Spontant.
Det går inte. LMM måste sitta före turbon av en enkel anledning.
LMM är oftast av varmtrådstyp. För att den ska kunna mäta luftmängden så måste den veta temperaturen eftersom man räknar fram luftflödet utifrån hur mycket tråden kyls. Efter turbon har man stora och snabba temperaturvariationer. Så antingen måste du ha en oerhört snabb temperaturprob installerat där kombinerat med att du har en styrbox i bilen som är ohyggligt snabb att uppdatera temperaturen. Inget av dom är fallet.
Med andra ord måste du placera LMM där du har en någorlunda stabil temperatur. Dvs före turbon.
Jag skulle dessutom våga sätta pengar på att du kommer att spränga LMM-huset om du sätter det efter turbon. Även om du bara laddar lite. Det blir hårdare påfrestningar än man tror när man börjar turboladda.
vet inte hur det är hållbarheten på dom motorerna. kom över 2 s80 t6 turbos billigt så jag tänkte jag skulle prova... blir dock lågt laddtryck, 0,5 max.
gick inte ens komma in på den sidan när jag provade...
tack, då vet jag det. får dra om lmm kablarna lite då istället, iaf till ekonomin tillåter ett annat sprut.
Varför i hela friden ska du stoppa in dubbelturbo och sedan inte ladda till mer än 0,5 bar. Det borde väl räcka med en turbo eller?
Styrning av två turboaggregat kräver en hel del kunnande och grejor. Det är inte bara att stoppa i grejorna och så funkar det.
För övrigt gissar jag att originalsprutet inte räcker till. Laddar du 0,5 bar så ökar du luftmängden i motorn med ca 50%. Då måste bränslemängden öka med lite mer för att du inte ska riskera att smälta/förstöra grejor i motorn på grund av överhettning. Jag är starkt tveksam till att originalsprutet har den mariginalen.
Jag skulle kolla specarna på sprutet så att det räcker till innan jag provar. Överladdning av motorer kan ytterst lätt förstöra hela motorn om man inte har koll på vad man gör. Framför allt genom värmeutveckling. Det blir ohyggligt varmt.