Tullen i Trelleborg backar undan och vinkar vänligt fram dem, E4an norrifrån är prickig med pojkar på väg neråt efter att ha rundat Bottenviken.
Finnarna kom tidigt i veckan, men de senaste två dagarna har det varit förvånansvärt många Lettlandskyltade HDs på väg söderut.
Små grupper, solo eller 2 - 5, bra tempo som i "kör man om alla syns det direkt vem som hänger på" och snyggt, moget uppträdande på vägen.
Faktum är att de enda motorcyklister som jag sett bete sig huvudlöst denna vecka var en grupp norrmän med huvudsakligen BMWs som stannat under bron över E6 på Hallandsåsen.
Där stolpade dom runt som nyväckta mumier - hojarna på avfarten och själva ute på vägen, blinda för allt utom var i packningen dom hade sina regnöverdragshandskar och i vissa fall blinda på riktigt när vi dom försökte åla sig in i en prasseloverall baklänges utan att röra blixtlåset.
Mörka kläder i en mörk regnskur under en mörk bro samtidigt som det mörknar ute, inte en blinkers tänd och än mindre två samtidigt.
...mindre än 500 meter från den plats 3 unga, yra pojkar slutade sitt liv till fots ute i bilflödet för bara en månad sedan.
Så jävla puckat.
Så arrogant mot livet som fört dem dit dom är nu.
Så innerligt hänsynslöst mot alla andra som riskerar att bli indragna i deras död.
Jag riktigt hoppas att deras nästa stopp av samma modell sker på en tysk motorväg. Tyska polisen har Mercedesbussar stora nog att rymma dem alla på en gång, och med gallren placerade på insidan istället för dom i Sverige...
Motorcyklarna hämtar dom gärna in med gripskopa och det finns en fastställd taxa att betala för hela operationen när dom släpps ut igen efter en vecka.
Så. Jävla. Hänsynslöst.
Så, hjärtligt välkomna till Öland alla 10.000 läderbögar!
Så länge ni kan uppföra er på vägen och brevid - samt hejar när vi möts så önskar jag er en trevlig vistelse här i Sverige.
Vet ni förresten vad som är det bästa med att låta just detta gänget ockupera Öland i så stor skala?
Det är väldigt liten risk att grundvattennivån påverkas av dessa besökarna...