125cc

Status
Ej öppen för fler svar.

Grov

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
Ryz 70cc pro race.
Hej.

Jag har nyss fått mitt 125 körkort och nu ska jag köpa en 125, Själv kan jag inte så jätte mycket om 125:eek:r så jag tänkte fråga fall ni vet någon som är riktigt bra. Jag hade tänkt att köpa en Ktm exc-03 som finns hos min åter försäljare för 40 tusen, Så nu undrar jag, Är den bra eller ska jag välja någon annan?

Tack i förhand.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Grov skrev:
Hej.

Jag har nyss fått mitt 125 körkort och nu ska jag köpa en 125, Själv kan jag inte så jätte mycket om 125:eek:r så jag tänkte fråga fall ni vet någon som är riktigt bra. Jag hade tänkt att köpa en Ktm exc-03 som finns hos min åter försäljare för 40 tusen, Så nu undrar jag, Är den bra eller ska jag välja någon annan?

Tack i förhand.
Sök, det finns massor av trådar med samma innehåll.

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Grov skrev:
Hej.

Tack i förhand.

Köp min NSR. Fin som stryk.
:tummenupp

Offtopic, jag vet, men det skiter jag i, outlawww som man är. :banana

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Köp en TZR. Pålitliga som fan, relativt billiga, och dessutom roliga att köra!
Inte fula heller, och har ca 27 hk.

Solid snake

Guest
Min gamla.

attachment.php
attachment.php
attachment.php

2 första med det gamla kåpglaset som e lite sprucket o så. :rolleyes:

Den nya.

Bifogat

• Bild1 005.jpg
    Bild1 005.jpg
    88.2 KB · Visningar: 68
  • Bild1 004.jpg
    Bild1 004.jpg
    110.3 KB · Visningar: 51

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Här är min TZR har för mig de finns en på blocket med nu....

Bifogat

• DSCF0002 (Medium).jpg
    DSCF0002 (Medium).jpg
    110.4 KB · Visningar: 95
  • DSCF0007 (Medium).jpg
    DSCF0007 (Medium).jpg
    115.4 KB · Visningar: 72

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Grov skrev:
Men om man vill ha en enduro, Är ktm exc bra då?
Det är en svinrolig bushoj, gott om effekt och bra fjädring...!

Men om du vill åka längre stäckor är det väll mest bara att glömma den, tyvärr, den är inte så mångsidig som en DT, men den är bra mycket bättre på det den är till för, såsom stadskörning, stunt, grusvägar, enduro och crossbanor, osv osv... Där är den överlägsen mot DTn.

Vill du köra längre sträckor och köra lite goa vägar osv borde du ta en titt på CRM och DT.... Men dom är lite tröttare, helt klart.

Grov

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
Ryz 70cc pro race.
Det längsta jag kommer köra ungefär är till rn vän som bor 4mil bort, Men det klarar den fint väll? Jag har även testkört ktm exc och fick up den i 170km/h, Är den trimmad eller går den så snabbt orginal?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Grov skrev:
Det längsta jag kommer köra ungefär är till rn vän som bor 4mil bort, Men det klarar den fint väll? Jag har även testkört ktm exc och fick up den i 170km/h, Är den trimmad eller går den så snabbt orginal?

Min DT gör också 170km/h på mätaren, ifall man byter ut bakgrunden där alla siffror står.

Solid snake

Guest
Grov skrev:

LOL den går inte så fort, han har säkert satt din moppemätare på den.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Grov skrev:
Hojen klarar det, frågan är om du orkar, det är inga touringhojar direkt, sadlen är smal och stenhård och motorn hetsig och högvarvig som fan, om den nu inte är omdrevad....
3 mil (till solitude/bossjan) sen så är jag rätt nöjd, längre än så blir jobbigt på allvar, men tar man en paus o kör lite grusvägar osv är det ju lugnt så, men just långkörning...

Jag kör helldre 15 mil med NSRen än 5 mil med huskyn :rolleyes: (vilket förmodligen mest beror på att min är endurodrevad...)

Jag vill inte snacka ner hojen, du kommer att ha skitkul med den, men somsagt, det är ingen touringhoj.

170 på mätarn, tjha, med rätt drevning, gynsamma förhållande och en gnutta glädjemätare är det väll ingen omöjlighet alls...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
philsson skrev:
NS har ingen exempelvis..

Bild :)

Tom bakaxeln på min gamle k50 satt inte där den skulle utan kedjespännare

fasen nu är jag ju en spammare, undra om vi inte ska ha en ny ot-tråd iaf :va

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...