125 racer?

Dr.zoom

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
gsx 1100
Jag är på jakt efter en 125 racer som duger som första hoj åt grabben.
Äldre hoj med lite jobb är inget problem,dock inte äldre än -95.
Önskemålet är billig hoj för att se om det rätta intresset finns hos grabben.
Nån som har nått bra tips?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Lånar tråden lite..

Undrar hur mycke meck de e med en billig 125 racer.. Jag är helt omeckkunnig har dock intresse så man bör väll kunna lära sig..? Bruckar de va mycket som behöver meckas med under ens första säsong, saker som går sönder, inställningar m.m.
Vill ju helst inte att saker går sönder dels e de inte kul och dels kostar de... Hur e de med delar som ofta pajar under första säsongen är de dyra/billiga? Hur pass mycke pengar bruckar gå åt till reperationer?
Dock viktigaste frågan e de lätt att få hjälp/lära sig att mecka med dessa hojar om man inte har nån kunskap alls innan?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Allt är relativt. Jag skulle inte tveka på att köpa en 125 Racer. En racer är enkel till sin konstruktion och lätt att skruva på, till skilland från en gatdito. Väljer man en original Honda kan man köpa samtliga delar (t o m en hel cykel) hos närmaste auktoriserade Hondaåterförsäljare. En racer erbjuder en körupplevelse som ingen gatcykel kan. Köp!

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Teddy skrev:
Allt är relativt. Jag skulle inte tveka på att köpa en 125 Racer. En racer är enkel till sin konstruktion och lätt att skruva på, till skilland från en gatdito. Väljer man en original Honda kan man köpa samtliga delar (t o m en hel cykel) hos närmaste auktoriserade Hondaåterförsäljare. En racer erbjuder en körupplevelse som ingen gatcykel kan. Köp!

Låter ju som om de inte ska va helt omöjlt att lära sig dela (och sättta ihopa) sakerna dock åter står att se om ekonomi kommer att tillåta detta..I år är de först och fremst A-kort och spara. Har tänkt ta mig iaf till Kuntstorp nån gång och kolla på lite då detta är den bana som ligger närmast.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln