är jag för stor å tjock för mc

Big_D

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
karlstad
Hoj
ZX6R
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600 å finns det skinnställ som passar på mig ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag ire
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Big_D skrev:
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600 å finns det skinnställ som passar på mig ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag ire

Det finns ställ och hojen är nog inget problem. Skulle det behövas kan du säkert specialbeställa ställ. Skriv in dig och join the fun. :tummenupp

gladh
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
du är åt helvete för tjock. Äsch prova för fasen. 600or är ju inte direkt stora o rymliga idag, skulle det inet funka så får du väl skaffa egen hoj.
skinnställ tror jag inet blir några problem, har du sett de där på HD som väger 150 kg?
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Är övertygad om att det både finns skinnställ som passar dig och att en 600:a kan bära dig med en acceleration och väghållning som räcker till och blir över.
 

Therudeboy

Guest
Du får väl testa och se. :tummenupp Är själv tjock men liten och det funkar ju :hihi
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Du kommer säkerligen in i ett alpinestars, stl 58. Skulle det behövas finns det större storlekar.

Alltså - Inga problem med skinnstället iaf :tummenupp
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Big_D skrev:
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600 å finns det skinnställ som passar på mig ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag ire

193 & 108kg är inte såååå farligt faktiskt, 600:eek:r är dock lite "små" för långa personer, inget med vikt att göra.

storlek 58 på skinnstället borde funka, det är inga ovanliga storlekar...

tycker du ska köra så det ryker om det är hoj du vill köra!
 

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Big_D skrev:
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600? Finns det skinnställ som passar på mig? Ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag i det.
Det är nog ingen ide alltså. För det första så måste man vara under 180 cm för att ens kunna få plats på en gsxr 600. Sedan så klarar dämparna bara maxlast 75 kilo annars går de sönder. Ändå sättet är om du opererar dina smalben så att de blir kortare, och sedan går ut och springer 5 ggr i veckan. I ditt fall är det ju 13 cm och en herrans massa kilon som ska bort, så jag vet inte om det är värt det. Köp en släpvagn istället så kan farsan skjutsa runt dig.
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Klart det gör!!! Jag är 190 cm och väger mellan 95 å 100 och det går alldeles utmärkt!! :tummenupp Lite "fett" i kurvorna bara :lol som också ska byta riktning. Provade polarens Daytona 600 och det gick väl också bra. Det är ju samma upplevelse om att det inte finns så mycket bottendrag men det är ju bara att pina lite så går det undan om man vill. Sen blir det ju en kanonmotivation att trimma ner sig när man känner att man inte hänger med polarna för att man väger för mycket. Billigare än att uppgradera motorkomponenter också... :banana
Så skriv in dig för faan :yoparty
 

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
Big_D skrev:
Hejsan har en liten undran är ca 193cm ä väger ca 108 kg får jag plats på en gsxr 600? Finns det skinnställ som passar på mig? Ska iväg och anmäla mig på körskola idag vare tänkt men e ja för stor å tjock så struntar jag i det.

Du kan inte bara äta, du måste bajsa oxå.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Eftersom jag, 190cm lång och 80kg tungt kör 125a så ska det nog inte vara något problem. :)
 

KrilleTL

Klart grabben ska ha en TL
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Skåne
Hoj
TL1000R
110 kg 190 cm .........Bara tuta o kör....O kärringen där bak. :banana
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Många Trafikskolor kör ju med typ Textil/Gore-Tex kläder som de lånar ut.

Dessa är ju oftas mer rymliga och förlåtande än Skinnställ :)

Rock on!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top