"Hur långt är ett snöre?"
Det kan vara bra att nämna vilken hoj du tänker på och lite vad det är för vägar du har i åtanke...
Vilka hojar snackar vi om?
Finns ju gamla tyska MZ och tjeckiska CZ från 70-talet som ofta håller längre än många moderna hojar.
Sen finns det ju "råtrimmade" maskiner man får räkna i 100-tals timmar.
Just TZR125 har hängt med i snart 25år om man kollar efter de första modellerna. De är väldigt kända för att vara hållbara. Hur många mil en sådan motor klarar innan renovering kan jag dock inte svara på.
Yamahan bygger med andra ord på beprövad teknik. KTM'en kan jag inte uttala mig om...
Om du använder växellådan och lämplig växel kommer den inte att varva fruktansvärt vid vardagsköra.
Och en tur på 20 mil ska inte vara något problem för en välservad hoj som underhålls ibland.
Jävligt sant med växlarna. Men en snorvalp som mig är väldigt gasglad och lär inte ligga och "cruisa".... Nu menar jag inte att jag ska köra som ett svin och varvstopp på varje växel. Utan motorn kommer få gå varm helt klar när jag sätter mig på hojjen och vill kanske hänga på mina 2 äldre bröder som kör 650 och 1100 och kanske hänga på dom ner mot nynäshamn, då blir det en väldans många mil.
Men. Så som jag har uppfattat alla svar. Om jag köper en 2takt 125a och underhåller den väl så lär det inte vara några bekymmer alls med att köra en längre sträcka ?
Jävligt sant, om vi säger en Yamaha tzr(r) finns en på blocket som jag är väldigt sugen på. Eller en SM 125cc KTM...
Dummaste idé jag hört, köp en fyrtakt..
som sagt, servar man och tar hand om motorn så håller det. Men det funkar inte och ligga o tokvarva för att hänga med din bröder, funkar inte så Kommer att värme nypa eller skära ihop helt. Min gasgas värmenöp för jag drog på max varv 600 meter dock så är kolven ganska dålig så antaligen därför. hehe sköna med värmenyp är ju ändå att oftast går den igång efter ett litet tag =)
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |