2007

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Vad har ni för planer för nästa år, ny hoj, semester eller något annat?

Själv har jag ju ingen hel hoj fn men Hondan ska meckas ihop i vinter sen får vi se. Har bokat in en bankörning på Gotland i juni, kanske Lelles, ev någon semester, några fler bankörningar blir det och några som instruktör.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
aRWe skrev:
2613110 Vad har ni för planer för nästa år, ny hoj, semester eller något annat?

Själv har jag ju ingen hel hoj fn men Hondan ska meckas ihop i vinter sen får vi se. Har bokat in en bankörning på Gotland i juni, kanske Lelles, ev någon semester, några fler bankörningar blir det och några som instruktör.

Hrmm 2007 är ju snart här..vad vill jag göra? Hondan är jag supernöjd med, vet liksom inte vad jag kan köpa som kan göra mig mer nöjd:va Då jag även testat igenom R1:eek:r och gixxer 1000.

Jag kommer nog försöka utveckla mig med banbiten och ha skoj, kanske kunna bli instruktör någon gång..(?) och få lära andra nykomlingar, och lite turkörningar, skulle vara förbannat roligt att ta Licens..då kan kan ju även träna på Gelleråsen! Frågan är ju bara om Hondan är FÖR fin för banan...

Skulle vara kul att ha en ren banhoj, men det kostar mycket runt ikring, med dragbil och släp el Buss, massa reservdelar och förbrukningsmaterial...
Men kanske roligare att ha en kul banhoj och tråkigare(läs billigare..) vardagshoj..nog för att jag har en 125 cc scooter(150 mil passeras före helgen:tummenupp )
Jag skall försöka ta mig i kragen och vara med och titta/supporta när team Murphy kör någonstans i närheten:tummenupp Så kanske man själv får blodad tand för ERF:yoparty
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
inte den blekaste. är rätt säker dock på att jag ska på lelleträffen. sen om man kommer ha nån gathoj kvar nästa sommar får försäkringarna avgöra.
annars ska man harva i skogen¨å se om man kan bli kung på de
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Ska köra mycket mer bana nästa år...fick blodad tand så det bara sjung om det..¨(körde bara en gång)
För hoppningsvis börja köra ERF om allt går som det ska.:tummenupp
Sen försöka hålla mig på hjulen och inte kracha och slå halvt ihjäl mig typ.:näsblod
Sen även försöka bli miljonär. Det är dyrt att köra hoj har jag upptäckt.:tungan
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Tja, det börjar väll bli dags å kränga på dubbdäcken på YZ:an, sen åker man is så länge axlarna håller.

Till våren blir det väll å klassa ner sig till B-licens å köra Rokie klassen i supermoto som det ser ut nu, blir för dyrt med SM serien! Blir Sverige cupen nästa år!

Just nu ska ja skruva isär husan å försöka hitta felet på den, nått har rasat. Den ska den säljas i vår och min Yama 450 -06 ska kittas om till motard. Få se om ja säljer gamla 450:in oxå...eller byter den mot en Enduro!

Sen sitter ja å väntar på att försäkringspremien på LV-motorcyklar ska höjas med 350%, för då finns det nog gott om VÄLDIGT billiga sporthojar på blocket, tänkte göra ett klipp, skruva bort regplåten å tjö som ett svin:) ha ha!
 

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Väster om Åsen
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Till jul har jag beställt min första :rullandeu så jag vet inte om det blir så mycket hoj nästa år. Nån på jobbet har sagt att jag borde ställa av Busan nu när jag inte kommer kunna köra på 15-20 år.
Eller sätta in en annons på blocket "Hayabusa säljes eller byts mot Barnvagn"

Kanske, kanske ses vi på någon onsdagskörning till våren...
Men lika glad är jag för det! Livet Leker! :yoparty :hojbusa
 

Bellis

GLAD!
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
CBR 600RR -03
Jag kom inte med till Gotland denna gång :(

Har bokat ett par dagar på Midlanda och en heldag på Åsen än så länge.
Sen vill jag till Finland å köra några dagar så det ska försöka fixas...
Vill köra mycket och se om jag kan utvecklas.. lär bli en hel del träningar på Åsen onsdagar med.

Hehe.. jag har redan blivit sponsrad de´ru ;)
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
hansome skrev:
2621912 Till jul har jag beställt min första :rullandeu så jag vet inte om det blir så mycket hoj nästa år. Nån på jobbet har sagt att jag borde ställa av Busan nu när jag inte kommer kunna köra på 15-20 år.
Eller sätta in en annons på blocket "Hayabusa säljes eller byts mot Barnvagn"

Kanske, kanske ses vi på någon onsdagskörning till våren...
Men lika glad är jag för det! Livet Leker! :yoparty :hojbusa
Jädrar va återfallsknuttar det blir i Västerås om 15-20 år:)

Bellis skrev:
2622725 Jag kom inte med till Gotland denna gång :(

Har bokat ett par dagar på Midlanda och en heldag på Åsen än så länge.
Sen vill jag till Finland å köra några dagar så det ska försöka fixas...
Vill köra mycket och se om jag kan utvecklas.. lär bli en hel del träningar på Åsen onsdagar med.

Hehe.. jag har redan blivit sponsrad de´ru ;)
Sponsring är coolt:tummenupp då får man leka för någon annans pengar:D
 
Last edited:

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Honda gör många bra motorer som bara går och går och går :D
Du kanske ska peta in en sån i ramen :tummenupp
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
*Anders* skrev:
2627884 Honda gör många bra motorer som bara går och går och går :D
Du kanske ska peta in en sån i ramen :tummenupp

Jo,det har man ju hört talas om, det är ju bara att fråga aRWe hur rent o fint dom går på Gelleråsen :kär
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jo det är sant Gelleråsen och Honda går inte ihop eller hur Anders?:rolleyes: Vet fler som har varit med om samma fenomen.:D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rift skrev:
2628839 ta mellan kortet så snabbt som möjligt kanske delta i någon onsdagstur men antar att det bara är sportisar där?

Nej! Brukar vara blandat! Jag har varit med på onsdagskörningar då det varit blandat med hojar, både touring och motarder och offroads, samt även äldre 80-tals hojar som gsx 400f.
 

RX

VFR - paradise on wheels
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
En grön Honda VFR -93
Hojen är avställd.
Väntar på min tredja njure nästa sommar.:)
Blir kanske några mil nästa höst.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Rift skrev:
2628839 ta mellan kortet så snabbt som möjligt kanske delta i någon onsdagstur men antar att det bara är sportisar där?


ne då du f¨år ju hänga med på helgbusen i stan :)
 

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Surahammar
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
aRWe skrev:
2613110 Vad har ni för planer för nästa år, ny hoj, semester eller något annat?

Nu har jag anmält mig till mc-kursen någon mer som ska åka? jag åkte med dom förra året det va kanon!!:tummenupp .
sen har jag anmält mig till licens kurs i april med, kan knappt vänta det är så lång tid kvar:huvet .
Sen blir det kanske banåkning för hela slanten.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
nc35 skrev:
2655644 Nu har jag anmält mig till mc-kursen någon mer som ska åka? jag åkte med dom förra året det va kanon!!:tummenupp .
sen har jag anmält mig till licens kurs i april med, kan knappt vänta det är så lång tid kvar:huvet .
Sen blir det kanske banåkning för hela slanten.

Jag är i valet o kvalet att ta Licens oxå, en kul grej, man utvecklar sitt mc-åka ännu mera och får in mer teknik och finess i körningen samt, bäst av allt att man får träningmöjligheter på Gelleråsen, samt att tävlingsmöjligheter även finns:tummenupp Men kan vara kallt i aprill!! hua..

Kanske dags att börja jaga kraschkåpor...:rolleyes:
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Knoddisen beräknad till 4:e januari, så det blir en del sus och dus där, men jag ska väl hinna med att testa alla nya -07:eek:r på jobbet i sommar också :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top