1:a februari är jag klar med min 6-månaders-ledighet. Förutom promenader och mitt-på-dagen-sova har man väl spelat lite hexbox och surfat sporthoj. Lugnt och skönt!
Hur liten knodd har du därhemma?!
Jag var hemma i januari-maj med en 1.5åring(när ledigheten började) och det var allt annat än lugnt. Visst, man kunde game:a lite under lunchpausen när lillkorven sov men resten av tiden gällde det att hålla honom sysselsatt.
Men lyckligtvis hade jag ett gäng farsor att dricka latte med...
Öppna förskolan var en bra grej för där kunde han härja runt med andra ungar i en lokal som var helt och hållet barnanpassad.
Simhallen med baby-äventyrsbad besöktes en hel del.
"Barnadiset" besöktes ett par gånger sista veckorna på ledigheten. Barnadiset är en gammal industrilokal som fyllts med rutchkanor, bollhav, hoppborgar och annat. Samma där. In med ungen, ta en kaffe och låt honom springa sig trött i 2 timmar.
Blev några turer ut i Tyresta naturreservat. Finfin miljö och en jäkligt fin grillplats där man brassar korv. Sen slockade lillkorven och man kallade vidare och snackade skit med en annan farsa vars grabb sov i vagnen han med....
Att vara pappaledig under vinter/vår är annars ett djävla elände eftersom det ska kläs på så mycket kläder. Du förstår inte hur mycket man uppskattar värmen när den kommer.