Om man tittar på bilar som också har motorer där det åker kolvar upp-ner så har man skippat förstaservice. Moderna lager, kolvringar etc. är så bra att det inte ska bli speciellt mycket skräp som "hyvlas av". Däremot finns det alltid lite annat skräp i en motor som följer med olja/filter ut, saker som inte tvättats bort innan eller hamnat i motorn under monteringen - men det fångar oljefiltret.
100mil är mer att man tycker det är bättre att saker får sätta sig lite innan man tar finjusteringarna. 100mil räcker gott och har kunden några andra synpunkter så får man veta det också.
Sedan förekommer det att folk glömmer att ta med serviceböcker och att det är därför det saknas en stämpel. Men egentligen så vill man helst se kvittot dessutom, vad gjorde man egentligen på servicen, vilken olja hällde man i - var det något annat? Man ska alltid granska ägaren lika noga som fordonet vid köp!
Rent tekniskt är det säkert inga problem, men man ska sova gott om natten också. Känns det inte bra så köp något annat.
100mil är mer att man tycker det är bättre att saker får sätta sig lite innan man tar finjusteringarna. 100mil räcker gott och har kunden några andra synpunkter så får man veta det också.
Sedan förekommer det att folk glömmer att ta med serviceböcker och att det är därför det saknas en stämpel. Men egentligen så vill man helst se kvittot dessutom, vad gjorde man egentligen på servicen, vilken olja hällde man i - var det något annat? Man ska alltid granska ägaren lika noga som fordonet vid köp!
Rent tekniskt är det säkert inga problem, men man ska sova gott om natten också. Känns det inte bra så köp något annat.