årets roligaste tävling Frohburger Dreieck

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Ort
östersund
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
nu är det äntligen dags igen för
de ballaste racet på året! Joey Dunlop Open:yoparty ,
ett Gatrace 3 mil nedanför liepzig,
tysk allsång, gp 500 räsrar, gratis öl är de ja kommer ihåg från i fjol
och i år lär inte bli sämre, 48 startande i 250gp!
hela eliten är där och kör. :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166450&page=2&highlight=frohburg

ta er en titt från länken om våran rapport från i fjol.
och mer info dyker upp, under veckan :banana
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Skulle precis starta en tråd om denna tävlingen! Lyckades hitta en lucka i min kalender för att gå ner till bibloteket och låna en dator. (Varit utan internet en månad nu, varit på race 12 helger i rad varav det blir 4 race i rad jag själv kör på) :)

Håller med Stensmo om att det är det roligaste arrangemanget jag kört på och även att det är en störtskön bana att köra på! Läs racerapporten från förra året som Stensmo länkade till! La den i 2-t forumet då för att det var mest om våran racing det var meningen att skriva om då. Den Tyska 500cc 2-t serien IG Koenigsklasse kör sin final där och 2-t klasserna är dom största och mest intressanta klasserna för publiken där. Men det finns ett par andra klasser för 600 och 1000 med. Så vi får väll skriva om dom med nu! :)

Någon som läste våran racerapport från förra året var min Finske teamkolega från Kga EM-deltävlingen ifjol - Tukka. Han blev själv sugen på att köra där i år och fick med sig den Finske föraren Olav, som skriver lite här på SH ibland. Även Roffe från Uppsala, som körde där ifol, kommer tillbaka i sin klass 50cc. Såg även en Dansk anmäld till 125cc, Jespen Levinsen. Även Dansken Anders Blacha i 250cc är anmäld dit. Så 7st Nordbor kommer köra på detta landsvägsracet vad jag kan se!

Något som är grymt med detta arrangemanget är att VM-förare/EM toppförare kör ihop med förare som tar sin licens på plats på denna banan! Ingen klagar och alla är glada. Tiderna sköts med Tyskt atomursprecision och det är ordning och reda överallt! Stämmningen i publiken är som att vara på ett MotoGP eller marknad/festival. Full fart hela tiden och man är som en stor hjälte för publiken och arrangörerna där nere!

En fjolårs VM-förare som kommer till start i våran klass, 250cc, är Dirk Heidolf! Ska bli kul att få se hur en sån kör! Även 4st från Irland är anmälda i 250cc. Tror dom kan det här med real roadracing.. :)

Hoppas bara på bra väder nu! Men ser ut att kunna bli lite risk för någon regndroppe på söndagen eventuellt.

Vem bjuder på öl och varför?

En granne i depån tyckte vi skulle prova stadens öl. Så han kom med några öl efter kvalen. Några Danskar kom och bjöd oss till deras tält för att ta en öl och prata lite. Sen fick vi öl vart vi än kom. Hos det Tyska teamet Pirate Racing hade dom en hel trailer som var inredd till en bar för alla dom som gillar chassietillverkaren Burning Blood. Ölen var gratis där för alla oss som är så tokiga. :näsblod Joakim tyckte det var nog med dom ölen han hade fått så han fråga om det fanns någon läsk/vatten. Men det kostade då! Men han lyckades deala med att få den gratis om han lämnade tillbaka flaskan! :D

Så gratis öl fanns det gott om! Annars var priset helt överkommligt om man skulle betala den. Öltälten var öppna dtygnet runt i depån!

Alla som vill är såklart välkommna dit till 46 ADAC Frohburger Dreieckrennen - Joe Dunlop Open och hejja på oss Svenskar/Nordbor! Vi har kontakterna till gratis öl osv! :tummenupp

Hoppas kunna uppdatera snabbt om läget där nere och fixa många foton. Min egen kamera gick sönder i Våler. Men det ska nog lösa sig på nått sätt! :)

Något som blir lite kul är även att våran teamchef Nordgren numera är Tysk. Han kommer att jobba i Tysklandet till Maj eller vad det nu blev. Så han bor inte aldeles så långt ifrån banan. Så han kommer dyka upp den här gången med sin Tyska firmabil. Så vi kanske är ett Tyskt team nu som kör på en av våra hemmabanor? :confused: :D

Målet i år för mig får väll bli att kvala in i dom först 4 startleden ( av 11st startled i 250cc!!) Stensmo och Olav borde klara topp 5-8 eller bättre hoppas vi på!
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fy fasen vad coolt! Jag skulel verkligen vilja göra en sådan sjuk grej men det krävs nog ett år av förberedelser, planering och övertalning. :D
 

