överpriser på gam gsxr?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
aså hur mycket är en gam gixxer värd egentligen..
e de fruktansvärda överpriser eller hoppas alla att dom ska få ut dom dära priserna? :va

fan 80-talarna vill ju alla ha närmare 30 papp för,ibland mer..får dom det oså?
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
ozeo skrev:
aså hur mycket är en gam gixxer värd egentligen..
e de fruktansvärda överpriser eller hoppas alla att dom ska få ut dom dära priserna? :va

fan 80-talarna vill ju alla ha närmare 30 papp för,ibland mer..får dom det oså?


En gammelgixxer är nog en av dom mest eftertraktade 80-tals hojarna. Efterfrågan styr priset ...
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Det är grymt billiga försäkringar på de där gammgixxrarna, det drar gärna upp priset lite grann, sedan så är det ju generellt så att folk vill ha fantasipriser för sina dino hojar helst de från sent 70 till tidigt 80 tal.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
eus skrev:
Vill du inte betala 30k så behöver du inte köpa en.
Dom är värda det folk betalar .slut

jo klart dom e värd de för köparen...men jag undra väl mest om folk betalar det som de står i annonserna :)
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
ozeo skrev:
jo klart dom e värd de för köparen...men jag undra väl mest om folk betalar det som de står i annonserna :)
Ja det kan man undra. :)

Men som sagt, låga försäkringar och lite kult-status gör nog sitt till i alla fall.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
eus skrev:
Ja det kan man undra. :)

Men som sagt, låga försäkringar och lite kult-status gör nog sitt till i alla fall.

man får hålla utkik..ibland kommer de nån billig. :rolleyes:
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Misstänker att folk får gå ner en tiotusing på sina fantasipriser eller behålla hojen. :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tja vad ska man säga, jag har haft min sedan -90, köpte den ny då och har kört 13.000 mil sedan dess, den är väl värd ca:25.000:- men den är inte till salu pga nostalgiska skäl.

Pengar är inte allt :)
 

Bifogat

  • GSXR110_0911.jpg
    GSXR110_0911.jpg
    66.3 KB · Visningar: 182

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Dom är ju riktiga järnhästar och håller hur länge som helst, sen är försäkringen väldigt låg. Värt mycket för någon som inte vill lägga allt dom äger på hojen.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Gav 19k för en 750r med gaffel, motor, fälgar coh bromsar från en 1100r det tycker inte jag vaa något överpris?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
ozeo skrev:
aså hur mycket är en gam gixxer värd egentligen..
e de fruktansvärda överpriser eller hoppas alla att dom ska få ut dom dära priserna? :va

fan 80-talarna vill ju alla ha närmare 30 papp för,ibland mer..får dom det oså?

Tja, tillgång och efterfrågan du vet....under 30k får du knappast ett fint ex för och 40k är ingen ovanligthet för oskruvade ex från tidigt 90-tal. Håller med om att de ligger ofta en bra bit över de flesta sk riktprislistor när de är ute på Blocket. Å andra sidan verkar de hitta köpare rätt snabbt.

Frågar du mig så är en originalgixxer runt -90 helt klart värd 30k.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
ozeo skrev:
jo klart dom e värd de för köparen...men jag undra väl mest om folk betalar det som de står i annonserna :)


De annonser jag ringde på i jan, ja där var det huggsexa och ingen prutmån alls nästan. Svensksålda originalex gick ibland osedda för allt mellan 30-40k (det högsta var en 91 som gick för begärda 37k på en dag).

Den enda som blivit kvar vad jag vet är en importerad, blåvit -92 som står på Motorbörsgaraget vid Globen. Motorn går som en klocka men resten är rätt slitet. Begärt pris 39. Jag bjöd 30 men fick nobben. Och då sprang jag på min pärla.... :banana
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
FZ750 och 1000 är mer prisvärda isf. Från 20 lapp.
Känns modernare också, IMHO.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Värderaset stannar ju av förr eller senare. Det är när flashfaktorn är noll och man betalar för att den fortfarande gör sitt jobb, då brukar det kosta 25-35'. Sällan man ser hojar billigare än så, då brukar det vara en 400:a eller en som är väldigt risig.

Vissa modeller vänder ju också, en CB750 från 70-talet i originalskick lär väl vara värd en del i dag.

Vad gäller Gixxer 1100 skulle jag hellre ta en FZR1000 av motsvarande årsmodell.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
fazerfun skrev:
Tja, tillgång och efterfrågan du vet....under 30k får du knappast ett fint ex för och 40k är ingen ovanligthet för oskruvade ex från tidigt 90-tal. Håller med om att de ligger ofta en bra bit över de flesta sk riktprislistor när de är ute på Blocket. Å andra sidan verkar de hitta köpare rätt snabbt.

Frågar du mig så är en originalgixxer runt -90 helt klart värd 30k.
En yngling som 1986 var 19 och köpte sin GSXR är idag 38 med kanske
halvvuxna barn och stabil ekonomi, han ser inga problem med att
betala 40k för sin drömhoj!
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Ninjaboy skrev:
Värderaset stannar ju av förr eller senare. Det är när flashfaktorn är noll och man betalar för att den fortfarande gör sitt jobb, då brukar det kosta 25-35'. Sällan man ser hojar billigare än så, då brukar det vara en 400:a eller en som är väldigt risig.

Vissa modeller vänder ju också, en CB750 från 70-talet i originalskick lär väl vara värd en del i dag.

Vad gäller Gixxer 1100 skulle jag hellre ta en FZR1000 av motsvarande årsmodell.

Den är visseligen mycker mer lättsvängd men 1100r motorn är brutal och jag tycket att gixxen är MYCKET snyggare än yamman som har aldeles för lågt bakparti för min smak, den sen ju nästan ut att ha blivigt RÖVK*****D?
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
gthyni skrev:
FZ750 och 1000 är mer prisvärda isf. Från 20 lapp.
Känns modernare också, IMHO.

Ninjaboy skrev:
Värderaset stannar ju av förr eller senare. Det är när flashfaktorn är noll och man betalar för att den fortfarande gör sitt jobb, då brukar det kosta 25-35'. Sällan man ser hojar billigare än så, då brukar det vara en 400:a eller en som är väldigt risig.

Vissa modeller vänder ju också, en CB750 från 70-talet i originalskick lär väl vara värd en del i dag.

Vad gäller Gixxer 1100 skulle jag hellre ta en FZR1000 av motsvarande årsmodell.

Gixxer 1100 vs FZR 1000

För mig är det ett tok lätt val: GIXXER 1100!
(men jag är iofs helt insnöad på gamgixxrar)
Tidiga FZRár hade kopplings, växelådsproblem vevstaks problem. Och sedan beror det på vad man skall ha hojen till. Vill man trimma och fixa lite är Gixxer helt överlägsen allt, vilken annan hoj kan du ta bakre bromsoket och skivan från 03 och sätta det på en 85á och det passar rakt av. Eller ta kolvarna från 99 (Hayabusa) och sätta i en 86á???????? Eller gaffeln från en 04 och med ganska små modifierinar sätta det på en 85á????????? osv, osv
Och det är en helt underbar motor att trimma, det är den ända gammel hojen som i standard skick håller för att monter turbo på.
Och hittar ni GSXR 1100 för 20000kr så är det bara att handla, då har ni bara betalat för motorn. MC-skrotarna tar 13-15000kr för en motor utan starmotor, generator och förgasare.

Sedan så börjar det bli kult status på gammla Gixxers oxå, det finns flera modeller som jag gärna skulle äga:

GSXR 1100 86 Blå o Vit (för modellen)
GSXR 1100 88 Svart o Guld (sk Jubileumsmodellen*)
GSXR 1100 89 (den busigaste årsmodellen i stort sätt en 1100 i 750 chassi)

* Jubileumet som ingen vet vad det var för jubileum för????
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Hightuned skrev:
Den är visseligen mycker mer lättsvängd men 1100r motorn är brutal och jag tycket att gixxen är MYCKET snyggare än yamman som har aldeles för lågt bakparti för min smak, den sen ju nästan ut att ha blivigt RÖVK*****D?

Stylingmässigt är ingen av dem direkt snygg,
men det går ju att fixa till. Först bort ska alltid
skokartongen baktill.

Tycker 80-tals-gixxrar känns lite som föregångare
till Hayabusa medan FZ pekade ut riktningen för den
moderna sporthojen (R1).
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top