Men du överväger 2 andra italienska maskiner? Där ägarna oftast hänvisar till "charm" när dom ska släta över bristerna
Aprilia har haft urkassa reservdelskanaler. Under all kritik. Kolla så det är åtgärdat innan du ens funderar på det
Jag har HÖRT en massa om både italienskt, engelskt, tyskt, japanskt och amerikanskt. När jag HÖR en massa brukar jag lägga det på minnet för att kunna vara uppmärksam på eventuella problem som kan visa sig överrensstämma med fakta. Men jag brukar också ta det jag HÖR med en nypa salt då det inte alltid överrensstämmer med fakta.
Min personliga ERFARENHET av just italienskt begränsar sig till två Ducati som jag kört sammanlagt sju år med. Under denna tid har jag faktiskt inte haft ett enda problem förutom slitdelar och service. Packboxarna i framgaffeln fick bytas på den ena hojen när jag köpte den eftersom föregående yuppieamatör till ägare med alldeles för lite talang och alldeles för mycket vilja vid upprepade tillfällen försökt med wheelies. Men det tycket jag ärligt talat inte man kan beskylla hojens konstruktion för.
Förvisso är mina två Ducati bara ett stickprov i kollektivet av dessa, men min ERFARENHET är i alla fall hitintills en positiv sådan
För att svara trådskaparen:
Båda alternativen har ju fått mycket positiva omdömen i pressen. Utan någon egen erfarenhet av dessa tror jag att det är en fråga om tycke och smak varför en provkörning av båda nog är på sin plats. Lycka till
Last edited: