Jag har aldrig hört att vi inte skulle vara välkomna.. 125or är ju endå motorcycklar.Ugglan skrev:Läste nånstans under några regler, att 125or (även enduro o crossar) inte var välkommna. Men ändåså finns det ett 125, forum!?
Jag kan ha fel, men lite uträtning av frågetecken vore på sin plats!!
True!philsson skrev:Jag har aldrig hört att vi inte skulle vara välkomna.. 125or är ju endå motorcycklar.
Sen måste man inte vara profs för att vara medlem. Vad är annars forumets syfte.. man ska ju komma hit för att fråga och lära ju.. perfekt för små snorungar med 125or.spectre skrev:Vi tillhör ju kanske inte eliten på sporthoj kanske, men somliga på 125delen vet vad dom snackar om, Anton mfl..
Ugglan skrev:Läste nånstans under några regler, att 125or inte var välkomna
spectre skrev:Forumregler och Medlemssavtal
ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
Kör du moped eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre!
whitesnake skrev:oj då får inte jag va här.... kör ju off-road och har bara 124cc och man får inte vara under 125.
Men varför finns det motard forum?? det är ju ingen sporthoj
uggla skrev:Yamaha dt är väll inte så mycket sporthoj heller?
whitesnake skrev:nä ja sa ju jag kör off-road och det e väll dt
philsson skrev:Motard är en sport, alltså är det en sporthoj. lika mycket som en RR hoj.
En DT kanske inte är nån sporthoj, inte NSR heller för den delen om ni ska se de på de viset.
Fel fel fel, tycker jag... chopperbyggare i form av skäggiga gubbar tycker det är en sport o bygga en tuff hoj, är det en sporthoj då?philsson skrev:Motard är en sport, alltså är det en sporthoj. lika mycket som en RR hoj.
En DT kanske inte är nån sporthoj, inte NSR heller för den delen om ni ska se de på de viset.
Cross och enduro är visst sporter men det jag syftade på var att till ex en DT är ju inget tävlingsfordon. Man "idrottar" inte med den. Eh. du fattar vad jag menar. en sport vet du väl vad det är.McFille skrev:Så cross är ingen sport då? Och enduro?
Hehe...nä, ditt argument håller inte riktigt tyckar jag, men visst kan jag hålla med om att det är konstigt att motarder är "välkommna", och inte enduros.
Har nog mycket med att försäkringarna är så dyra för R-hojar att många byter till en motard för att ha råd att köra, därav många ex-R förare som har motarder...
Rätt. Men det är fortfarande ingen sporthojphilsson skrev:Cross och enduro är visst sporter men det jag syftade på var att till ex en DT är ju inget tävlingsfordon. Man "idrottar" inte med den. Eh. du fattar vad jag menar. en sport vet du väl vad det är.
NSR_Martin skrev:Rätt. Men det är fortfarande ingen sporthoj
philsson skrev:Cross och enduro är visst sporter men det jag syftade på var att till ex en DT är ju inget tävlingsfordon. Man "idrottar" inte med den. Eh. du fattar vad jag menar. en sport vet du väl vad det är.
andersbrink skrev:Skit också, jag som ibland brukar låna kompisens moped - betyder det att jag blir portad från Sporthoj nu? För det står ju "kör" i reglerna... och det gör jag ju, om jag inte ska ljuga.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |