175cc till DTR?

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Tjena!

Nu börjar min cylinder och kolv bli slut så nu undrar jag om det finns nå trimcylinder o kolv till en DT 125R?

Jag har hört att det finns big boore kit till den äldre modellen LC men finns det till DTR?

Tacksam för svar :)

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Vet någon om om det passar till alla årsm till dtr? jag har en 98a

Och kan man ha originalförgasare till trimmet?

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Vet någon om om det passar till alla årsm till dtr? jag har en 98a

Och kan man ha originalförgasare till trimmet?
har du 28 mm eller? visst det lär la gå men får den för lite bensin så bli den mkt varmare och chansen för att det skär ökar då.... men med större förgasare får du ju mkt mer effekt med men det fattar du ju...
men tror att det ska gå men kan inte påstå att jag är elit men prova. men va noga med att kolla om den bli för varm.. det är mitt tips hoppas det stämmer men det gör det nog för hörde detta från säkra källor och har själv erfarenhet av hoj som får för lite bensin.. :p lycka till:tummenupp

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
har du 28 mm eller? visst det lär la gå men får den för lite bensin så bli den mkt varmare och chansen för att det skär ökar då.... men med större förgasare får du ju mkt mer effekt med men det fattar du ju...
men tror att det ska gå men kan inte påstå att jag är elit men prova. men va noga med att kolla om den bli för varm.. det är mitt tips hoppas det stämmer men det gör det nog för hörde detta från säkra källor och har själv erfarenhet av hoj som får för lite bensin.. :p lycka till:tummenupp

Okeej :) ska kolla upp vad en större gasare kostar också, så får vi se sen :tummenupp

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Hur blir det med besiktningen när man har 170cc? Bryr dom sig? märker dom ens?

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy

ja du det beror ju helt på vad du får för människa som ska besikta den.. men för att fälla dig måste ju dom bänka din hoj och det är ju nått som vi har lärt oss på detta forumet att dom inte har råd till eller pallar göra. Så tror chansen är liten.. men när jag kommer besikta min gasgas kommer jag sätta på mitt orginal rör+ katalysatorn där jag ska svetsa på en liten distans på slutet av den så det bli som en plugg..
men detta är ju väldigt lätt för mig att göra för min katalysator sitt längst "fram" i kröken vid mynningen av cylindren om ni fattar. Hade den inte gjort det hade jag bara skitit i det och kört in endå... så om du kan kan du ju alltid komma på någon egen form av strypning...
men om dom ser om det är 170cc har jag ingen aning om och vad dom gör om dom kommer på det beror ju på som sagt. men iförsig kanske dom inte behöver bänka din hoj om du har satt på en större cylinder eftersom man bara får ha 125cc för a1..... hmmm men står det inte 175 cc utanpå cylindren så är det nog inga problem.. dom lär ju inte ha någon vidare erfarenhet av 125:eek:r så dom märker nog inget... men lycka till:tummenupp

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
ja du det beror ju helt på vad du får för människa som ska besikta den.. men för att fälla dig måste ju dom bänka din hoj och det är ju nått som vi har lärt oss på detta forumet att dom inte har råd till eller pallar göra. Så tror chansen är liten.. men när jag kommer besikta min gasgas kommer jag sätta på mitt orginal rör+ katalysatorn där jag ska svetsa på en liten distans på slutet av den så det bli som en plugg..
men detta är ju väldigt lätt för mig att göra för min katalysator sitt längst "fram" i kröken vid mynningen av cylindren om ni fattar. Hade den inte gjort det hade jag bara skitit i det och kört in endå... så om du kan kan du ju alltid komma på någon egen form av strypning...
men om dom ser om det är 170cc har jag ingen aning om och vad dom gör om dom kommer på det beror ju på som sagt. men iförsig kanske dom inte behöver bänka din hoj om du har satt på en större cylinder eftersom man bara får ha 125cc för a1..... hmmm men står det inte 175 cc utanpå cylindren så är det nog inga problem.. dom lär ju inte ha någon vidare erfarenhet av 125:eek:r så dom märker nog inget... men lycka till:tummenupp

OKeej tack :tummenupp

Men nu börjar jag fundera på det där med ypvsen. Har hört att det blir ganska stor skillnad om man ställer den rätt. Tänkte om jag byter till 170cc och inte har ställt ypvsen, går den slöare då än om jag skulle ställa den rätt?

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Jag besiktade min med 165cc och allt på. Han frågade om det var en strypt eller om det var en "sån där som går så in i helvete" :D
Och när han kom tillbaka efter provkörningen så sa han "helvete vad den går!" :D
Så det var inga problem att besikta med större cylinder, iaf inte här i stan.

Och deLi har förklarat resten bra..

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Jag besiktade min med 165cc och allt på. Han frågade om det var en strypt eller om det var en "sån där som går så in i helvete" :D
Och när han kom tillbaka efter provkörningen så sa han "helvete vad den går!" :D
Så det var inga problem att besikta med större cylinder, iaf inte här i stan.

Och deLi har förklarat resten bra..

Hahaha fan vad schysst killle :D

Glow

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki DR400
ypvsen är från fabrik inställd 180 grader fel för att inte ge full effekt. väldigt enkelt att fixa till det. det märks ganska stor skillnad när jag fixade den på min DT.

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
Men det är väll bara mellan vissa årsmodeller som den är fel ställd... tror det va mellan 87-98?...

MVH

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...