🏍PĂ„ Ă€ldre dar...đŸ€”

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
⚠ HojvĂ€nner och oss inom detta gebitet och kör MC, lystra! De flesta av oss Ă€r inte purunga och inte flĂ€ckvist okyssta idag men jag Ă€r stolt över mig sjĂ€lv.

1. Var nyss i duschen utan hjĂ€lp...👍
2. Klippte mina tÄnaglar sjÀlv, Àven om det tog emot i ryggen och kan inte suga pÄ stortÄn lÀngre.
3. Rakade mig bÄde uppe och "nere" utan blodvite dÄ jag inte vill se ut som "SkÀggmanslaget".
4. Till helgen ska jag förhoppningsvis grensla min "dam"🏍 utan "gubbstön".
5. Ta hand om er dÀrute och tack för ordet. Nu ska jag ta hojen till köket och en java. Jupp, jag vet, bor oförskÀmt stort.

FB_IMG_1728576074619.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför SötÀlje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag Àr ocksÄ lite stolt att jag, Àven jag trots min Älder och mitt dÄliga motorcykelval, ÀndÄ ska ut och köra imorgon.
Men ocksÄ för att jag Àven sedan ska trÀffa andra med liknande intresse. Vi ska Àven Àta och dricka gott förutom att diskutera vÀsentligheter naturligtvis.
Vi ska Àven elda en massa för att tillbedja Greta men Àven för att fÄ vÀrme i mörkret.

 

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla hÀckar
Vad jag har mÀrkt (förutom de onödiga ljud och Ànnu mer onödiga hÄrvÀxt min lekamen nu producerar) Àr en skrÀmmande dragning mot originalskick. Detta Àr en slippery slope och mÄste förgöras med eld och trimdelar.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vad jag har mÀrkt (förutom de onödiga ljud och Ànnu mer onödiga hÄrvÀxt min lekamen nu producerar) Àr en skrÀmmande dragning mot originalskick. Detta Àr en slippery slope och mÄste förgöras med eld och trimdelar.
Originalskick!?! DÄ Àr det dags att lÀgga in lekamen pÄ ett museum!
SÄ fort man hade köpt nÄgot, nytt eller beg, sÄ fanns (finns) det alltid nÄgot att förbÀttra.
 

Aryey

MasjÀvel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
PÄ rÀtt sida Àlven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Gubbstön Àr kytum nÀr man gÄr pÄ och av hojen....
Har alltid upplevt skrÀddarstÀllning som tortyr sÄ nÄgon tÄ nÀra munnen var det aldrig pÄ tal om vilket jag inte direkt upplever som en förlust heller.
Dock kan jag klippa tÄnaglarna utan problem....
 

SwePace

Den enda lÀtta dagen Àr gÄrdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
NĂ€r man inte lĂ€ngre kan tvĂ€tta fötterna (en i taget) i handfatet Ă€r man gammal. Jag kan det fortfarande. 🙂

I övrigt önskar jag att jag har min fars fysik nÀr jag passerat 75. Gubben reste sig frÄn skrÀddarstÀllning till stÄende utan att behöva ta stöd av hÀnderna. Gjorde dÀrefter 15 armhÀvningar. Det sjuka Àr att han inte trÀnat ett skit under hela sitt vuxna liv.

SjÀlv vet jag att jag inte fÄr dega till mig. Skaffade ungar sent och vill för allt i vÀrlden orka leka med dem och vid behov bÀra dem. SÄ nu börjar en hyfsad disciplinerad kost och trÀning vara ett skall-krav nÀr 50 nÀrmar sig med stormsteg.

NĂ€r var det man slutade vakna pĂ„ morgonen utan att ha ont nĂ„nstans? â˜č
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
MÄnga gÄnger Àr det lÀttare att bara vÀlta omkull pÄ cykeln för stt sedan Äla sig ut och sedan resa upp cykeln igen.
Stor Àra i att klara sig sjÀlv.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
NĂ€r man inte lĂ€ngre kan tvĂ€tta fötterna (en i taget) i handfatet Ă€r man gammal. Jag kan det fortfarande. 🙂
NÀr barnen sÄg en bidé för första gÄngen var de starkt övertygade om att det var ett fotbad.
SÄ köp en sÄdan sÄ Àr det nemas problemas mÄnga Är framöver.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Originalskick!?! DÄ Àr det dags att lÀgga in lekamen pÄ ett museum!
SÄ fort man hade köpt nÄgot, nytt eller beg, sÄ fanns (finns) det alltid nÄgot att förbÀttra.
”Med ett 4-1 och en bra bestyckning tappar man oftast inte mer Ă€n 10% effekt.”

/80-talet
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
NĂ€r man inte lĂ€ngre kan tvĂ€tta fötterna (en i taget) i handfatet Ă€r man gammal. Jag kan det fortfarande. 🙂
Aldrig kunnat.
I övrigt önskar jag att jag har min fars fysik nÀr jag passerat 75. Gubben reste sig frÄn skrÀddarstÀllning till stÄende utan att behöva ta stöd av hÀnderna.
Aldrig kunnat sitta sĂ„. Inte kunnat sitta pĂ„ huk med fotsulorna inkl hĂ€l i backen. VĂ€rldens vanligaste ”vilostĂ€llning” Ă€r tortyr för mig.
Av naturen ovig.
 

SwePace

Den enda lÀtta dagen Àr gÄrdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
NÀr barnen sÄg en bidé för första gÄngen var de starkt övertygade om att det var ett fotbad.
SÄ köp en sÄdan sÄ Àr det nemas problemas mÄnga Är framöver.
Hade en sÄn i förra kÄken. UtmÀrkt att tvÀtta kÀngor i.
 
Nyheter
GGN-trÀning med Stark Varg!

Nu gÀller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad hĂ€nder med ISR?

Efter en lÀngre tids förhan...

Honda NT1100 fÄr semi-aktiv fjÀdring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstÀrke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande Är lanserar ...

KTM kommer med automatlÄda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lÄn finansierar eldrivna motorcyklar frÄn Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell vÀxellÄda

KTM presenterar sin automat...

Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det Àr bara att inse. Oavse...

Top