15/7 2009 Falkenbergsbanan -onsdagsträning

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Tjenis.
Fota med full upplösning en jädra massa (15Mpix).
Typiskt e att när jag packar upp kameran, så klotar nån precis framför mej, i snabbhögern. Hoppas det gick bra med dej. En svart/orange cykel med svart förare.
Jag ska skicka upp resten ikväll, men här e 2 bilder så länge. Såg många med kamera, så mkt bilder borde finnas.
3724009171_3570b2a6a5.jpg

3724009025_04a1b44b77.jpg


Jag tjoar till i tråden när mer e uppe. Men kolla på min hemsida ( www.igelhammar.se ) eller på mitt flickrkonto-> http://www.flickr.com/photos/igelhammar/sets/72157621514801376/
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Får hoppas man fastnat på några bilder idag:)

Förra gången fastnade man ju på många:tummenupp
 

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
Gött att vara på bild nr1! hmm lägger kameran på 5kg?


Tack Peter :Bugar
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Trevliga vinklar Per.
Jag sliter med att få gått igenom alla mina, så man kan lägga upp dem och sova.
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Trevliga vinklar Per.
Jag sliter med att få gått igenom alla mina, så man kan lägga upp dem och sova.

Fast jag är inte riktigt nöjd med skärpan, körde mestadels med 2x extendern och 70-200 2,8 och då blir det inte det där lilla extra tycker jag, man har väl blivit bortskämd med skärpan när man kör utan extendern.
 

henrikbarfot

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
halmstad
Hoj
Honda car 1000rr 2008
Hej !
Har du fått med nån VTR sp1 med kolfiber high pipe ?
Hade varit kul att se sig själv nån gång. Har fotat lite själv annars.
 

jane-doe

Jag följer inte strömmen, jag leder den
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
VFR 750F-93
Körde min första bankörning idag:yoparty finns kanske nån bild på mig med, långsamma gruppen, röd vfr, jag med svart/vit/blå jacka, vore najs :tungan
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Jag kör upp mina bilder imorgon bitti. Har gått igenom hälften nu... Men än så länge e jag uppe i 300 "keepers".

Per, jag anar lite brus med, om jag får va kritisk...:tummenupp , eller det beror på komprimeringen?
Saknar med att nå ända fram, en extender, eller ett längre objektiv finns på önskelistan... money money..:rolleyes:
 
Last edited:

martin1000cc

Gixxxer Power!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Thailand
Hoj
No bike at this time...
Era bilder ser super nice ut... ser fram emot imorrn för att se alla. Hoppas man fastnat... Svart/vit gixxer - snabb grupp :yoparty (första gången på Falkenberg).
Grymt trevlig bana, klart positivt överraskad.:tummenupp
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Kul för alla er som fick köra igår!

Själv kom jag 16:20 och fick besked att det var fullt i alla utom den snabbaste gruppen! :va

Fan vilken besvikelse, tycker att man borde införa någon bokningslista annars kommer jag i framtiden vara på plats 2-3 timmar innan för att bli garanterad körning.

Kan jämföra min besvikelse igår med ett stängt Liseberg 1989 som resulterade i en 40 min åktur med paddanbåtarna istället :huvet

Tycker ni andra att det är ok med först till kvarn? Borde inte bokningslista infinna sig?

Fan, nästa inbokade bandag för mig är 22:a aug, är ju en evighet tills dess. Ni från Göteborg, har ni tips på andra bandagar nu kommande månad?

Jag vill åka bana!!!!!:Bugar
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Kul för alla er som fick köra igår!

Själv kom jag 16:20 och fick besked att det var fullt i alla utom den snabbaste gruppen! :va

Fan vilken besvikelse, tycker att man borde införa någon bokningslista annars kommer jag i framtiden vara på plats 2-3 timmar innan för att bli garanterad körning.

Kan jämföra min besvikelse igår med ett stängt Liseberg 1989 som resulterade i en 40 min åktur med paddanbåtarna istället :huvet

Tycker ni andra att det är ok med först till kvarn? Borde inte bokningslista infinna sig?

Fan, nästa inbokade bandag för mig är 22:a aug, är ju en evighet tills dess. Ni från Göteborg, har ni tips på andra bandagar nu kommande månad?

