125:a vad ska man välja

Gotte

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2006
Ort
finspång
Hoj
en gammal rex 125 från typ 50 talet :P
Jag är jävligt sugen på en lätt mc men vilken vill ju ha en snabb så klart.

Men jag funderar också på en honda CBR 125R men så kommer man till att den är 4t och de är ju inte samma sting i en 4t som en 2t.

kom med förslag helst snabb och snygg :yoparty
 
Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Mito, nyare NSR, RS...

och vill du ha något ganska snabbt men skitfult och billigt: TZR.

Eftersom du verkar vilja ha en "kondomräser" ;)
 

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Öland
Hoj
Ingen ATM
Min personliga åsikt förhåller sig så att jag tycker att CBR:en är hemskt ful, om du sett en live så e dom så jävla smala och cykel hjul har dom.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Gotte skrev:
2651303 Jag är jävligt sugen på en lätt mc men vilken vill ju ha en snabb så klart.

Men jag funderar också på en honda CBR 125R för att den är så jävla snygg men så kommer man till att den är 4t och de är ju inte samma sting i en 4t som en 2t.

kom med förslag helst snabb och snygg :yoparty


håller mä wallen, cbren e sjukt ful. som sagt, sjukt smal och cykeldäck och jag tycker allt ser mongo ut på den hojen faktist.

har själv en nsr och är nöjd med den. har fajterkonverterat iofs men den va go å köra innan och jag tycker den e snygg framifrån. de ända e bakdelen som inte e den snyggaste.
allt beror på hur mycket pengar du vill lägga på hojen, rsen har hög prestanda men e rätt dyr och kräver en del meck (alla 2-taktare kräver iofs en del meck), nsr har la cirkus 10 häst mindre men de räcker gott å väl. sen har du ju dom lite billigare. typ tzr gamla nsren osv.

ska du ha sm så finns de hur mycke godis som helst å välja mellan om plånboken tillåter, en som e poppis e ch racing wsm, 4takt dock. därför jag själv banga den till slut.
 

Gotte

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2006
Ort
finspång
Hoj
en gammal rex 125 från typ 50 talet :P
t4pp3r skrev:
2651468 håller mä wallen, cbren e sjukt ful. som sagt, sjukt smal och cykeldäck och jag tycker allt ser mongo ut på den hojen faktist.

har själv en nsr och är nöjd med den. har fajterkonverterat iofs men den va go å köra innan och jag tycker den e snygg framifrån. de ända e bakdelen som inte e den snyggaste.
allt beror på hur mycket pengar du vill lägga på hojen, rsen har hög prestanda men e rätt dyr och kräver en del meck (alla 2-taktare kräver iofs en del meck), nsr har la cirkus 10 häst mindre men de räcker gott å väl. sen har du ju dom lite billigare. typ tzr gamla nsren osv.

ska du ha sm så finns de hur mycke godis som helst å välja mellan om plånboken tillåter, en som e poppis e ch racing wsm, 4takt dock. därför jag själv banga den till slut.




jo funderar ju faktiskt på en lite nyare nsr har ju inte hur mycket pengar som helst men de annars skulle de ju sitta fint med en rs. jo mecka kan ja har ju inte varit moppe pojke för ingen nytta så de är ju lungt på den fronten.

wallen skrev:
2651411 Min personliga åsikt förhåller sig så att jag tycker att CBR:en är hemskt ful, om du sett en live så e dom så jävla smala och cykel hjul har dom.


hmm du har nog rätt har aldrig sett en live bara på bilder

:va

wallen skrev:
2651411 Min personliga åsikt förhåller sig så att jag tycker att CBR:en är hemskt ful, om du sett en live så e dom så jävla smala och cykel hjul har dom.


hmm du har nog rätt har aldrig sett en live bara på bilder

:va
 
Last edited:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Köpa driftsäker hoj, köp 4-takt. Vill du ha en snabbare och roligare hoj, köp 2-takt. Någon av dom ovanstående har skrivit upp är bra.

Har själv en rs 125 -98 till salu, hör av dej via pm om de är intressant.
 

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Öland
Hoj
Ingen ATM
Jag tycker man hör titt som tätt om skurna RS:ar. Jag har också en ''ny'' NSR och precis som t4pp3r skrev så är allt helt ok med en nsr förutom bakdelen då men jag har vant mej vid den.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
wallen skrev:
2652628 Jag tycker man hör titt som tätt om skurna RS:ar. Jag har också en ''ny'' NSR och precis som t4pp3r skrev så är allt helt ok med en nsr förutom bakdelen då men jag har vant mej vid den.


Var ett tag sen jag såg en tråd om någon skuren RS...


Det här med att NSR håller bättre kör alla NSR-ägare stenhårt på. Visst stämmer det, men ni får mindre körglädje.
 

blocket

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Öland
Hoj
Xjr 1300 å ett gammalt elände
Annars är ju Suzuki RG125F ett alternativ. ser rätt okej ut. 32 hk. Dock dyrt om man måste byta reedventiler eller avgasportar
 

Solid snake

Guest
stoooffe skrev:
2652646 Var ett tag sen jag såg en tråd om någon skuren RS...


