🍂🏍Hösttur söndag 29e🏍🍂

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Screenshot_20240926_175417_Facebook.jpg

⚠ Donken, Lapplands VĂ€sby, söndag 29 september, 11.05🙂

🌞 Nu har hösten nog anlĂ€nt för att stanna😱 men söndagen ser ju solig ut, dock lite sval, men det ska vĂ€l inte hindra oss att ta en liten 🏍 -tur?

🎹 Vi drar först till "The Nut House" som Ă€r ett hĂ€rligt idylliskt stĂ€lle. Dom brukar ha motortrĂ€ffar, men nu slut för sĂ€songen detta. Fika, konstutstĂ€llningar och en lantbod med allt möjligt finner ni dĂ€r. Intressant stĂ€lle som vi sett tidigare men tĂ„ls att besöka igen. LĂ€nk: https://www.facebook.com/thenuthousesweden

✈ Vi drar sen till Arlanda och ser planen landa i skallen pĂ„ oss. Vinden spĂ„s bli perfekt för det och för "rĂ€tt" landningsbana dom ramlar ner pĂ„.

🏡 Vidare sen till "NedergĂ„rden" som Ă€r ett genuint, hemtrevligt stĂ€lle. Finns det mesta att bese dĂ€r samt har en liten mysig servering. LĂ€nk: https://sv-se.facebook.com/nedergarden.gammalt.nytt/

⚠ Under 10🌡 kör vi inte, över 10🌡kör vi.

Last edited:

cherm

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2019
Hoj
2017 BMW F800GS
Morgondagens prognos för Lapplands VÀsby:
7 grader kl 11.05
10 grader kl 14
MÄste ÀndÄ rÀknas som kör eller?
Jag hakar gĂ€rna pĂ„, blir nog inte 125’an den hĂ€r gĂ„ngen.. 😉

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Morgondagens prognos för Lapplands VÀsby:
7 grader kl 11.05
10 grader kl 14
MÄste ÀndÄ rÀknas som kör eller?
Jag hakar gĂ€rna pĂ„, blir nog inte 125’an den hĂ€r gĂ„ngen.. 😉
⚠ Jupp vi kör ja, ta nĂ„got annat Ă€n "skitrakan" denna gĂ„ngen...😘 I solen som spĂ„s lĂ€r det vara okey🌞

"🌞 Vi ser till imorgon och đŸâœˆïžđŸŽ­ Hösttur đŸŽ­âœˆïžđŸ att vi Ă€r rĂ€tt klĂ€ddađŸ„¶ och att vi "laddar batterierna" för oss som har el-klĂ€der😉 Vi verkar ju bli ganska mĂ„nga imorgon söndag😀"

20240928_152007.jpg

cherm

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2019
Hoj
2017 BMW F800GS
⚠ Jupp vi kör ja, ta nĂ„got annat Ă€n "skitrakan" denna gĂ„ngen...😘 I solen som spĂ„s lĂ€r det vara okey🌞

"🌞 Vi ser till imorgon och đŸâœˆïžđŸŽ­ Hösttur đŸŽ­âœˆïžđŸ att vi Ă€r rĂ€tt klĂ€ddađŸ„¶ och att vi "laddar batterierna" för oss som har el-klĂ€der😉 Vi verkar ju bli ganska mĂ„nga imorgon söndag😀"

View attachment 504394
Hehe okej dĂ„, tyckte den presterade Ă€ndĂ„ 😝 Fast du vann rakan frĂ„n Brottby 😁

Kul om det blir bra uppslutning! Laddat hojbatteri och full tank iaf, sĂ„ kanske det inte blir nĂ„gra bĂ€rgningar 😉

SĂ„g Ă€ndĂ„ rĂ€tt behagligt ut pĂ„ ZĂŒndappen trots avsaknad av elklĂ€der!

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hehe okej dĂ„, tyckte den presterade Ă€ndĂ„ 😝 Fast du vann rakan frĂ„n Brottby 😁

Kul om det blir bra uppslutning! Laddat hojbatteri och full tank iaf, sĂ„ kanske det inte blir nĂ„gra bĂ€rgningar 😉

SĂ„g Ă€ndĂ„ rĂ€tt behagligt ut pĂ„ ZĂŒndappen trots avsaknad av elklĂ€der!
DĂ„ höres/störes vi imorgon lite kylslagna... Vete fasiken hur lĂ€nge jag stĂ„r ut och Ă€ven med elen. Vi blir nog runt 10-20 pĂ„ turen och dessa som inte gett upp Ă€n...🙂

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
El-klÀder ???
Första gÄngen jag tog ut min Ducati 916 var det -4c.

Syltryggar...

(nÄja, jag kanske inte körde sÄ lÄngt den dan :krama)
Bara tvÄ minus för min del. Men den gule kom i december och man kan naturligtvis inte vÀnta till vÄren. :krama
DĂ„ höres/störes vi imorgon lite kylslagna... Vete fasiken hur lĂ€nge jag stĂ„r ut och Ă€ven med elen. Vi blir nog runt 10-20 pĂ„ turen och dessa som inte gett upp Ă€n...🙂
Vi pratade juh om det dÀr att bli bekvÀm. :7peta
Och ju mer bekvÀm du blir desto fler begrÀnsningar fÄr du. :fakta

Jag klarar av att ta mig trĂ„kig vĂ€g men föredrar nĂ€r det svĂ€nger. StrĂ€ngnĂ€s - Enköping Ă€r ocksĂ„ trĂ„kig vĂ€g sĂ„ över Björsund, TorshĂ€lla och smĂ„vĂ€garna norr om MĂ€laren upp till Lapplands VĂ€sby mĂ„ste det bli. ;)đŸ›”
Föredrar Àven annan föda Àn amerikansk snabbmat men det Àr bara att se till att man inte Àr hungrig pÄ dylika stÀllen. :tungan

Men nu Àr jag förkyld sÄ jag stÄr över denna tur. Feberfri idag dock sÄ det kan bli en Tammer eller tvÄ för att rensa luftrören. Söderut pÄ vÀgar utan för mÄnga rakor och bilister naturligtvis. :tummenupp

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Bara tvÄ minus för min del. Men den gule kom i december och man kan naturligtvis inte vÀnta till vÄren. :krama

Vi pratade juh om det dÀr att bli bekvÀm. :7peta
Och ju mer bekvÀm du blir desto fler begrÀnsningar fÄr du. :fakta

Jag klarar av att ta mig trĂ„kig vĂ€g men föredrar nĂ€r det svĂ€nger. StrĂ€ngnĂ€s - Enköping Ă€r ocksĂ„ trĂ„kig vĂ€g sĂ„ över Björsund, TorshĂ€lla och smĂ„vĂ€garna norr om MĂ€laren upp till Lapplands VĂ€sby mĂ„ste det bli. ;)đŸ›”
Föredrar Àven annan föda Àn amerikansk snabbmat men det Àr bara att se till att man inte Àr hungrig pÄ dylika stÀllen. :tungan

Men nu Àr jag förkyld sÄ jag stÄr över denna tur. Feberfri idag dock sÄ det kan bli en Tammer eller tvÄ för att rensa luftrören. Söderut pÄ vÀgar utan för mÄnga rakor och bilister naturligtvis. :tummenupp
Vi blev nog för mĂ„nga enligt ditt tycke och smak😉 Krya pĂ„ sig!
received_1222017962167150.jpeg

cherm

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2019
Hoj
2017 BMW F800GS
Tack för idag alla som var med och tack Peter som anordnar! VĂ€ldig trevlig tur med trevlig folk 😊 Ska hĂ€lsa frĂ„n min morbror P.O. ocksĂ„ som var med idag!

Bifogat

• IMG_4748.jpeg
    IMG_4748.jpeg
    1.8 MB · Visningar: 11

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Vi blev nog för mĂ„nga enligt ditt tycke och smak😉 Krya pĂ„ sig!
View attachment 504436

Nu har du missförstÄtt igen Peter. Jag gillar att trÀffa mÀnniskor men köra motorcykel gör jag helst med fÀrre. Oaxen var perfekt dÄ jag slapp köra min pendlarvÀg och tillbaka utan körde bÀttre vÀgar till fÀrjan.
Snart Àr det RusktrÀffen och i november en liten mindre kamrattrÀff i östgötaskogen. TÀltas pÄ bÄda sÄ det Àr inget för den bekvÀme. :hej

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbÀttrad Me...

Triumph Speed Triple 30 Ă„r