Übergrümt trumsolo av 12-åring!

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
jesseboy skrev:
Sökte och hittade ingen post om detta.
Den här lille grabben är nog det grymmaste jag någonsin sett!!!
Även om ni inte är musikintresserade, ladda hem å kolla, helt otroligt. :yoparty
Om den ändå skulle vara postad förr, sorry. My bad.

http://www.lukep.net/files/Amazing Drumsolo by Tony Royster Jr.avi

:tummenupp

Det där har man kikat på ett par gånger..och lika förbannad blir man varje gång...trots att man lirat i snart 10 år från o till så ligger man en bra bit bakom...

SKulle vara kul att höra honom nu dock. Det där klippet är ju ändå några år gammalt har jag för mig.

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Askrümmt! :yoparty :näsblod

Man skall ju tänka på vad man själv gjorde när man var tolv bast... pillade i näsan och letade navellud?? :rolleyes:

Antar att ni sett snubben som är tre bast och spelar basket?

*Letar länk men allt är borta* :(

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Han e gryyyyym den grabben! :yoparty :yoparty :yoparty

Vad man gjorde när man själv var tolv? spelade jimmy hendrix på sin begagnade elgura såklart! :yoparty

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Detta faan det bästa jag sett i talangväg!!!!! Idol2004 :hihi

Oavsett om han är tolv eller trettio så vr det bland det bästa jag hört!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Coolt! Så är det, tränar man blir man bra. Nån mer som kommer ihåg skitungen som IA Eklundh drog upp på scen för några år sen? Han lirade rättvassa grejor på gitarr.....

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Men hörrddeni!! Har ni inga andra tips på trumkillar (eller andra grymma lirare) som jag kan köpa skivor av!?

Finns ett spår på en High Fidelity platta med Keziah Jones, där snackar vi om trumsolo! (en platta innan nr14 för er som vet, är inte säker på vilken..)

Ge mig såna köptips!! Tycker att mp3 låter helt värdelöst när man laddar ner...

Annars, basister, gitarrister, och dyl. som ger en grymma upplevelser vad det gäller ljud och känsla!!?? TIPS TACK!!! :)

Josafan

Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
juha01 skrev:
Men hörrddeni!! Har ni inga andra tips på trumkillar (eller andra grymma lirare) som jag kan köpa skivor av!?

Finns ett spår på en High Fidelity platta med Keziah Jones, där snackar vi om trumsolo! (en platta innan nr14 för er som vet, är inte säker på vilken..)

Annars, basister, gitarrister, och dyl. som ger en grymma upplevelser vad det gäller ljud och känsla!!?? TIPS TACK!!! :)

Allt handlar om VAD man laddar ner!!! Det finns faktist kunskap om det med, förutom vinyl och CD.... Det finns LP-rippar(som är högre kvalité än CD) eller CD-rippar som är likvärdiga än CD-kvalité. Dessutom så har jag fått tag i CD-skivor som är mycket dyra original i jättefin kvalité(exempelvis What´s going on och Let´s get it on - Marvin Gaye Deluxe edition).

Om man inte gillar mp3 så har man antingen okunskap inom datorvärlden, fördomar mot datorvärlden eller så lyssnar man enbart på vinyl.

Men visst, tips kan man ju alltid be om... dock finner jag det lättare idag att finna udda artister och musikstiler via nätet än via en skivaffär, oavsett hur duktiga dom är....

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Josafan skrev:
Allt handlar om VAD man laddar ner!!! Det finns faktist kunskap om det med, förutom vinyl och CD.... Det finns LP-rippar(som är högre kvalité än CD) eller CD-rippar som är likvärdiga än CD-kvalité. Dessutom så har jag fått tag i CD-skivor som är mycket dyra original i jättefin kvalité(exempelvis What´s going on och Let´s get it on - Marvin Gaye Deluxe edition).

Om man inte gillar mp3 så har man antingen okunskap inom datorvärlden, fördomar mot datorvärlden eller så lyssnar man enbart på vinyl.

Men visst, tips kan man ju alltid be om... dock finner jag det lättare idag att finna udda artister och musikstiler via nätet än via en skivaffär, oavsett hur duktiga dom är....

Jag har laddat ner en hel del musik och ibland artister som jag redan har på cd, och då märker jag en STOR skillnad!

Inte har mina mp3 harit några hifi-upplevelser iaf... Visst, knappt hörbar skillnad i köksspelaren men på en riktig anläggning så märks det på en gång.

Solid snake

Guest
juha01: Plocka hem Dream theater och Liquid tension.

Mike portnoy är BRA på trummor.

Nu ska ingen komma o säga att han är en diva för han divar sig inte så värst mycket. :rolleyes:

EDIT: John petrucci spelar både i DT och i LT.

Han som spelar keyboard också, kommer fan inte ihåg vad han heter. :3freak

Josafan

Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
juha01 skrev:
Jag har laddat ner en hel del musik och ibland artister som jag redan har på cd, och då märker jag en STOR skillnad!

Inte har mina mp3 harit några hifi-upplevelser iaf... Visst, knappt hörbar skillnad i köksspelaren men på en riktig anläggning så märks det på en gång.

Som jag sa tidigare så bör man leta efter rippar som ligger på 192k eller över. Sedan så spelar ljudkort och kabelval in för att få bra kvalitet ut genom högtalarna.

Men är man hifiguru så kommer man nog alltid att föredra CD/LP, dels för att kvaliten är bättre, även om det är små skillnader, men även för känslan att lägga på en platta istället för musklickningar.

Det jag ville kommentera är att många tror att det är bara att klicka på första bästa fil i ett fildelningsprogram och därmed få bra kvalité. Ofta finns det okunskap inom mp3 och dator/ljud. Om man har ruttet ljudkort så kan man glömma det, dels för distorsion från kortet själv men även dist. från nätaggregatet i datorn med mera. Själva mp3:an kan vara ganska likvärdig CD, det beror bara på att kedjan som den distribueras i skall hålla hög kvalité, dvs. rippning, dator, ljudkort, kabelval.

Mvh

/F

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
juha01 skrev:

Inte så lätt att rekommendera när man inte vet vilken typ av musik du är ute efter. Rock?, Metal?, Jazz/fusion? Blues?

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Alltså den ungen kanske har tränat på just det solot så länge han har spelat, är ju inte ens säkert att han förstår musiken själv och kan variera sin spelning utefter det...

Smått liknande Jackson5

Edit: Inte sett filmklippet men antar att det är Royster Jr. eller vad han heter..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Solid snake skrev:
juha01: Plocka hem Dream theater och Liquid tension.

Mike portnoy är BRA på trummor.

Nu ska ingen komma o säga att han är en diva för han divar sig inte så värst mycket. :rolleyes:

EDIT: John petrucci spelar både i DT och i LT.

Han som spelar keyboard också, kommer fan inte ihåg vad han heter. :3freak

Jordan Rudess,Kevin Moore eller Derek Sherinian. Den sistnämnde har dessutom släppt både soloplattor och medverkat på allsköns projekt.

Portnoy är bra, men jag tycker han är för omständig, han skulle må bra av att dämpa sig lite ibland och satsa lite mer på groove istället för att spela konstiga takter bara för sakens skull. Trumhjältarna framför andra heter alltjämnt Ian Paice och Cozy Powell.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
RED_LiME skrev:
Alltså den ungen kanske har tränat på just det solot så länge han har spelat, är ju inte ens säkert att han förstår musiken själv och kan variera sin spelning utefter det...

Smått liknande Jackson5

Edit: Inte sett filmklippet men antar att det är Royster Jr. eller vad han heter..

Ja eller hur? :3freak

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...