åktur lördag 3/7

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Någon som är sugen på att åka en sväng på lördag? Eller tänker alla kinnekulle-åkare sitta hemma och ladda upp batterierna...

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Ja där sa du nåt Lucky Luke, tack för det .....måste komma ihåg att göra det jag med, bytte ju kjedja nyligen. Hojtur på lördag skulle nog kunna vara något!

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
jesper skrev:
Någon som är sugen på att åka en sväng på lördag? Eller tänker alla kinnekulle-åkare sitta hemma och ladda upp batterierna...
Jag jobbar, men det är sista veckan nästa vecka sen har jag 4 veckors semester. :yoparty Då blir det fint väder också :fyllisar

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Hm.. beror lite på, hade ev. tänkt åka med på tjejåka, men får se hur de blir med den saken

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lördagsåka
1. Jeppe
2. Kongo
3.Lucky&Kortstubbe
4. Carola
5. Tinatjejen (troligtvis)

*ps* listor är finfina grejer*ds*

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Lördagsåka
1. Jeppe
2. Kongo
3.Lucky&Kortstubbe
4. Carola
6. JoS

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
1. Jeppe
2. Kongo
3.Lucky&Kortstubbe
4. Carola
6. JoS
7. Ugluk

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Jag är sugen, om det e ok att köra så man får behålla kortet, jag fick tillbaka det i onsdags efter 3 månaders rött kort :död

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
hocke skrev:
Jag är sugen, om det e ok att köra så man får behålla kortet, jag fick tillbaka det i onsdags efter 3 månaders rött kort :död
Då är vi minst två som är rädda om körkorten.. Antagligen kan vi lägga till JoS och Kongo också..

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
1. Jeppe
2. Kongo
3.Lucky&Kortstubbe
4. Carola
6. JoS
7. Ugluk
8. Hocke

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Kongo skrev:
Blir det fjollåkning så skiter jag i det! Lugnt i stan, men sen ska det GASAS sa jag! :yoparty

Lite gasa ska det nog bli av, men räkna inte med något kreuger-tempo direkt :3freak

Avgångstid runt 12? Eller är det nån som inte har fått loss kudden ur ansiktet då?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
jesper skrev:
Lite gasa ska det nog bli av, men räkna inte med något kreuger-tempo direkt :3freak

Avgångstid runt 12? Eller är det nån som inte har fått loss kudden ur ansiktet då?
Vartifrån? (alltså vart åker vi ifrån)

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Jag har förslag på en rutt: Vi avgår från Pumpen och söker oss sedan bort mot Enköping via Balingsta och Långtora :) . Från Enköping tar vi sedan 55:an till Strängnäs och sedan E20 till Mariefred (transportsträcka). Där lämnar vi stora vägen och kör söderut över Laxne, Björnlunda, Aspa till Runtuna. Där svänger vi höger och kör via Stigtomta och Jönåker till Bråviken och tar färjan över till Skenäs. Sedan vidare söderut till en ny färja vid Stegeborg. Vi åker sedan på diverse kurvvägar till Åtvidaberg där sedan en av resans höjdpunkter väntar: Roadracingbanan mot Kisa! :kär En upplevelse sponsrad av vägverket utöver det vanliga! Speciellt den sista halvan är helt gudomlig! :Bugar Svepande högfartsböjar med perfekt asfalt!! :yoparty I Kisa väntar sedan den fantastiska vägen via Malexander mot Boxholm. :tummenupp Vacker natur, bra asfalt och fina kurvor längs med Sommens strand. Väl framme i Boxholm åker vi sedan söderut via Sommen mot Tranås. Strax söder om Tranås svänger vi av västerut och tar oss via asfalterade småvägar till Huskvarna. Där tar vi en fika och sedan lämnar jag sällskapet för inkvartering inför Kinnekulle. :) Det blir väl en 100 mil tur och retur så vi borde nog åka lite tidigare än 12... :D

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
n'Lasse skrev:
Roadracingbanan mot Kisa! :kär En upplevelse sponsrad av vägverket utöver det vanliga! Speciellt den sista halvan är helt gudomlig! :Bugar Svepande högfartsböjar med perfekt asfalt!!

Det lät :yoparty

n'Lasse skrev:
Det blir väl en 100 mil tur och retur så vi borde nog åka lite tidigare än 12... :D

Över 100 mil! Är du full eller? :fyllisar
Det lät tyvärr inte värt det trots ovansående citat! Finns ju närmare bra vägar än så, är förresten inte 100 över att jag kan än, så om jag inte är på plats vid 12 så kör utan mig! :tummenupp

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
jesper skrev:

12.00 sa MÅNS
12,30 Säger Bill och Bull Kudden sitter garanterat kvar i ansiktet annars ;)
Men efter som Måns är den starkaste katten i stan så blir det som Måns säger....annars får man :smasha

Vad sägs om Furusund som mål eller en badplats om det är VÄLDIGT varmt och soligt?

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...