Jag vill åka bana!!!!!:Bugar


Blir väl att först till kvarn på bokningarna istället kanske.....Eller så bokas platserna upp för flera körningar framåt kanske... Trist att inte få köra men de var fler än du ska du veta.....
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Tycker ävan att man borde ha fler dagar för hojar på Falkenberg. Givetvis är man på semester i Spanien 3-7 aug då nästa tillfälle är den 5:e. Snacka om surt!!! :huvet

Nästa är inte förrens 19:e för min del, hur klarar man av abstinensen???
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Tycker ävan att man borde ha fler dagar för hojar på Falkenberg. Givetvis är man på semester i Spanien 3-7 aug då nästa tillfälle är den 5:e. Snacka om surt!!! :huvet

Nästa är inte förrens 19:e för min del, hur klarar man av abstinensen???




Alla vill vi ha fler bandagar men de blir för mycket gnäll på grannarna tydligen... Vi hojåkare får inte köra på vägen för då blir de gnäll och kör vi på bana, ja då blir de fan gnäll ändå..... Angående abstinensen, ja de är kört, de finns inga botemedel. :död. får hyra en jetski i spanien de kanske fungerar...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kul för alla er som fick köra igår!

Själv kom jag 16:20 och fick besked att det var fullt i alla utom den snabbaste gruppen! :va

Fan vilken besvikelse, tycker att man borde införa någon bokningslista annars kommer jag i framtiden vara på plats 2-3 timmar innan för att bli garanterad körning.

Kan jämföra min besvikelse igår med ett stängt Liseberg 1989 som resulterade i en 40 min åktur med paddanbåtarna istället :huvet

Tycker ni andra att det är ok med först till kvarn? Borde inte bokningslista infinna sig?

Fan, nästa inbokade bandag för mig är 22:a aug, är ju en evighet tills dess. Ni från Göteborg, har ni tips på andra bandagar nu kommande månad?

Jag vill åka bana!!!!!:Bugar

säger det här å nu!

är det semestertider samt fint väder som det var igår så rekomenderar jag er att vara på plats minst 1-1,5 timmar innan körning för det blir garanterat fullt. syrran var uppe med en kompis igår som skulle köra men kompisen fick inte plats trots att dom var uppe strax efter 4 igår.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Tror, med betoning på TROR, att man kan förköpa sin plats på Falken genom att betala i förväg.
Anledninegn till att bokningar togs bort var att förra året missbrukades det grovt där grupper blev fullbokade men bara hälften dök upp till körningen pga mulet väder eller andra omständigheter.
Tror att man numera kan betala körningen i förväg och då har man en plats, men då är det hela summan 300/350kr (medlem/icke medlem) men dubbelkolla detta med kansliet och ta inte mitt ord för fakta i detta, vet att vissa gjort just detta men vet inte om det varit undantag eller om det är ok för alla som vill att göra så.

Benny

(Anderstorp har körning med Fiver 3 augusti, Falken 5 augusti nästa körning, Kinnekulle har SMC 7 augusti, dom jag kan i huvudet)

säger det här å nu!

är det semestertider samt fint väder som det var igår så rekomenderar jag er att vara på plats minst 1-1,5 timmar innan körning för det blir garanterat fullt. syrran var uppe med en kompis igår som skulle köra men kompisen fick inte plats trots att dom var uppe strax efter 4 igår.

1 timme räckte inte igår, de som kom i pricip klockan 15.30-16.00 fick typ vända i dörren
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
(Anderstorp har körning med Fiver 3 augusti, Falken 5 augusti nästa körning, Kinnekulle har SMC 7 augusti, dom jag kan i huvudet)

Ärligt talat!!! Är det ett skämt att mitt flyg går ut den 3:e och kommer hem den 7:e??!?!?! :huvet:huvet:huvet

Nu får jag fan ta och tala med frugan och se om vi kan boka om spanienresan!
Hon tycker säkert det är lika skoj med en "bansemester" i Svedala!

3-7 det är ju fan inte sant!!!!:huvet:brinnerup:va:näsblod:va
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Bempas har rätt i vad han säger, vad jag har förstått och gjort ,är skicka med pengar med någon som är på plats när kansliet öppnar och lösa ut "åkpasset" . Förra året så kunde man ringa och boka plats men som Bempa skriver så missbrukades det grovt, så de gick tillbaks till först till kvarn.

Vi hade chansen men vissa sabbade för oss andra som vanligt.

Under semestertider är det många som vill köra så det är bara rätta sig i ledet.

Jag vill passa på att tacka personalen på Kansliet/banan i Falkenberg för ett jättebra arbete trots alla :arsele som försvårar..
Om dessa inte vart så intresserade av att hjälpa till så hade vi inte kunnat köra alls.:Bugar

Jörgen / Varberg

Ber om ursäkt om jag snodde tråden.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top