150cylle

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag kolla upp det här med 150 cylle på en 125a..hur funkar det egentligen? Vad är det som behövs bytas ifall man ska sätta i 150 cyllen i min nsr..ny förgasare kanske, nytt avgassystem? Kom gärna med seriös svar tack!

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Du behöver: 150cc cylinder
Troligtvis större förgasarmunstycken
Eventuellt större luftfilter
En större kolv?
Avgassystemet är väl inget att göra åt om det är strypningslöst.

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Conrad skrev:
I vissa fall också ny vev och vevstake... :)

Hur menar du med i vissa fall? Bör man ta kontakt med en mc-mek eller liknande som kan göra ett utlåtande? Jag får kolv med till cyllen..förgasarmunstycken ska beställas vilket fall som helst och ostrypt rör e inga problem. Men tändstift, det jag har är nått speciellt stift som är för nsr:en, nått annat du hade i åtanke croc?

Men till vev och vevstake, jag tänkte att det skiljer 25cc så lär ju inte skillnaden vara alltför stor på kolvarnas utforming, eller har jag fel?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Vanish skrev:
Hur menar du med i vissa fall? Bör man ta kontakt med en mc-mek eller liknande som kan göra ett utlåtande? Jag får kolv med till cyllen..förgasarmunstycken ska beställas vilket fall som helst och ostrypt rör e inga problem. Men tändstift, det jag har är nått speciellt stift som är för nsr:en, nått annat du hade i åtanke croc?

Men till vev och vevstake, jag tänkte att det skiljer 25cc så lär ju inte skillnaden vara alltför stor på kolvarnas utforming, eller har jag fel?

om du åker honda nsr så tycker jag verkligen att du ska slänga ett öga på malossi 180 cc eller polini 155 cc... om du köper 180 cc får du förgasarbestyckning och nytt drev.. kika på addemoto

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
spectre skrev:
om du åker honda nsr så tycker jag verkligen att du ska slänga ett öga på malossi 180 cc eller polini 155 cc... om du köper 180 cc får du förgasarbestyckning och nytt drev.. kika på addemoto

Tråkiga är att addemoto har fan slutat tagit in både jollypipor och 180cc kitet till nsr:en. Finns ju inget av värde för mig hos dom längre :mad:

Ingen som vet något annat ställe där man kan beställa jollypipor och 180cc kit?? som är svenskt hellst men utlandet funkar också, känner redan till motrrad-bach,50cc.nl osv..de som nämnts i tidigare trådar.

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Vanish skrev:
Tråkiga är att addemoto har fan slutat tagit in både jollypipor och 180cc kitet till nsr:en. Finns ju inget av värde för mig hos dom längre :mad:

Ingen som vet något annat ställe där man kan beställa jollypipor och 180cc kit?? som är svenskt hellst men utlandet funkar också, känner redan till motrrad-bach,50cc.nl osv..de som nämnts i tidigare trådar.

Lelles säljer Polini 155c cylindern.
Mohlins och Duells vet jag säljer Malossi 180cc cylindern.
Tror inte produkterna annonseras på hemsidan, men jag vet att när ajg ringde dom för något halv år sen så sålde dom cylindrarna.
Jag kör med ett Denso Iridium tändstift till min 180cc NSR cylinder, funkar utmärkt.

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Har dom slutat med jolly till alla hojjar, eller bara till nsr?

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
spectre skrev:
Är det sant ?? :huvet

Tyvärr så är det så, mycket tråkigt må jag säga, de verkade ha ett stort och bra sortiment tills man ringde dit :brinnerup

LGS: Jag antar att dom inte kommer ta in fler till nsr:en men det skulle inte förvåna mig ifall det är slut för andra hojjar också!

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Fyxim skrev:
Lelles säljer Polini 155c cylindern.
Mohlins och Duells vet jag säljer Malossi 180cc cylindern.
Tror inte produkterna annonseras på hemsidan, men jag vet att när ajg ringde dom för något halv år sen så sålde dom cylindrarna.
Jag kör med ett Denso Iridium tändstift till min 180cc NSR cylinder, funkar utmärkt.

Du har inte nummer eller hemsidor till de bägge företagen? nån annan kanske har?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...