2007 års bandagar med www.banakning.nu

Status
Ej öppen för fler svar.

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Det är 98db vid förbipasering men jag har aldrig varit med om att dom mäter på åsen men kan inte garantera något
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Hmm, brukar det inte vara 100dB på Gelleråsen?
Men som sagt, jag har åkt med Yoshimura burken alla gånger utan att nån klagat så...

Grannen är juh en stenkross typ...
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Som vanligt var det fina dagar med banakning.nu trots att vädret kanske inte var optimalt. Lite synd med alla krasherna, men sånt händer.

Vi ses nästa gång!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hur blev fredagsvädret? Vi åkte hem då duggregn och +5 och samma temp i backen inte lockade mig det minsta. Sen kommer man till Stockholm och det är +18 och sol med 90% blå himmel. Suck.
 

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
Hur gick det med föraren i racegruppen som körde av efter Ejes i onsdags? Svart yamaha tror jag. Fick väl ambulanstransport.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Hur blev fredagsvädret? Vi åkte hem då duggregn och +5 och samma temp i backen inte lockade mig det minsta. Sen kommer man till Stockholm och det är +18 och sol med 90% blå himmel. Suck.

Tjaa, det blev inte mycket bättre, men det var kul ändå. Det var dock en del krasher men om det berodde på kall bana eller kalla förare ska jag låta vara osagt. Det var minst en Superbike som körde under minuten stadigt iaf.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2948514 Tjaa, det blev inte mycket bättre, men det var kul ändå. Det var dock en del krasher men om det berodde på kall bana eller kalla förare ska jag låta vara osagt. Det var minst en Superbike som körde under minuten stadigt iaf.
Kul, jag var iaf nere på 57 på Aprilian. Det var kul. Har hittat lite punkter på chassit att justera som bör göra att det går att köra fortare. :)
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Jag o Micke tackar de djupaste trots strul med den nya banchefen. Vi slutade köra 16.00 sen fick vi städa toaletter, kratta sandfållor, plocka skräp. Det tog 8personer 2 timmar! Men vi fick godkännt efter kl 18.00.
Ett supertack till alla deltagare för att ni skötte er exemplariskt, att 75 pers kan lämna så lite skräp efter sig är grymt bra :tummenupp
Det som tog längst tid var att kratta sandfållor.
Nu ska vi bara förhandla lite så reglerna är klara till nästa körning
Mvh www.banåkning.nu :Bugar :Bugar :Bugar
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tack för en kanon dag. Ni erbjuder alltid mycket köra och man kommer alltid hem mör i kroppen. Hoppas att det dyker upp massa bilder snart också =)
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Hur gick det med föraren i racegruppen som körde av efter Ejes i onsdags? Svart yamaha tror jag. Fick väl ambulanstransport.

Hans pappa skjutsade in honom till Karlskoga för en koll. Ambulanspersonalen trodde inte det var nån fara.

Tack för en kanon dag. Ni erbjuder alltid mycket köra och man kommer alltid hem mör i kroppen. Hoppas att det dyker upp massa bilder snart också =)

Foton kommer snart på www.speed4fun.com o jag såg 3fotografer till. På gåsen vet jag ej vem som fota.
 
Last edited:

Henjo

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Kristinehamn
Hoj
R6 SS -02
Hur gick det med föraren i racegruppen som körde av efter Ejes i onsdags? Svart yamaha tror jag. Fick väl ambulanstransport.

Det var jag som gjorde en highsider där.
Röntgen på sjukhuset visade inga frakturer eller liknande.
Jag klarade mig undan med muskelskador och ett stukat självförtroende. :näsblod
 

StickanR1

Gasa Tills Det Rasar
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha R1
Tack för två otroligt roliga dagar. Ser redan fram emot nästa banåkning. och ett extra tack till Swedie som hjälpte mig att vända däcket och komma med lite tips:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top