18:e mars startskottet?

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Så, fick sån jävla lust att dra en repa när jag var på skolan idag och vips så satt man där med kläderna på och på väg till hojjen (som jag för övrigt inte kört något sen inköp). Blev en runda på två mil på lite halvtorra/halvblöta/jätteblöta/isiga(?) vägar i umeå, kul som fan var det, är det några fler som börjat säsongen tidigt eller?

OBS ISDÄCK RÄKNAS EJ!

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
börna lite med nya bakdäcket när jag styrde hojen från lägenheten till garaget i måndags :) lär vänta ett tag tills jag ställer på den, är ju så jävla dyrt...

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
jag ställde på min 1 minut före jag drog... nu får den fan va påställd tror jag, 500kr månaden är helt ok, vill inte ens tänka på vad du får pynta med din k8

Zelda

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
Z750 Kawazaki 2008
Jag mötte en FZ6 på E-4:an på väg mot Ersboda idag. Och på fredag är det min tur att göra säsongsdebut, kan dock hända att det bara blir en väldigt kort sväng... Men nu är det nära!

vhasi

Stenhård MC
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Jag vill så gärna ta ut min en sväng, men jag ska lägga band på mig åtminstone ett par tre veckor till. Jättemycket mer effekt än jag är van vid i en flångny, dyr hoj är nog inte det vettigaste man kan ge sig på medan det fortfarande är isigt i skuggorna.

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
jaha, då är hojen avställd igen då... blir ju ändå ingen värme att tala om den närmsta veckan! GRRR

vhasi

Stenhård MC
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Idag gjorde jag slag i saken och skrev på alla papper, fick hojen registrerad, påställd och försäkrad och tog mig sedan en liten, liten tur efter jobbet. Från Formvägen via Cementvägen upp till Kolbäcksvägen, E4 ner till Ersbodarondellen och tillbaka samma väg till jobbet. Kallt som fan med tunna handskar och ingen ordentlig krage, men nu är hojen i alla fall premiärkörd!

Enda nackdelen är väl att nu vill man ju bara köra mer.

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
härligt härligt, alltså k1300R är ju ruggigt snygg i mitt tycke, speciellt gillar jag den där plasten på framgafflarna :) Vet inte vad jag ska säga om lysena dock, aldrig riktigt kommit överens med dom och det får nog gå för denna modell också

vhasi

Stenhård MC
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Det har hunnit bli några mil idag också faktiskt. Först körde jag en sväng på lunchen och njöt av solskenet, sen blev det en mil eller två efter jobbet men då blev det förbannat kallt om fingrarna. När jag väl kom på att BMW-hojar sålda i Sverige är standardutrustade med handtagsvärmare var jag redan på väg tillbaka till jobbet för att tina upp fingrarna.

I morgon blir det nog ytterligare några mil om vädret tillåter, och jag ska försöka cruisa runt bland alla handlare som har mässöppet och visa att säsongen minsann har börjat i allra högsta grad. Kanske säljs det ytterligare ett par motorcyklar då? ;)

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Nu gjorde jag min premiär för säsongen :banana
dryga 5mil hann det bli fram o tebax mellan rondellerna på e4an, enda ställena det va någorlunda grus o vattenfritt.

kom just ihåg hur mkt det är o köra med.... :näsblod

tur det blir en 2 dagars SHK nu till helgen för o vässa dom få kunskaper man har :)

tare lungt där ute nu!

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Jag var ute ca 10 minuter innan jag gav upp och åkte hem igen, fan för kyla!

vhasi

Stenhård MC
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Nu är det dags för mig att börja fundera över inkörningsservice, för jag har minsann hunnit köra dryga 95 mil med hojen. Kanske blir att stanna en stund på jobbet imorgon för att åtgärda det.

Jag såg en hel del cyklar runt stan i eftermiddags, så det verkar som att vårkänslorna börjar sprida sig.

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
jo det var en del ute idag märkte jag, snackade en liten stund med två knuttar på gynstolar utanför donken nere på stan, stod en fjr1300 där också.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA