VÄren anses per definition ha intrÀtt nÀr dygnsmedeltemperaturen Àr över 0 grader 7 dagar i följd. Och dÄ definieras den första av de dagarna som vÄr.
Ingen vÄr i sikte hÀr, knappt ens en plusgrad i synhÄll.
EDIT: Ni behöver inte visa sympati med ledsna gubbar.
Jag gillar mars mÄnad dÄ temperaturen börjar bli drÀglig samtidigt som det finns mycket snö för vinteraktiviteter. Det Àr ganska trevligt att Äka skidor och trampa fatbike ocksÄ. Varje sÀsong har sina fördelar.
View attachment 496672
TÀnkte ni kanske gör detta ocksÄ dÀr ni bor nÀr hojen stÄr i ladan pga snön...VÄren anses per definition ha intrÀtt nÀr dygnsmedeltemperaturen Àr över 0 grader 7 dagar i följd. Och dÄ definieras den första av de dagarna som vÄr.
Ingen vÄr i sikte hÀr, knappt ens en plusgrad i synhÄll.
EDIT: Ni behöver inte visa sympati med ledsna gubbar.
Jag gillar mars mÄnad dÄ temperaturen börjar bli drÀglig samtidigt som det finns mycket snö för vinteraktiviteter. Det Àr ganska trevligt att Äka skidor och trampa fatbike ocksÄ. Varje sÀsong har sina fördelar.
View attachment 496672
Ha ha! En TAC-bar pÄ en T4 - sÄdant livar upp mer Àn nÄgot vÄrtecken vilket som helst.
Jag fetade nÄgot som gör mig glad. Man mÄste landa i det liv man lever. Man mÄste trivas dÀr man bor. Man mÄste kÀnna sig hemma i sin klimatzon.
Om inte sÄ blir livet en stÀndig lÀngtan efter nÄgot annat. Den som av en eller annan anledning upplever sig som lÄst till sitt postnummer kanske inte ens lÀngre har nÄgon specifik plats att projicera sin lÀngtan pÄ - livet vattnas ur till en diffus lÀngtan "bort". SÄ kan man inte ha det.
Bilden pÄminner mig om att man ytterst enkelt kan köra 1000 miles frÄn söder och upp till norr i vÄrt land, att vi fÄr plocka av dubbdÀcken om 3 dagar och att vi om 2 dagar har sommartid. Ba' sÄ ba'.
Now how's that working for ya'...?
Men, det generella rastret ligger över oss alla. Alla skall fÄ plats i samma fÄlla.
Tidsskillnaden i soltid mellan vÄr öst- och vÀstkust Àr en knapp halvtimma som mest. Hade landet legat ner istÀllet hade vi haft en soltidsskillnad om 1,5 timma inom landet och stÀndigt slagits med förslag och motioner att vi skall ha olika tidszoner inom landet.
Republiken JÀmtland hade högst troligt slagits för en tredje, egen tidszon...
Kattugglorna. I alla tider har kattugglans hoande varit mitt vÄrtecken. Hanens dova hoande mellan stammarna har alltid betytt ett löfte om ljusare tider för mig.
Det gÀller att njuta nu!
TÀnkte ni kanske gör detta ocksÄ dÀr ni bor nÀr hojen stÄr i ladan pga snön...
View attachment 496675
BÀsta med snöröjning Àr att skjuter man upp det tillrÀckligt lÀnge behövs det inte.VÄrdepression!!
View attachment 496678
Vi ska nog likvĂ€l vara glada att det fortfarande finns grisbönder att störa sig pĂ„ mtp alternativet.Skönt att man bor i en del av landet dĂ€r det knappt snöar och följaktligen inte grusas. Var ute pĂ„ första turen i början av februari och redan dĂ„ var det i princip grusfritt. Ă andra sidan, samma del av landet Ă€r full av grisbönder som drar upp jord och annan smuts pĂ„ vĂ€garna sĂ„attehâŠ
Jo. Men 6 mÄnaderAtt ha en vintersÀsong dÄ man inte kan köra motorcykel Àr en gÄva. Hade man kunnat köra Äret runt hade man tröttnat enklare.
Nya Triumph Speed TwinÂ
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|