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Ort
östersund
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
Fy fasen vad coolt! Jag skulel verkligen vilja göra en sådan sjuk grej men det krävs nog ett år av förberedelser, planering och övertalning. :D

vi har plats kvar i bussen så de är vell bara att hänga på,
säker på att frugan kan ge dig permis från fredag till måndag :D

hade gött
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Något som blir lite kul är även att våran teamchef Nordgren numera är Tysk. Han kommer att jobba i Tysklandet till Maj eller vad det nu blev. Så han bor inte aldeles så långt ifrån banan. Så han kommer dyka upp den här gången med sin Tyska firmabil. Så vi kanske är ett Tyskt team nu som kör på en av våra hemmabanor? :confused: :D

Målet i år för mig får väll bli att kvala in i dom först 4 startleden ( av 11st startled i 250cc!!) Stensmo och Olav borde klara topp 5-8 eller bättre hoppas vi på!
Ach mein schmutz :mad: Jag vill oxo dricka gratis öl, dock kommer jag inte loss denna helg...fan fan fan :huvet

Heinrich Northgrain kommer att tokmeka 25 timmar om dygnet :yoparty
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Mats Nilsson är anmäld till klassen "Open".

Så nu blir vi 4st Svenskar på plats i årets race. Samma antal startande Svenskar som vi var förra året!. :)


logo46.jpg
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
vi har plats kvar i bussen så de är vell bara att hänga på,
säker på att frugan kan ge dig permis från fredag till måndag :D

hade gött
Hade varit grymt om hon inte hade åkt till Scottland på tjänsteresa och de tre barnen behöver tas om hand. :)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fan att allt alltid ska krocka!:huvet Hade verkligen åka på dessa race! Åker till Mantorp och Pro SBK. Nästa år blir det real roadracingtävlingar också!

Lycka till alla:)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tillbaka från Tyskland. Blev en grym helg som vanligt! Lite förseningar i tidsschemat blev det i år mest pga Superbike. Dom kortade ner alla andras race med 2 varv, men inte vårat i 250cc. Vi fick köra våran distans ändå. Men annars var det mesta perfekt med väder, publik, körning mm! Stensmo blev 6:a, Olav 8:a, Tukka 21 och jag själv 24:a. Finns massa bortförklaringar till det resultatet för mig - men det skiter jag i för det var ett grymt race ändå! :tungan

Mats var en av dom som kraschade i kvalen i Open/Superbike. Men kom 7:a i racet. Roffe saknade vi. Men hittade Svenskar som körde sidvagn istället.

Förarna stod lite mera utspritt i depån i år. Kanske för att det var bättre väder i år och vissa ställde sig på ställen med gräs på. Hittade inte var alla 500cc stod förens sista dagen tex.

Freie bier fick vi även i år! :) Tack till KTM Österike/Tyskland m.fl för det! :tummenupp

En lite skum grej som hände var att lokaltidningen kom och gjorde ett reportage om oss. Vet inte om reportern förstod oss rätt alltid, men vi förstod honnom iaf rätt dåligt. :gnissla Så skulle vara intresant att läsa den artikeln. Var något om att vi i vårat tält hade åkt långt från Sverige och Finland till detta race typ förstod vi. :)
 

Senap666

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2006
Ort
Markaryd
Hoj
Ducati 900SL ,750F1-87, MRE R6 -05, HVA 250x2
Hallå ja vi har oxå landat i vardagen igen.:gnissla
Kul att stöta på lite svenskar kan verkligen rekomendera fler att prova denna banan tajt och snabb ,trevligt folk och mycket publik tysk umpa-bumpa schlager i öltöltet är ju inte heller fel:yoparty
Vi tog en 2a plats i F2 sidecar på lördagen och på söndagen plockade vi potatis på åkern vid chikanen.
Slog sönder bakänden på sidvagnen samt svingen blev mos.
R6 motorn tyckte inte heller om att tvingas gå baklänges så växellådan har troligen gett upp.
Men kul hade vi och vi tog hem en 2a plats totalt i Sidecar-Eurocupen F2.:D
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Låter ju onekligen lite kul det här.... AXXEXX! Lite bättre framförhållning nästa år tack!!!
Och eftersom det verkar vara populärt... Blir folk utslagna om de kvalar långsamt? Det kanske inte är så enkelt att komma in och dominera på tyskens hemmabana?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Låter ju onekligen lite kul det här.... AXXEXX! Lite bättre framförhållning nästa år tack!!!
Och eftersom det verkar vara populärt... Blir folk utslagna om de kvalar långsamt? Det kanske inte är så enkelt att komma in och dominera på tyskens hemmabana?

Du har garanterat inga problem att kvala in man kör med grabbar som nydligen tagit sin licens så fartskillnaderna lär vara stora.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top