190 bakdäck på r6 -00

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
tjena, jag undrar om det går att slänga på ett 190 bakdäck på en r6. nu sitter ett 180 på men fick ett 190 så hade varit gott att slänga på det istället och spara några kronor. pussochkram:krama:tuttar

Dr.Bike

Guest
Kolla hur mycket du har kvar nu, mellan kedja och däck. Det är den trånga sektorn.
Troligen går det.
Sen kommr snart en mob och berättar för dig om hur trögsvängd hojen kommer bli och hur dumt det är med 190-däck...

Och de har rätt! :D

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
Kolla hur mycket du har kvar nu, mellan kedja och däck. Det är den trånga sektorn.
Troligen går det.
Sen kommr snart en mob och berättar för dig om hur trögsvängd hojen kommer bli och hur dumt det är med 190-däck...

Och de har rätt! :D

där är nån centimeter kvar:p men vafalls däcket va ju gratis måste ju använda det då:rolleyes:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Dessutom blir profilen fel om du kränger på 190 däck på 5½" fälg. Men det går...

edit: är det gratis är det klart som fan att du ska köra :tungan

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Funkar jättebra. Och en amatör som mig märker inte ngn skillnad i hur den svänger. Kör.....

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
fick ett 190 på av misstag på ett erf på min 02:a.den blev tröttare eftersom dutväxlingen blev fel och så sladdade den mer vid bromsning men annars inge problem.det går bra att köra på är samanfattningen...

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Körde 195/65 (dunlop slicks) på racet igår med min funkade fint dock tog däcket i svingen lite på rakan när däcket expanderade men inte så mycket. Hade axeln nästan längst fram då jag korta kedjan en länk för mycket. :)

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag lånar tråden lite...
När jag bytte till bredare bakfälg så fick inte mitt kedjeskydd plats så jag fimpa det helt enkelt. Bör man ha det ur säkerhetssynpunkt eller är det bara till för att hålla smutsen borta?

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife