2 dagar med körkortet i fickan

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Förträffligt. Underbart. Skönt. Kanonskoj.
Allt detta men ack så overkligt det känns att få slänga upp arlset på FWS,en och kunna köra vart man vill, när man vill och nästan hur man vill.

Jag kan redan konstatera att
1. Det är tungt att ha ett gigantiskt bygellås i ryggsäcken när man kör. Dumt också om man skulle ramla. Måste köpa nytt.
2. Det är snuskigt svettigt att ens behöva ta på sig skinnstället när termometern står stadigt på hög temperatur och det känns som att man tillfälligt bor i öknen.
3. Att man har en konstig hoj som bränner upp laddningsregulatorer så att batteriet slukar vatten som en törstig sate gör inte min vardag roligare.

Dom positiva sakerna uppväger dock dom negativa som faktiskt går att åtgärda
Positvit konstaterande är
1. Att äntligen själv få köra hoj o åka vart man vill
2. Att syrran vill bli skjutsad. Kanske man inviger henne i mc världen också. Hon fick åka premiärtur idag. Hon var så lätt därbak att jag trodde jag pratade med ett spöke.
Kan man ha en bättre syster? :D
3. Att jag häromveckan rejsade emot en likadan hoj som min.
Fast denna var tung och gissa vem som vann? :rock
4. Gemenskapen. Alla vänliga själar här på sporthoj, BP och Bike. Man blir nästan tårögd. Sånt tycker jag om.
5. Alla tjejer på motorcyklar. Det är så übertufft!
6. Jag kan skriva 100 saker till, men det orkar jag inte.

Så, nu skall jag snart iväg o fira en student. Sen skall syster yster få skjuts till Haninge. Jag kommer få agera mc taxi för damen..

ett plus till.. försöker ragga med mig damer till sporthojs festen nu. Har redan fått napp på en.. Så om någon därute känner sig manad att skjutsa så skicka ett pm
Krav: Ni skall köra så in i helskotta lungt med mina väninnor bakpå att ni skall framstå som änglar alternativt teddybjörnar bakom eran machomask ;)

Henken

Guest
Sweet! Nästan så man blir avis, ska iväg snart o köra. Vet inte vad..vad gör man efter rondell och "köra mot mål" övningen?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Bikerbitch skrev:
Har redan fått napp på en.. Så om någon därute känner sig manad att skjutsa så skicka ett pm
Krav: Ni skall köra så in i helskotta lungt med mina väninnor bakpå att ni skall framstå som änglar alternativt teddybjörnar bakom eran machomask ;)

Tror du hon har lust att åka Ducce monster?
Isof så kan hon få åka med...
Jag vill gärna ha sällskap samt det är kanske det som får bägaren att tippa över så man följer med...

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Man behöver inte körkort för att veta att bygel låset är tungt och dumt samt att skinnstället är varmt :D ;)

//Övningskörarinnan

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Det e kul att se att du har det bra iaf =)...

ta med en tjej till mej nu.. !!-..

men tror inte nån vill åka 125a till örebro

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Bikerbitch skrev:

ett plus till.. försöker ragga med mig damer till sporthojs festen nu. Har redan fått napp på en.. Så om någon därute känner sig manad att skjutsa så skicka ett pm

Följande iformation saknas:
Ålder
Hårfärg
Civil status
samt värdighetsfaktor (1-10) undertecknat av opartisk bedömare

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Bikerbitch skrev:
3. Att man har en konstig hoj som bränner upp laddningsregulatorer så att batteriet slukar vatten som en törstig sate gör inte min vardag roligare.

Så där gjorde min gamla GSX 550 ES också när jag hade den 1994! :D

Hade precis genomlidigt ett par timmars avrostning på Kinnekulle ring och det var dags för den fria körningen. Laddar på (så gott det gick med rishögen) ut på start och målrakan åsså smäller det till så att jag var döv i ett par minuter efteråt. Elsystemet heldött och inte en droppe vätska i batteriet konstaterades senare!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag kan köra upp till stokkstan o hämta en brud som e snygg i fin o smart o smal. Fast jag kommer köra snabbare än dig så säg det till henne först. :) Jag kör från Skåne.

Kör riktigt försiktigt Jannica.

750RR

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Tinatjejen skrev:
Man behöver inte körkort för att veta att bygel låset är tungt och dumt samt att skinnstället är varmt :D ;)

//Övningskörarinnan

Blir det för svettigt föreslår jag att fröken kör fortare. Som bekant så kyler fartvinden jättebra och i +200 så lovar jag att det är svalt och skönt. :D

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Krav: Ni skall köra så in i helskotta lungt med mina väninnor bakpå att ni skall framstå som änglar alternativt teddybjörnar bakom eran machomask ;) [/B][/QUOTE]

Blir dom inte kåtare ju mer man gasar det har jag ju sett på Ronny och Ragge?. :confused:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Hightuned skrev:
Blir det för svettigt föreslår jag att fröken kör fortare. Som bekant så kyler fartvinden jättebra och i +200 så lovar jag att det är svalt och skönt. :D

+200 blås? *asg* Vad tror du jag har för nån super ER5:a egentligen?! :D :p

Körde 180 häromdagen och det tog inte direkt hundra meter att komma upp i den farten, om man säger så :rolleyes:

Men nästa gång d e varmt så ringer jag dig då, så jag kan låna din mille och svalka mig med :crash

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Tinatjejen skrev:
+200 blås? *asg* Vad tror du jag har för nån super ER5:a egentligen?! :D :p

Körde 180 häromdagen och det tog inte direkt hundra meter att komma upp i den farten, om man säger så :rolleyes:

Men nästa gång d e varmt så ringer jag dig då, så jag kan låna din mille och svalka mig med :crash

Du kan ju försöka kyla av dig på en Ducati men tyvärr är dom så sexiga att flickor bara blir våtare innanför skinnställen när dom kör dom (och då menar jag inte svettiga)!. :D

Annars kan du testa att tala vänligt till din kawa så gör den säkert 20 knutar till (med lite vänlighet kommer man långt). Förövrigt, respect för flickor som inte är rädda för att dra på rullen!. :bow

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hightuned- Hoppas jag får den respekten. Jag gasade så mycket jag kunde med försvann ändå som sagt som en fjärt i rymden när ni tokgasade förbi...

Alla grabbar som vill veta hur flickorna ser ut.
Finns bara en väg... kom till sporthojsfesten ;)
Den jag eventuellt har fått med är blond, snygg, trevlig, glad och om det är så djävulsk viktigt smal också.

Lartes, jag skall svara på ditt pm imorrn om jag hinner.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Bikerbitch skrev:
Hightuned- Hoppas jag får den respekten. Jag gasade så mycket jag kunde med försvann ändå som sagt som en fjärt i rymden när ni tokgasade förbi...

Javisst får du det, du kan knappast förväntas att kompensera avsaknaden av +600 kubik och +80 kusar trots din körskickligthet när vägen var så pass rak?. :rolleyes: :D

BikerBitch=Sveriges svar på Katja!. :bow

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...