136 timmar KTM 525, nästa steg?

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Vet av en KTM 525-07 som gått 136 timmar och allt lät och såg bra ut så nu undrar jag när nästa stor renovering bör göras alltså lager kolv och liknande eller om jag kan köpa den och klara mig 40 timmar till utan annat än de mindre servicerna.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
"Stora" genomgången bör göras nu...

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
"Stora" genomgången bör göras nu...

Inga problem, en 525exc går lätt 200h utan något större ingrepp om oljan, filter och ventilerna har blivit servade som dom ska.

Det är dessa svar som gör mig galen då jag inte orkar köpa hojen och riva den på en gång men har jag 40-60 gångtimmar på mig att köra av mig på vintern och göra storservicen sen till sommaren så kan jag tänka mig att köpa den.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Det är dessa svar som gör mig galen då jag inte orkar köpa hojen och riva den på en gång men har jag 40-60 gångtimmar på mig att köra av mig på vintern och göra storservicen sen till sommaren så kan jag tänka mig att köpa den.

Du kan säkert köra den upp till 200 timmar utan problem.

Första intrycket brukar snabbt avgöra om man vågar köpa den och köra upp till max rekommenderad serviceintervall.

Holmberg

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
KTM 525 EXC
Inga problem att köra 40h till.
Har själv en 525 exc -04 som jag köpte ny, har till dax datum kört 325,6h.
Har bytt olja och filter var 15h.
Stält ventilerna varje 30h.
Har en polare som har en 525 -03, den blev körd med 380h före kolvbyte.
Han bytte endast kolv och renoverade toppen, hojen rullar fortfarande med lite över 400h på mätarn.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Ja det går ju chansa, men det blir jävligt mycket dyrare om grejerna går sönder än om du byter nu..

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Har inte ägt en kåtte men efter va ja läst så e RFS en fin spis... Vet du hur den e körd innan? Köpte min husa me ca 74h på mätaren... den har gått klockrent å har inga missljud... en racespis e dock en racespis...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Fråga två då: Hur mycket kostar en större service ungefär om man gör jobbet själv.

200h motionsåkning i endurospår är absolut inga problem utan renovering men 200h busåka på gata och långslangning kan du glömma.

Skall du öppna den så gör man allt och då är det +10kkr i delar. Jag har det mesta i lager till förmånliga priser men det är ändå långt ifrån gratis.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping