2 funderingar på kvällskvisten...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fundering nummer 1:

- Jag satt och väntade på tåget i jätteborg för att transportera mig ner till halmstaden... Då räknade jag lite lätt och smidigt på vad folk egentligen har på fötterna.... Mitt resultat blev synnerligen intressant....

Av 100 personer som räknades...

* 26 personer med PUMA, rejsdojor av olika färg...
* 10 personer med Buffalodojor (14isgäng)...
* 37 med gympadojor exvis adidas...
* 20 med tjejskor, typ högklackat, stövlar motsv.
* 3 UTAN skor...
* 4 med konstiga skor...

Kontentan var helt enkelt att en JÄVLA massa folk har PUMA rejsdojor.... varför är det så?! Visst dom är fräna, men ALLA har ju sånna.... tråkigt....

Fundering nummer 2:

När jag väl satt på tåget kom givetvis konduktören fram och frågade snällt om biljetten.... Jag fick pynta den på tåget för biljettjävelautomaten inte fungerade... Nåväl, min frågeställning... När väl ett gäng med mer folk hade stigit på i Mölndal, Kungsbacka, Varberg å Falkenberg.... HUR FAN VET KONDUKTÖREN vilka han/hon har frågat om biljetten? Säger man ingenting kommer vederbörande alltid fram å frågar efter biljetten... Har dom asabra minne eller vad?

Så, nu har jag delat med mig av liten söndagsnötter som ni gärna får knäcka åt mig...

/H

:hej

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Fråga 2

På fråga 2 kan jag av erfarenhet som f.d snål sytudent sägas att kliver man inte på i en ändstation slipper man oftast betala. Se bara djupt försjunken ut i en bok eller låtsas sova...

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Tunga frågor på söndagskvällen! Jag har ingen aning, men första gången jag såg någon med rejsdojor vad en kille på jobbet som jag inte känner så väl. Så jag var tvungen att gå och snacka med honom, trodde ju att han kom ifrån någon körningen eller så. Jag frågade vad han körde för bil och var, och han bara tittade på mig som om jag va en idiot (vilket jag va…) och sa att han körde en Saab…

Jobbigt att inte hänga med i modet :crash

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
*skrattar* intressant räkning!
Det kanske man ska göra nästa gång man väntar på ett tåg eller något. Tidsfördriv! ;)

Jadu, tror de har ett bra minne. Men de har väl koll på platserna eller något? Du kan ju fråga en nästa gång så får vi svar sedan!

Fortsättning kanske följer alltså? :D

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
2) Beror på hur stort tåget är / hur många människor d finns på....en del konduktörer har ett satans minne...men som ngn sa...låtsas som att du varit på tåget ett tag å du slipper ofta undan...Sen kan man köra m att kolla dem i ögonen för om man då ser på dem, tror dem sig veta att man har betalat..för alla svenskar är väl ärliga? Ofta är d ju sånna som tittar bort som har det lite svettigt lr...I varje fall som helst få ögonkontakt o kolla sen bort som om det inte var viktigt att konduktören kom..

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
kan ge dig ett tips vi har bra minne och så får man hjälp med att se de nya för när man ber om nya resande så tittar de gamla på de nya utan att tänka på det själva så du hjälpte säkert kontrollanten själv när du studera ifall de skulle betala eller inte

Henken

Guest
Min kvällsfundering blir om jag ska gå på föreläsningen imorgon efter att igår idiotförklarat flertalet av klasskamraterna.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Re: Re: 2 funderingar på kvällskvisten...

TOKER skrev:
kan ge dig ett tips vi har bra minne och så får man hjälp med att se de nya för när man ber om nya resande så tittar de gamla på de nya utan att tänka på det själva så du hjälpte säkert kontrollanten själv när du studera ifall de skulle betala eller inte

Fan...hörrö...eh....*host* var e "hemma"? :crash

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
erik skrev:
det var ju tre utan skor och så vitt jag vet är inrte sockeplast en sko. alltså måste det vart tre med sockeplast
oki ,det är väl inrte en sko då.

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
vi hade småkul i hlmstd,tack för tipsen.
min dator har fått krupp och jag med den.
öhh det var till hållundan .

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll