ösd - lkpg

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Ska köra ner till linköping nu den 18:e maj. Kommer köra ösd, mora, borlänge, örebro, linköping...så, hur är det med poliskontroller? grus på vägarna? annat jag borde veta...
Detta blir också min första längre tur, vad är viktigt att ha med sig?
kanske någon som hänger på en bit längs vägen?

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Kørde borlænge - ørebro før inte så længe sen øver kopparberg, djævulsk snabb væg, inga surprises nånstans....hon sa att dte skulle ta två timmar att køra den vægen, tog 75 minuter ;)
snutkontroller, jag såg inga, men kan sækert finnas, fast som sagt, det ær en snabb væg :fakta

Ørebro - linkøping....ta vægen øver pålsboda, attans fin, kurvig och bra asfalt, två øppna kurvor som man kan lura sig på dæremot, ser långa och fina ut nær man kommer in i dom men dom nyper åt i slutet. vældigt rolig væg, rekommenderas.
Snutar dær.....PAH! Se upp inne och runt ørebro dæremot, dær finns dom allt som oftast.

Viktigt att ha med sig....øronproppar! Tanka kort lætt åtkomligt.
Halsduk mot drag.

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Ducati 916 BIP
Moahaha, ska du ner och kolla STCC? Vi flyyyger ner med Motor & Fritids Expo. :rock :rock :rock

Vägen efter Sveg är lite gropig annars är det mest skog att se efter vägen ner till Mora.

Prova att äta på restaurang "Trollet" som ligger i Noppikoski, sist jag var där hade dom det udda arrangemanget att man själv bestämmer vad man vill betala för maten! Kul.

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!!
Poliser!!

Det är alltid ett tips att ta det lite lungt när du kommer in Östergötland. Polisen är ganska nitisk och ofta ute på vägarna.
Åker du i trakterna runt Motala så håll hastighetsbegränsningarna!!
Där är polisen ofta å "skjuter"
Lycka till med resán. :tummenupp

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
tack tack alla...nej...och för att förklara vad jag ska dit och göra så ska jag hälsa på lite folk bara...ska inte titta på något stcc eller liknande....

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Burre skrev:
Ska köra ner till linköping nu den 18:e maj. Kommer köra ösd, mora, borlänge, örebro, linköping...så, hur är det med poliskontroller? grus på vägarna? annat jag borde veta...
Detta blir också min första längre tur, vad är viktigt att ha med sig?
kanske någon som hänger på en bit längs vägen?

har bara kört ösd-uppsala i ett sträck.
men rekomenderar inlandsvägen från ösd till tönnebro.
trevligare, roligare o mindre snut.

mellan tierp o uppsala kan det vara läge att ta det lite lungt då polisen brukar stå o skjuta där.

ta vägen över västerås då så slipper du dels trängas genom sthlm och slipper en del av övernitiska östergötland som någon nämde tidigare. dom e hemska...

lycka till!

P

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Burre skrev:
tack tack alla...nej...och för att förklara vad jag ska dit och göra så ska jag hälsa på lite folk bara...ska inte titta på något stcc eller liknande....

Haha, det var som tusan...jag lyckades svara på fyllan igår natt :) Stavade rätt gjorde jag också...jaja, stcc? är det på mantorp? vilka dagar?

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
phastasphuk skrev:
Ørebro - linkøping....ta vægen øver pålsboda, attans fin, kurvig och bra asfalt, två øppna kurvor som man kan lura sig på dæremot, ser långa och fina ut nær man kommer in i dom men dom nyper åt i slutet. vældigt rolig væg, rekommenderas.
Snutar dær.....PAH! Se upp inne och runt ørebro dæremot, dær finns dom allt som oftast.

Körde över pålsboda en hel del i höstas med bil...jävligt rolig väg faktiskt

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...