2008 CBR1000rr vs ZX10r

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
Någon som testat båda dessa, har ni något att tillägga? Har hört att CBR drar olja men vet ej om det har att göra med dåliga inkörningar.
 

Malcolm

The Hitman
Gick med
8 May 2008
Ort
Umeå
Hoj
2007, Honda VTR 1000F
Har provkört båda hojarna och jag föredrar Cbr:n.
Provkörningen gick till så här först började med Buell 1125R, sen ZX10r och avslutade med Cbr:n
Känslan som jag fick är:
Buell måste man tvinga den för att den ska följa med vad man vill göra sen var det konstigt med backspeglar som börjar vibrerar så fort man kom upp i 70m/h (110 km/h)
ZX10r rikitgt skön hoj att köra och man kan säga att den är med dig i precis stunden om hur du tänker göra osv.
Cbr:n Jag vet inte vart jag ska börja..
vi tar väl från garaget då gick den riktig smidigt o trodde knappt att jag satt på en sporthoj, mycket lättkörd, och vid de tillfällen jag försökte dra på så blev det en riktig odjur fast som går att kontrollera ;) Kurvtagning var helt utmärkt och hojen verkade veta mina tankar (förklaring typ man tog några vägar som man kände till bra och tänkte hur jag skulle ta kurvorna och i vilken bana man hade tänkt och hojen verkade fatta redan hur jag hade tänkt) Sist men inte minst så kan jag säga tänk dig hur det skulle kännas att bli opererad, ihopsydd med en hoj så är känslan som jag fick i alla fall ;):D :tummenupp Hayabusan kändes oxå lika bra :D..tyvärr så har man inte hunnit med att provköra flera hojar p.g.a tidbrist.:rolleyes:
P.s upplevelse som man får kan skilja sig från enskild individ :D
 

Nicotin

Guest
har testat cbr och zx10:an..

cbr kändes trött jämför med min sukki..kawan hade en underbar motor..på bana skulle jag vilja plåga den..

kawan alla dar i veckan..:tummenupp
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
har testat cbr och zx10:an..

cbr kändes trött jämför med min sukki..kawan hade en underbar motor..på bana skulle jag vilja plåga den..

kawan alla dar i veckan..:tummenupp

jo men kawan har sitt väldigt låga kåpglas, det stör jag mig på rätt mycket. sen passar inte kawans sittställning mig heller, men det är ju högst personligt.. gillade verkligen hondan! Dessutom tror jag att jag är en av dom få som tycker den är grymt snygg.. speciellt i svatt/vitt!
 

Smagatusk

Guest
Sticker ut hakan lite... Folk som väljer Hondan före Kawan kör nog volvo också. Inte snabbast, definitivt inte snyggast. Men bra kvalitet.
 

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
jo men kawan har sitt väldigt låga kåpglas, det stör jag mig på rätt mycket. sen passar inte kawans sittställning mig heller, men det är ju högst personligt.. gillade verkligen hondan! Dessutom tror jag att jag är en av dom få som tycker den är grymt snygg.. speciellt i svatt/vitt!

Har du hört talas om förhöjt kåpglas?
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Sticker ut hakan lite... Folk som väljer Hondan före Kawan kör nog volvo också. Inte snabbast, definitivt inte snyggast. Men bra kvalitet.

Min suzuki k7 har 183 på hjulet. Tycker ändå att jag har svårt att hänga på cbr -08 på rakan. (bägge hojarna har helsystem)
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Har du hört talas om förhöjt kåpglas?

Jodå det har jag, men som nico säger så är kåpan så jäkla låg att det måste till en stor bubbla om det ska bli nåt vettigt av det. glaset gör ingen större nytta om det flyttar luftströmmen upp till pannan.

Sticker ut hakan lite... Folk som väljer Hondan före Kawan kör nog volvo också. Inte snabbast, definitivt inte snyggast. Men bra kvalitet.

jag kör ingen jäkla volvo!!! :mad: :fatta!


:D
 
Last edited:

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
kawwan framför cbr :), den e fett rå, känns som om man sliter upp asfalten när man drar på
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Personligen satt jag illa på kawan, men det är väl olika från
person till person. Hade bra ont i mina knä efter bara några
minuter.
 

Smagatusk

Guest
Personligen satt jag illa på kawan, men det är väl olika från
person till person. Hade bra ont i mina knä efter bara några
minuter.

Jomen vafaaan..? Du är 33 bast. Är man inte lite "over the hill" vid den åldern?:D
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
Jag sålde min cbr1000rr till förmån för zx10:an-08,

hondan var ju iochförsig en 05:a, och missförstå mig rätt:- den var helt enkelt underbar på alla sätt & vis! Då jag haft alla mina crossar av kawwa så kändes det rätt med en ny kawwa. Har nu haft den i ca 5 veckor, ca 200 mil. Har kört bana ( Gelleråsen samt Gotland) och även hem från Gelleråsen på den ( 25 mil).

Kawwan känns mer som en 600cc när du kör den, nästan onödigt smidig, vridet är ju oxå helt galet, men det var ju Hondans oxå. För en "novis" som jag så föll helt enkelt valet på: Vad gillar jag, vilket märke känns bäst. Vilken hoj är snyggast.

Kan bara rekommendera zx10:an med ett ord, asroligvasssomfaanbrutaltsnabbbcoollättattslangamed.:)

Ha en trevlig kväll!

Mvh

J.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top