Det här med att NSR håller bättre kör alla NSR-ägare stenhårt på. Visst stämmer det, men ni får mindre körglädje.
Om det räknas till körglädje att skruva ner motorn för att den skär var 5e minut så tar jag nog en NSR, faktiskt. :hihi
 

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Öland
Hoj
Ingen ATM
SK skrev:
2652670 Annars är ju Suzuki RG125F ett alternativ. ser rätt okej ut. 32 hk. Dock dyrt om man måste byta reedventiler eller avgasportar

Sk din lilla fuling visa ett bänkningspapper från någon RGF sen kan vi officielt säga att en ostrypt RGF har 32hk, om papperet visar det.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
stoooffe skrev:
2652710 Byter man kolv i tid och klarar sig utan ras så vill du nog hellre köra RS.


Vi såg ju hur bra din TZR hängde på. :rolleyes:
:hihi

Min qvarna har inte rasat på 450 mil :mattias
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
wallen skrev:
2654191 Sk din lilla fuling visa ett bänkningspapper från någon RGF sen kan vi officielt säga att en ostrypt RGF har 32hk, om papperet visar det.
:va

En rgf har 32-33 (kommer inte ihåg) hk på veven. Blir ju ganska svårt att visa det på ett papper såvida han inte ritar det själv eller hur?
 

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Öland
Hoj
Ingen ATM
Lundgren skrev:
2654251 :va

En rgf har 32-33 (kommer inte ihåg) hk på veven. Blir ju ganska svårt att visa det på ett papper såvida han inte ritar det själv eller hur?

Man kan ju alltid mäta hk på veven också, eller hur? Sen är det ju fortfarande inte säkert att den har 32-33hk på veven, skiljer sig ju extremt beroende på vilket skick motorn är i. Dessutom är det antagligen Suzuki själva som uppgett det och då brukar det aldrig stämma, dom vill ju locka köpare och en köpare vill ha många hästkrafter.

Ville bara påpeka att i många fall stämmer ju inte siffrorna man ser, många tor ju även att om man köper ett luftfilter som det står i en katalog att det skulle öka effekten med 5hk kan man ju nästan garantera att det inte stämmer, det är ju bara katalogsiffror och den verkliga effekten kanske inte ändras alls. Men den som tillverkat luftfiltret uppger ju sånna siffror för dom vill locka köpare och på samma sätt uppger nog fordonstillverkare att effekten är högre för att dom vill locka köpare.

Vill inte vara någon viktigpetter men jag irriterar mig oerhört på folk som håller på med sina hästkrafter och hur dom håller på och påstår att dom ökat med 10hk genom att skruva på en skruv(Inte för att SK är en sådan person han snarare sänker effekten med sina gängsallader och cylinder nyp:tungan ).
 

blocket

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Öland
Hoj
Xjr 1300 å ett gammalt elände
Jag har minnsann ett jättestort luftfilter på min å den går jättefort måste minst ha fått 15hk extra asså. Nej men serriöst ja ska lägga upp ett papper på den till våren när jag kört den i rullande landsvägen i skolan. hoppas på en 28hk iaf.

Köp min moped:squid

Lundgren skrev:
2654251 :va

En rgf har 32-33 (kommer inte ihåg) hk på veven. Blir ju ganska svårt att visa det på ett papper såvida han inte ritar det själv eller hur?


Photoshop:yoparty

wallen skrev:
2654191 Sk din lilla fuling visa ett bänkningspapper från någon RGF sen kan vi officielt säga att en ostrypt RGF har 32hk, om papperet visar det.

vadå??? är inte 2,9hk typ 1 kw ???
 
Last edited:

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Köp min! om du vill ha en snabb hojj som samtidigt håller!

wallen skrev:
2652628 Jag tycker man hör titt som tätt om skurna RS:ar. Jag har också en ''ny'' NSR och precis som t4pp3r skrev så är allt helt ok med en nsr förutom bakdelen då men jag har vant mej vid den.
bakdelen tycker jag ser helt ok ut faktist... snyggare än aprillas på 00 modellerna!
 
Last edited:

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Öland
Hoj
Ingen ATM
!ante skrev:
2655015 Köp min! om du vill ha en snabb hojj som samtidigt håller!


bakdelen tycker jag ser helt ok ut faktist... snyggare än aprillas på 00 modellerna!

Ja helt misslyckade är dom ju inte men dom ser lite för höga ut(tjocka) i profil.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Du kan få köpa min om du ger mig ett bra bud ;) visserligen är den nerplockad och renovering pågår men har du pengar så kan du få den väldigt fort.. har b.l.a polerat ramen till oigenkännlighet :) Kommentera bilderna i garaget :tungan
Min har nog över 40hk hoppas jag, ska bänka den i sommar, så då får ni se! :)
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Top