2 takt eller 4 takt

Status
Ej öppen för fler svar.

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
snart
Tjena! Väldigt osäker här om ja ska köpa en ktm 125 sx eller någon 4 taktare istället för att dem andra berättar att 2 taktare som kör på privat område (Asphalt) gata, vilket jag kommer att göra, är inte bra för 2 taktare slits väldigt mycket då eller? Och dessa 4 taktare är bättre då men ljudet på en 2 stroke motor så ljuvlig känsla! Men vad säger ni 2 takt eller 4 takt? Och ja kommer inte köra så långa sträckor heller men, 2 eller 4 takt ;)

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
snart
Eller kanske en kawasaki kx 80 2takt som är kanske lite lugnare och bättre på asphalt gator, eller så är det lika gärna bättre att köpa en ktm 125 sx det blir nog bäst?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Men allvarligt? Ger du inte upp någon gång?

P.S. Plocka upp en ordbok och lär dig stava till "asfalt" någon gång. :huvet

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Moppe med separatsmörjning blir nog bäst så slipper du räkna bort dig på oljeinblandningen också...
Den tidigare KTM 125:an var något du drömt ihop alltså?

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
Husaberg FS570
Ska du köra på väg så lär det ju passa bättre med en exc istället för en sx.. En sx är ju en fullblods cross, som trivs bäst på just en crossbana...

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
snart
Men allvarligt? Ger du inte upp någon gång?

P.S. Plocka upp en ordbok och lär dig stava till "asfalt" någon gång. :huvet

Hehe kul för dig att du har något att göra (kritisera) Jag är ju fan nybörjare som ja har sagt tidigare shit .... Detta är ju fan ett forum, där man kan ställa frågor? Ok jag gör fel, ok? Jag ser det själv men orkar inte rätta liksom stavfelen? Hoppas du fattar. Trodde detta var ett bra forum för "nybörjare" och det är det men sedan så kommer det andra och "förstör" Please GET IT!

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
snart
Ska du köra på väg så lär det ju passa bättre med en exc istället för en sx.. En sx är ju en fullblods cross, som trivs bäst på just en crossbana...

Men som sagt det är inte så långa sträckor eller? Sx funkar nog :D jag kommer köra lite lungt och lite fullt ös och helt galet ibland så det kanske funkar

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Köp en trike till "din son" så slipper han tänka på att välta. 3-takt är bäZt

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Absolut, som WippaN skriver så vore en tre-taktare något för dig!

De är lugna eller hetsiga beroende på hur du kör.

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Innan jag fick körkort så hade jag en Husqvarna 200 3-takt. Gick alldeles utmärkt och leka runt på vägarna med den så satsa på en 3-taktare med lite större kubik ist.

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
Husaberg FS570
Själv börja man ju köra på en motoGuzzi wankel 5-taktare... En 500 var det! En fin hoj det! Lite liten motor för en 5-taktare dock... Slö när man :7peta i underväxeln!

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Femtakt är att ta i, det krävs en MAN för att hantera dessa vridstarka maskiner, femtaktare har oftast ingen kick dock, man brukar sparka igång dessa motorer, det blir alldeles för hög kompression för att kunna kicka.

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
Husaberg FS570
Femtakt är att ta i, det krävs en MAN för att hantera dessa vridstarka maskiner, femtaktare har oftast ingen kick dock, man brukar sparka igång dessa motorer, det blir alldeles för hög kompression för att kunna kicka.

Dock så har ju senare modeller ofta haft en automatiskt manual styrning för att lyfta upp ett av de 7 tändstiften per cylinder, så att en del av kompen släpps ut... Dock så brukar dessa maskiner kosta en fruktansvärd summa pengar.. Runt 700 000 :- lappen vill jag påstå.

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Dock går de otroligt bra på just Asphalt, med tanke på att de har ett ojämnt antal takter så minskar vibrationerna som annars kan uppstå vid körning på Asphaltgator.

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
snart
Honda crf 100 eller ktm 125 sx jag kommer inte köra på högvarv liksom. Ja kommer mesta dels köra lungt ex med en ktm 125 sx då kommer jag köra lite olika men honda crf 100 eller ktm 125 ja säger ktm men vad säger ni

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke