ändring i papper till 11kw

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Tjena!

Jag vet att det funnits en hel del liknande trådar men jag behöver lite tips här...
I mina papper står det att hojen ska ha 20 kw men jag besiktigade den idag(utan anmärkning :banana ) och killen i besiktningen sade att det troligtvis var 11kw, själv har jag inte så bra koll! Hur ska jag göra för att regga en den som 11kw igen och vad kostar det?
Hade varit ok att ha 20kw i hojen och 11 i pappret men man vill ju inte ha tvärtom :gnissla :rolleyes:

simma lugnt gubbar

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vad toppar den? varvar den till rödmarkeringen utan problem?

I överigt så måste man väll ha intyg från en MC-firma som bänkat den eller ha satt i godkända pluggar... Men jag är inte säker, vänta på nån annnan som svarar...

Solid snake

Guest
Lingonpoeten skrev:
Tjena!

Jag vet att det funnits en hel del liknande trådar men jag behöver lite tips här...
I mina papper står det att hojen ska ha 20 kw men jag besiktigade den idag(utan anmärkning :banana ) och killen i besiktningen sade att det troligtvis var 11kw, själv har jag inte så bra koll! Hur ska jag göra för att regga en den som 11kw igen och vad kostar det?
Hade varit ok att ha 20kw i hojen och 11 i pappret men man vill ju inte ha tvärtom :gnissla :rolleyes:

simma lugnt gubbar

Du måste lämna in den till en MC firma som sätter i pluggar sen får du ett fint litet intyg på att den e strypt.

Sen ska den registreringbesiktigas för 11kw.

Sen är allt frid o fröjd. :tummenupp

EDIT: Glömde säga att du kan köpa strypsats o sätta dit själv, men då ska du visa upp att det är gjort, sen får du ett intyg, sen besiktning.

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Solid snake skrev:
Du måste lämna in den till en MC firma som sätter i pluggar sen får du ett fint litet intyg på att den e strypt.

EDIT: Glömde säga att du kan köpa strypsats o sätta dit själv, men då ska du visa upp att det är gjort, sen får du ett intyg, sen besiktning.

ahhhh låter inte så gött för plånboken! måste vända på varenda pluring för att få råd till körkortet! men jag menar om den redan är strypt... då är det bara att dra sig iväg till reg. besiktningen eller?

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Solid snake skrev:

Vem som gör det spelar ju mindre roll huvudsaken är att man har ett intyg som ser seriöst ut. Inget besiktningen kollar upp..

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Lingonpoeten skrev:
ahhhh låter inte så gött för plånboken! måste vända på varenda pluring för att få råd till körkortet! men jag menar om den redan är strypt... då är det bara att dra sig iväg till reg. besiktningen eller?

Regbes kostar ju fan 700-800pix :(

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
När jag snakkade med med folket på Verona MC i Ljungby så sa dom att man måste köpa en strypningssats för runt 1400kr och sen lämna den till någon som sätter i pluggarna och skriver på papperna, det är en hel bunt med papper som ska fyllas i.
Han sa även att om man sätter i en egen bricka så måste man bänka hojen för 3000kr :p

Men att i strypningssatsen ingick strypning, regbesiktning, ändring i papperna, intyg till dom som besiktigar.

Jag måste med omregistrera effekten på min jävligt snart.. Börjar bli panik nu när man har fått uppskrivningstid v.18 och ska börja köra lite nu för lärarna, och hojen ligger i bitar och behöver lackas, renovera motorn, bytas bakdäck och "strypas"... :(

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
En regbesiktning kostar 600:-

En strypning till min gamla NSR125R kostade 98:-

Med andra ord så kostade den 698:- att strypa, inte helt fel :tummenupp

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
nicke skrev:
en strypning ja, inte strypning inkl intyg... kan vara bra o ha de inför reg.besiktning :tummenupp ...
skönt att ha allt sånt färdigt! :tummenupp

Om det var menat till mej, vad vet du om det? Det var en strypning till insug och en till utblåset samt ett intyg som det stog att nsr'en lämnar 9kw vid så många varv när strypningarna är monterade.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
CayLe skrev:
Om det var menat till mej, vad vet du om det? Det var en strypning till insug och en till utblåset samt ett intyg som det stog att nsr'en lämnar 9kw vid så många varv när strypningarna är monterade.
visst visst, men du skrev aldrig att det ingick ett intyg... innan du man skriker på andra så ska man alltid granska sig själv ;) (absolut inget ont menat)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...