125 jr lika oönskade som en böld i arslet

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Dan börjar med att Miss Brink ringer och berättar att 125 jr inte ska köra b-rejset på knudan 15/5 sen kommer man hem och läser tidsschemat för träningslägret på Anderstorp 30 min åka för 125 jr per dag, 80 min åka per dag för övriga klasser.

Jag Gunnar Olsson har nämligen ett intresse och det är att få in svenska förare i gp cirkusen jag lägger ner hela min själ på att stötta så många med så mycket jag bara klarar av bara för att jag vill se en svensk förare live i eurosport prata på svenska på presskonferansen.

125 jr är en minoritet i svensk rr få deltagare fattiga är dom med och kör på hojar som branchen inte har det minsta intresse av och ska 125 jr få mer tid på banan så betyder det att övriga klasser får mindre tid. Precis så vill jag ha det dom som inte kan se längre in i framtiden än veidec trophy får ställa sig åt sidan och vackert titta på när förare mellan 13-20 år lägger grunden för sin rr karriär som kan hamna i gp.

förresten fick en p-bot idag på 700sek

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
moto-gg skrev:
förresten fick en p-bot idag på 700sek

Ursäkta Gunnar!!
Gnäll o enbart gnäll.

Vill du verkligen göra ngt för framtida förare så skapar man sina egna förutsättningar!

Skaffa sponsorer, hyr bana och ha eget träningsläger istället för å sitta där med spaden i sandlådan.
Vad jag hittills sett av ert jobb så är detta ingen omöjlighet för er!!!

Personligen tror jag allt beror på ovan bot....

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Visst bör 125Jr få mer tid, men med antalet klasser är det ju begränsat med sånt. Samåkning är ett måste men vilken klass passar bäst? 125R är ju med alla race, 250SP är ju en annan bra variant när dessa körs.
Vilken annan sport väljer bort ungdomsverksamheten? Medelåldern i SM/SO cirkusen är ju på nivån där man pensionerar sig i andra sporter.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa