2003 var stygg mot kontot

Mingves

Guest
Nån mer än jag som kollat sitt konto nu 2004 och upptäckt att 2003 var jätteelakt mot kassan, alltså inte inköp av hojprylar utan av allt annat skräp?
Buhhhuhhuhhuuuuuuu, vill inte att det skulle vara så dränerat. Var helt säker på att jag hade 16'kr på ett konto, det var visst bara 12'. Och ett tredje trodde jag innehöll 2700kr men det var bara 450........vart har jag gjort av med dinarerna?
Jag fattar inte, sedan man blev singel så har stålarna bara rullat. Ångest.

Kan det vara alla krogbesök? Elller vad har jag gjort med stålarna???? Åhhhhh jag som skulle använda stålarna till hoj:(

///M

Therudeboy

Guest
2003 var ett -år blåste 50-60k på semestern. sen har man ju spenderat en massa på skit :( men 2003 års sommar var den bästa hittils.

Mingves

Guest
Efter att jag blev singel så har jag lyckats bränna en halv beggad sv650 på 4 månader.....

Mingves

Guest
Efter att ha räknat vad det kostar kommer nu företaget Mingves införa en åtstramningsbuget. Dessutom har ledningen insett att personalen bör ha en "vit" period då den inte intar några alkoholhaltiga drycker...detta för som de säger "att minska de utgifter som har varit under hösten samt för att ytterligare förbättra de fysksika fördelarna för beach 2004 som är företagets mål..."

//M

Mingves

Guest
Företagets övriga mål är såklart oxå investeringen i vagnparken motard 2004...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
låter jävligt relevant!!! Man får fanimej ligga lågt alltså. Folle på sin höjd alltså. Eller dunken om det skulle vara så. Inga fler tolvor på krogen...

:hej

Skorpan

Guest
hållundan skrev:
låter jävligt relevant!!! Man får fanimej ligga lågt alltså. Folle på sin höjd alltså. Eller dunken om det skulle vara så. Inga fler tolvor på krogen...

vad jag vet så är det bara 6or du håller dej till - o då pratar jag inte om sprit :) :tuttar :hihi
kan inte va så dyrt för dej då junior hehe

Mingves

Guest
hållundan skrev:

Nej, nu blir det dunken;)

Jag skall till alperna v5 så då måste man nog partaja lite men efter det blir det lungt som i kloster, jag vill ju kunna köpa en motard i vår....

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Mingves skrev:
Nån mer än jag som kollat sitt konto nu 2004 och upptäckt att 2003 var jätteelakt mot kassan, alltså inte inköp av hojprylar utan av allt annat skräp?
Buhhhuhhuhhuuuuuuu, vill inte att det skulle vara så dränerat. Var helt säker på att jag hade 16'kr på ett konto, det var visst bara 12'. Och ett tredje trodde jag innehöll 2700kr men det var bara 450........vart har jag gjort av med dinarerna?
Jag fattar inte, sedan man blev singel så har stålarna bara rullat. Ångest.

Kan det vara alla krogbesök? Elller vad har jag gjort med stålarna???? Åhhhhh jag som skulle använda stålarna till hoj:(

///M

Det är de små köpen som blir dyra ;) Vet många gånger jag gått till McDonalds 10ggr i månaden med polare, känns ju billigt varje gång....
Eller då man står på Pressbyrån (hutlöst dyrt) handlar lite smått och gott då och då.
På det viset bränner man pengar.....SNABBT.....när man TROR att det är billigt så köper man oftare och mer, då blir det till slut gigantiska siffror.
Men saknar man inte pengarna sen så är det ju bara att köra på (men vem saknar inte pengar)

Mingves

Guest
Jag har en grymt dålig ovana att gå och handla min middag varje dag istället för att göra storköp. Sedan är jag dum nog att svänga förbi ICA focus i gårda efter träningen, det blir alltid minst 150kr och det tränar gör man ju minst 2ggr i veckan...så dumt.
Skall nog börja vårda min budget, tror ni man fixar att leva på 1000kr i käk fram till 25? Eller skall man avsätta mer deg?

Hur brukar er månadsbudget se ut?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hållundan skrev:

Tolvor muhahahaha, du kommer få se många tolvor till sommaren hehe :yoparty :rolleyes:

Nä nu blir det ingen utgång på ett tag , inte för pengarnas skull, det är hälsan det gäller.. :brinnerup

Hur ska det gå nu Hållundan när du åker tillbaka till Halmstad å inte kan umgås med de äldre gubbarna som fixar in dig på krogen, det får nog bli lite knattedisco sen va... :hihi

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kan även kosta mycket pengar om man har en tjej :rolleyes:

Har en gör fin tjej nu som lagar mat och donar för mig :kär fast det har blivit mycket dyrare att leva, när jag var singel så klarade jag mig på max 1300 i mån på mat pengar (nu är det långt över det). Det var tom så att jag ibland hade bunkrat från tidigare månader så att jag inte behövde handla mer än mjölk och andra bas varor. Det är fina pengar till mc förs och liknande som man kunde spara där, nu vet jag inte hur det skall gå :(

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Mingves skrev:
Jag har en grymt dålig ovana att gå och handla min middag varje dag istället för att göra storköp. Sedan är jag dum nog att svänga förbi ICA focus i gårda efter träningen, det blir alltid minst 150kr och det tränar gör man ju minst 2ggr i veckan...så dumt.
Skall nog börja vårda min budget, tror ni man fixar att leva på 1000kr i käk fram till 25? Eller skall man avsätta mer deg?

Runt 2000 i månaden till käk får man ju räkna med iallafall, sen kommer det ju till pizza å sånt å burgare å annat, jag försöker allt storhandla då och då. Tycker det är skönt att slippa handla varje dag, så roligt är det ju inte.

Det enda jag köper lite oftare är ju frukostmat å sånt, kaffe går det åt en del också nu på vintern... trött är jag :näsblod

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Skorpan skrev:
vad jag vet så är det bara 6or du håller dej till - o då pratar jag inte om sprit :) :tuttar
kan inte va så dyrt för dej då junior hehe

Ha ha nä det har du fanimej rätt i! Det blir rätt bra pris på brudarna då :rodnar ¨. Drog faktiskt en tolva i Alingsås på hotellet, den kosta fan 197 spänn... Å full som en kastrull blev jag.

Mingves skrev:
Nej, nu blir det dunken;)

Jag skall till alperna v5 så då måste man nog partaja lite men efter det blir det lungt som i kloster, jag vill ju kunna köpa en motard i vår....

Ha ha rätt!!! Dunken är gröm!!! Fan va najs, det blir alperna alltså?! Jag kunde ju inte åka med mina polare detta året, dels p.g.a hojköpet sen har jag tre tentor den veckan de åker.... PÅ FREDAG. Jävla as... Har ju vart i alperna de tre senaste åren, ska bli märkligt att inte komma dit.

Klart du ska köpa motard!!!! :yoparty Husa!!!

fogerty skrev:
Tolvor muhahahaha, du kommer få se många tolvor till sommaren hehe

Nä nu blir det ingen utgång på ett tag , inte för pengarnas skull, det är hälsan det gäller..

Hur ska det gå nu Hållundan när du åker tillbaka till Halmstad å inte kan umgås med de äldre gubbarna som fixar in dig på krogen, det får nog bli lite knattedisco sen va... :hihi

Ha ha, en tolva på eldstormen hade jag gärna sett. Hmm, hälsan är viktig tänk på den. Speciellt om du ska bli bitch (beach=strand) 2004 :lol

Å beträffande hur jag ska komma in på ställen, så är nog det värsta att du har fanimej rätt. Okej, inte knattedisko, men för den delen inga dinosaurier=)

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Mingves skrev:

Testa att skriva ( detta låter tråkigt som f*n) en matlista för minst en vecka i taget.
När jag bodde själv var jag så tvungen att vända på varenda slant för att klara mig och hojen.
Hamnade i lite dilemma kan man säga, hade inte alltid råd att äta. :gnissla
Då gjorde jag en lista och det är grym skillnad på hur mkt mat man får om man handlar stort ist för att småshoppa på statoil :huvet
Jag/vi lägger ca 4 000 på käk skulle jag gissa men då är vi 4 st i hushållet.
Tror man skulle kunna klara sig på 1500 själv.
Men potatis och makaroner finns juh i stoooora säckar det vet du va? :D
Alternativt kanske du kan skaffa blomlådor eller bryta upp parketten och odla lite smågrönt? :banana
//Tobbe

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nu e d fan kris. 200kr ska räcka till feb. tror de :va
Hur gör man då?

Therudeboy

Guest
Mavve skrev:
Hur gör man då?

Lånar av mig till 100% ränta, utebliven betalning så kommer baltic inkasso :>

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Mavve skrev:
Hur gör man då?

Äggnudlar alá 20kr för ett storpack, undvik "märkesnudlar" såsom Ssang Yong (mycket godare men kostar lika mycket som ett storpack Ekonominudlar.)
Köp Läskflaskor i back, borde hålla tills Februari, återkommer alltid till: Undvik "märkesmat" köp hellre utav turken som tillhandahåller "importerad" mat.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jorrd skrev:
Äggnudlar alá 20kr för ett storpack, undvik "märkesnudlar" såsom Ssang Yong (mycket godare men kostar lika mycket som ett storpack Ekonominudlar.)
Köp Läskflaskor i back, borde hålla tills Februari, återkommer alltid till: Undvik "märkesmat" köp hellre utav turken som tillhandahåller "importerad" mat.

Har hyra på 5000kr som inte e betald :rock

Har inte haft inkomst sen oktober och alla papper man ska skicka hit&dit har bara varit fel så jag har fått stå utan, först nu det är det cp-kris :3freak

De "säger" att jag ska få för okt, nov, dec närsomhelst - men jag måste ha det idag ju :D

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife