Chris Ash skrev:Ja eller hur?
Bara mina tankar...
Chris Ash skrev:Ja eller hur?
Chris Ash skrev:Jordan Rudess,Kevin Moore eller Derek Sherinian. Den sistnämnde har dessutom släppt både soloplattor och medverkat på allsköns projekt.
Portnoy är bra, men jag tycker han är för omständig, han skulle må bra av att dämpa sig lite ibland och satsa lite mer på groove istället för att spela konstiga takter bara för sakens skull. Trumhjältarna framför andra heter alltjämnt Ian Paice och Cozy Powell.
Chris Ash skrev:Inte så lätt att rekommendera när man inte vet vilken typ av musik du är ute efter. Rock?, Metal?, Jazz/fusion? Blues?
juha01 skrev:Edit: Lyssnar på Dream Theater, men skulle vilja ha lite mer med skumma solon och dylikt. Jazz brukar vara bra live om dom kommer igång riktigt!!
juha01 skrev:Sedär ja! Skippa metalbiten så är jag med på det mesta!!
JOSAFAN: Ok nu fattar jag vad du menar! Håller med, men jag har rätt kass koll på det man laddar ner men man tycker ju att det borde lyckas ibland...
Ska börja kolla efter dessa 192r.
Edit: Lyssnar på Dream Theater, men skulle vilja ha lite mer med skumma solon och dylikt. Jazz brukar vara bra live om dom kommer igång riktigt!!
Solid snake skrev:Tack för namnet, har ju grubblat på det ett tag nu.
Tycker det är fräck när portnoy spelar sina konstiga takter, det bevisar ju att han har kontroll.
RED_LiME skrev:Bara mina tankar...
Solid snake skrev:Chick corea spelar rätt bra har jag för mig, inte lyssnat så mycket på honom.
Det är jazz förresten.
Josafan skrev:Som jag sa tidigare så bör man leta efter rippar som ligger på 192k eller över. Sedan så spelar ljudkort och kabelval in för att få bra kvalitet ut genom högtalarna.
Men är man hifiguru så kommer man nog alltid att föredra CD/LP, dels för att kvaliten är bättre, även om det är små skillnader, men även för känslan att lägga på en platta istället för musklickningar.
Det jag ville kommentera är att många tror att det är bara att klicka på första bästa fil i ett fildelningsprogram och därmed få bra kvalité. Ofta finns det okunskap inom mp3 och dator/ljud. Om man har ruttet ljudkort så kan man glömma det, dels för distorsion från kortet själv men även dist. från nätaggregatet i datorn med mera. Själva mp3:an kan vara ganska likvärdig CD, det beror bara på att kedjan som den distribueras i skall hålla hög kvalité, dvs. rippning, dator, ljudkort, kabelval.
Mvh
/F
Josafan skrev:Är inte Chick Corea fusion? Iofs en form av jazz...mest nyfiken, ingen tanke på att vara messerschmitter...
Chris Ash skrev:Tycker annars att en riktigt stor trummis är den som får det svåra att låta enkelt istället för vice versa.
Solid snake skrev:Vet väl inte jag!
Som sagt så lyssnar jag inte på honom, brorsan lyssnar på honom.
Men det måste vara minst 2 år sen jag hörde chick corea sist.
Chris ash: vad är chick corea för musik? (Jag vet att det är jazz men vilken form?)
McB skrev:John Bonham och Ian Paice, för att nämna två.
juha01 skrev:Jag har laddat ner en hel del musik och ibland artister som jag redan har på cd, och då märker jag en STOR skillnad!
Inte har mina mp3 harit några hifi-upplevelser iaf... Visst, knappt hörbar skillnad i köksspelaren men på en riktig anläggning så märks det på en gång.
Chris Ash skrev:Jag tror Mahavishnu orchestra kan vara något för dig! De spelar sinnesjuk musik med mycket skumma grejor, ruggigt skickliga instrumentalister! "Birds of fire" och "Inner mounting flame" rekommenderas.
RED_LiME skrev:Alltså den ungen kanske har tränat på just det solot så länge han har spelat, är ju inte ens säkert att han förstår musiken själv och kan variera sin spelning utefter det...
Smått liknande Jackson5
Edit: Inte sett filmklippet men antar att det är Royster Jr. eller vad han heter..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|