knip med benen å sväng å lägg ut röven å det håller du vill vrida hojen lite snyggt? de funkar på vanlig tramp cykel iafeisbaer skrev:Vad ska man ha för teknik för att lyckas o vända hojen på framhjulet. Egentligen är jag bara intresserad av att kunna svänga betydligt mindre än så men hur gör man?
hojen vrider inte på sig de första den gör när du börjar vidra å lägga om tyngdpunkten... så du får "planera" .. det är nog så Pilsner menar..eisbaer skrev:Pilsner, du menar att jag ska börja svänga redan innan jag tar upp den på framhjulet?
Jag glodde på en videosnutt precis och då svänger han efter halva stoppien typ..?
Backe skrev:Hmmm intressant det här...
Har börjat laborera med 180 graders "stoppisar" men klarar (än så länge) bara 90 grader.
De gångerna jag lyckats bäst så bromsar jag hårt (givetvis) och lutar mig åt vänster samtidigt som jag börjar svänga vänster.
Vet inte om det är rätt teknik med det duger iaf till en 90 graders stoppie.![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |