0-100 km/h hur snabbt?

halls

Medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Jag pluggar på KTH och där bygger vi en ren racerbil, detta år kommer det bli nummer 3. motor i denna skapelse är en yzf thundercat 600 motor som fått turbo men har en restriktor på 20mm. vi tar väll ut som runt 100 knappt på drivhjulen. och den gör väll 0-100 på under 3sek. det är då sittandes kanske 10 cm ovanför marken. enligt lite beräkningar så skulle den i ett mc chassi göra 0-100 påungefär 2,5 sek. frågan är nu hur pass snabbt det är, hur snabbt går en sport eller dragrace hoj 0-100, både tillverkar uppgifter och i verkligheten? skulle bara vara kul att veta.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag är själv en glad ägare av en Thundercat 600 och när jag bänkade min hoj hade jag ca 100 Hk på bakhjulet, ni borde väll få ut mer än 100 i så fall eller menar du KW?

3 sekunder är snabbt! Det är svårt att komma under det med en vanlig hoj eftersom den då stegrar eller inte greppar... Jag har dock inga bra siffror på vad det kan gå på om om man nu är en riktigt bra förare.

Jag pluggar också på KTH föresten :tummenupp

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Bland standardhojar var och är Suzuki RF900 riktigt svårslagen, 2,5 s til 100!
Många standardhojar av idag gör strax över det, men det hänger ju så klart mycket på föraren.
Vad dragracinghojar gör skiljer en del beroende på klass och typ osv, 0-100 är inte alltid viktigt i dessa sammanhang, 60 fots tid och däri reaktionstid är viktigare. men kolla i dragracingforumet där du säkert får ett bra svar!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
0-100km/h hayabusa 3,28s
0-100km/h R1 3.3s
0-100km/h R6 3.38s
Inte hundra på tiderna men därikring iallafall

halls

Medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
Ducati Monster