1 maj, föråldrat??

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Varför fira 1 maj? Gränsen mellan vad som är "arbetare" och "tjänsteman" är ju utsuddad för länge sedan. Är det Sverige, Vitryssland, Nordkorea och Kuba som firar 1 maj? Dags att lägga ned eller? Eller tycker vi att Sovjetunionens och Nazitysklands högtidsdag (Tag der nationalen Arbeit) är något att bevara traditionen efter? Jo, jag tycker också om en ledig dag men är tveksam till den historiska bakgrunden....

Håller helt med. Jag tror att det är för att sossarna har suttit för mkt vid makten som den är kvar. Det är ju deras största gimmik dag.

Det är väl bara de som tycker att det är tufft att betala skatt som fortfarande firar? Idioterna gick förbi min balkong imorse och trummade och spelade blåsinstrument :mad: Då skulle jag gärna ha haft lite blå paintballkulor och visat dem vilken färg som gäller...

De (s + v m fl) har snart inga företrädare som inte blåst sitt förtroende kvar. 1:a maj borde självdö snart.

Såg ett gäng i övre tonåren iklädda olikfärgade kläder, stripigt hår, en gul och en röd sko, säkerhetsnålar och tygmärken på jackan samt en palestinasjal med en banderoll "vi vill ha jobb - med eller utan bonus , ner med kapitalismen!"

Min första tanke var: "klipp dig, klä upp dig, läs en bok och bli som folk, vem fan vill h dig som representant på ett företag som du är nu!?"

Det är mest komiskt att se en del av de som går med i det där tåget!

Å andra sidan kan väl vi som vältrar oss i kapitalismens saftiga frukter 365 dagar per år låta fattiglapparna få manifestera sitt missnöja en av alla dessa dagar?

Hyfsat magstark jämförelse med Nazistyskland må jag passa på att säga också.

Nu hör man helikoptrarna så jag antar att AFA anlänt för övrigt, om det inte är ICA-helikopterna som åkt fram och tillbaka hela förmiddagen. :mad:

Kollade på fjöntarna i gbg idag. Vilka offer vissa är.. Sen fattar jag inte varför dom gnäller på vissa saker..

"Vi vill ha jobb!!!!!111oneoneone"

"Ner med "pigor" som städar hos rika"

Men skit i att jobba då, jevla as.

Låt sossarna få sin dag om året att tycka synd om sig själva. Resten av dagarna är ju Borgerliga.

Nu hör man helikoptrarna så jag antar att AFA anlänt för övrigt, om det inte är ICA-helikopterna som åkt fram och tillbaka hela förmiddagen. :mad:

Satt just i tankar att starta en ondsint tråd mot ica-koptern:mad:

Ontopic: 1:a majtåg känns förlegat, jag anser att man inte ska demonstrera bara för att det är tradition, det är endast berättigat när man är riktigt förbannad på nånting som faktiskt går att påverka.

Vadå ledig???
Jag har jobbat 6 - 14 idag och kommer göra det resten av helgen :banana

Jaja, vanligt folk som i vanliga fall är lediga på röda dagar får iallafall en extra dag ledigt tack vare att första maj firas, så de ska iallafall inte klaga:D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick