159hk på hjulet på en k6

r1 turbo

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Mukfors
Hoj
Yamaha r1 turbo
gsxr 1000 -06 med power commander 3, och yoshimura slip on (japan).159hk och 105nm är väl dåligt? utan mapning och bara slip on 155,7 hk. 6800kr för att få 3,3hk mer är väl surt. visst mer körbart register, men ändå. finns det någon som har papper på någon mapning på k5 k6 vad dom har på hjulet?
Hade även med min r1turbo-99 till bänken den gav 253hk och 180nm.den har tappat 7hk och 15nm sen sist i bänken (1600mil senare)
www.turbo-bike.net
 

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
för mig polarns gav lite mindre än en annan polers o6 kawwa 10 a.. o den den gav rätt mycket, har för mig sukkan låg på 169 kan ha fel men tror inte det
kawwan gav typ 173 tror ja i i linköping hos beviks, för mig dom tjafsa om några hk hit o dit...han hade pc3 o yoshi från usa tror ja
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Och där har du la svaret.. Hade du bänkat sugisen samtidigt som turbohojen förra gången, hade du haft lite mer.
Orsak:
Temperatur, lufttryck, luftfuktighet, bänkens kalibrering yada-yada och så vidare.

Att jämföra bänkningar är totalt "värdelöst" då de gäller den dagen i just den bänken. Därefter kommer det diffa, åt båda hållen.

Enda sättet att alltid ha "optimal" effekt är att ha ett closed-loop system som en PC4:a med bredbandssond eller en MottyAFR.
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Polaren fick ut 160hk på slangen i sin K5:a efter de ingreppen. Verkar rätt rimligt. Som sagt registret blev helt annat.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Varför ska alla prompt ha så mycket effekt som möjligt? :va Det är ju inte det som säger hur snabb hojen är, det är registret, körbarhet, chassi mm, inte bara ha 230hk i ett 500 varv brett register, och 90hk runt om!
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
min k5a med yoshi slipon och racefilter samt pc3a lämnade 161 hk på hjulet. min k6a med yoshi helsystem racefilter å pc3 lämnade 172 på hjulet. dock i olika bänkar. stirra dig inte blint på effekten.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Varför ska alla prompt ha så mycket effekt som möjligt? :va Det är ju inte det som säger hur snabb hojen är, det är registret, körbarhet, chassi mm, inte bara ha 230hk i ett 500 varv brett register, och 90hk runt om!

Ska man vara snabbast vid macken så är det prio1?
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Varför ska alla prompt ha så mycket effekt som möjligt? :va Det är ju inte det som säger hur snabb hojen är, det är registret, körbarhet, chassi mm, inte bara ha 230hk i ett 500 varv brett register, och 90hk runt om!


HK är inte allt, men visst gör det en rejäl skillnad om dem hamnar rätt... sen vill man ju få ut max av det man betalt för.

En K6:a ...ska förmodligen ligga på 5-10 till, men som sagt tidigare kan det vara bänken. Men hur ser det ut med luftfilter, stift, olja??

Jag hade 158 och 163 i en K4 (2 olika bänkar) med samma utrustning som du.
Med tunnare topplockspackning och helsystem kom jag upp till 169.
Skillnaden var grym.. (låter kanske larvigt att 6hk ska göra så mycket skillnad, med det gjorde det.)

Idag kör jag en -08 Factory som har samma problem du har, 122hk med helsystem, raceluftbox/filter och PCIII, alla oljor/filter/stift nytt.
(bänkat i 2 olika bänkar)
Borde ha över 140. Ska bänkas (för 3:e gången) och trottelsynkas på tisdag.

Aprilian går kanon, men jag tappar till ALLA på raksträckor.

//
Benny
 

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
Har en bild på bänkpapper från min gamla k5 i mitt garage. PC3 kn och Yoshi slipon. 168 på slangen.

Men som föregående sagt så finns det säkert en felmarginal från bänk till bänk. Sen så tror jag att det även beror på VEM som justerar.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Har en bild på bänkpapper från min gamla k5 i mitt garage. PC3 kn och Yoshi slipon. 168 på slangen.

Men som föregående sagt så finns det säkert en felmarginal från bänk till bänk. Sen så tror jag att det även beror på VEM som justerar.

Är det bara jag eller står det inte 190! hästar på det pappret.....
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Max power 190
Max torque 127

aja jag vet inte....
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Japp, men det är i motorn och inte på hjulet

Aha vad tråkigt....här satt jag och fantiserade över vad för coola saker Rikard hade gjort med din hoj :D
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Idag kör jag en -08 Factory som har samma problem du har, 122hk med helsystem, raceluftbox/filter och PCIII, alla oljor/filter/stift nytt.
(bänkat i 2 olika bänkar)
Borde ha över 140. Ska bänkas (för 3:e gången) och trottelsynkas på tisdag.

Aprilian går kanon, men jag tappar till ALLA på raksträckor.

//
Benny

Har snackat med TomTom om han kan delta på tisdag.
Får svar idag.

Annars så lånar jag hans lambda utrustning och så löser vi det.
Mer effekt ska det bli hur som haver.:tungan

Don´t forget bullar...
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top