125-sida

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Jag har haft lite funderingar under natten som e just nu...
Skulle det finnas intresse i att starta en hemsida för hundrasjugofemmor, med mektips, bilder, sprängskisser, o annan hjälp och nöje om 125cc hojar? Och då snakkar vi BARA om hundrasjufemmor...
Kollade priser på ett webhotell och det kostar inte så farligt mkt... Mellan 30-50kr månaden.
Kanske Sporthoj.com vill sponsra i utbyte mot reklam om sidan på sidan?

Finns intresse tro?

Tänkte en sida där man själv kan skicka in sina grejjer till sidan så kan någon eller några som är webmasters verifiera informationen och sedan lägga upp... Men som sagt, va tykker ni?

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Bengan skrev:
Varför? vi har en alldeles utmärkt sektion här på sporthoj

Jojo, men jag menar lite mer en sida med guider och liknande.
Forum är inte samma sak som att läsa från ett "papper" hur man gör, men dock har forum ett övertag när det gäller att få reda på information som man själv är i behov av.

*inte likt mej att skriva så artigt och snyggt :S*

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Skulle ju vatt bra att ha en sån sida där man kan hämta spräng-skisser, teknsik info osv ifrån. Men vem vil ta på sig jobbet att göra det och vem vill lägga några hundra på att lägga upp den, fast man skulle ju kunna lägga upp den på ett vanlig passagen - konto, där är 20 meg. Annars på nåns ftp som har utrymme över!

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Vem ska göra den?
Kommer sidan finnas kvar efter att skaparen växt upp och skaffat större hoj?

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Låter som en bra idé tycker jag! Man kan väl vara nå stycken som knåpar på med sidan. Jag ställer upp som frivillig med att snickra lite.

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Jag ställer upp att hitta fakta på nätet, är rätt bra på det :p Hitta ett ställe att lägga upp sidan på är inget problem, det löses sen. Någon/några kan väl designa en sida?

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Pungis skrev:
Hitta ett ställe att lägga upp sidan på är inget problem, det löses sen. Någon/några kan väl designa en sida?

Annars ladda ner färdiga layouter på nätet!, finna ganska bra om man bara ska ha till typ fakta sida.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Pungis skrev:
Sant. Annars kan jag bjuda på www.savelid.se/andy designen!

Ganska snygg design faktiskt!
Jag är också frivillig till att knåpa med sidan och efter att man "har växt upp och köpt större hoj", så kan man ju överlåta sidan till andra. Bara den lever vidare.. Men först skulle vara bra om man kunde samla massa information på en FTP server eller liknande där dom som vill hjälpa till, lätt kan lägga upp information och sådant..
Det som är mest bekymmer är ju betalningen.. Skulle vara absolut lättast om man hade någon sponsor som betalade den där tian i månaden :p
I annat fall är det inte helt omöjligt att jag kan betala kostnaden, för som sagt är det ju inte så mkt pengar det handlar om :p
Vilka är det som har Sporthoj.com ?

jag tänkte en adress som till exempel www.125cc.se eller något sådant.. Kom gärna med förslag och tankar..

Ingen som har en liten FTP server?

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Det var ju på g för ett bra tag sedan. Firststep MC skulle vi ju heta o ha en hemsida. Det kom la upp ne betaversion på sidan? Någon som har adressen? :va

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Alla som vill kan jue göra ett litet smakprov till en hemsida hur den personen vill att det ska se ut! Sen kan man rösta på den man tycker bäst om!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Poffer skrev:
Det var ju på g för ett bra tag sedan. Firststep MC skulle vi ju heta o ha en hemsida. Det kom la upp ne betaversion på sidan? Någon som har adressen? :va
Sidan ligger inte uppe längre. Tror tyvärr bara det är att inse att det inte går att driva en hemsida för 125cc. Åtminstone inte om flera personer ska göra det tillsammans. Engagemanget finns helt enkelt inte längre än några veckor.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
RED_LiME skrev:
Ganska snygg design faktiskt!
Jag är också frivillig till att knåpa med sidan och efter att man "har växt upp och köpt större hoj", så kan man ju överlåta sidan till andra. Bara den lever vidare.. Men först skulle vara bra om man kunde samla massa information på en FTP server eller liknande där dom som vill hjälpa till, lätt kan lägga upp information och sådant..
Det som är mest bekymmer är ju betalningen.. Skulle vara absolut lättast om man hade någon sponsor som betalade den där tian i månaden :p
I annat fall är det inte helt omöjligt att jag kan betala kostnaden, för som sagt är det ju inte så mkt pengar det handlar om :p
Vilka är det som har Sporthoj.com ?

jag tänkte en adress som till exempel www.125cc.se eller något sådant.. Kom gärna med förslag och tankar..

Ingen som har en liten FTP server?

www.nånting.tk är gratis. Så lägger man all skrot på nån ftp (om det är massor filmer osv)

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
jag kan ställa upp med webhosting... kan fixa .tk domän till en undermapp på min domän..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...