2016 Honda RC213V-S

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Låter bra mycket skönare än Motogp hojen, e la pga cat å ljudämpare å så antar jag.. tycker att Motogp hojen låter lite osynkad, min 400låter exakt lika kasst som motogp hojen :p Men denna låter mycket dovare/tyngre å jämnare, I like :D:rock

Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
ja den var ju skapligt drag i:tummenupp vad för motor? Hp/Nm?

Honda is billing the RC213V-S as a street version of that bike, but it isn't quite the company's top-shelf, full-factory effort. The road version lacks a few trick things. For example, the pneumatic valve system on the race bike has been replaced with metal springs that are far better suited for the road. Likewise, the finicky seamless-shift transmission, which provides near-instantaneous ratio changes, also hasn't made the transition.

Crucially, there's something else lacking here that the race bike has in abundance: power. The street version of the European and Australian RC213V-S is rated at about 160 horsepower, slightly less than Honda's road-going CBR1000RR. Hold your breath, because it gets worse. The American version will be even further castrated, cut down to roughly 100 horsepower. That's less even than Honda's much smaller CBR600RR.

http://www.cnet.com/products/2016-honda-rc213v-s/

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Hoj
SFV4S, D675
Hade de inte sänkt styrvinkeln med typ 10 grader också jmf med MotoGP-versionen? Det ger ju också följdfrågan hur det är möjligt för de stora grabbarna att köra på så galet fort med bara 15 graders styrvinkel? Måste väl vara hur instabilt som helst?

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Hojen er sikkert bra men når man kjører 17 sek langsommere enn MotoGP gjør så sier det lite. Hvilken som helst RR ssykkel med en kompetent sjåfør klarer det.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Honda is billing the RC213V-S as a street version of that bike, but it isn't quite the company's top-shelf, full-factory effort. The road version lacks a few trick things. For example, the pneumatic valve system on the race bike has been replaced with metal springs that are far better suited for the road. Likewise, the finicky seamless-shift transmission, which provides near-instantaneous ratio changes, also hasn't made the transition.

Crucially, there's something else lacking here that the race bike has in abundance: power. The street version of the European and Australian RC213V-S is rated at about 160 horsepower, slightly less than Honda's road-going CBR1000RR. Hold your breath, because it gets worse. The American version will be even further castrated, cut down to roughly 100 horsepower. That's less even than Honda's much smaller CBR600RR.

http://www.cnet.com/products/2016-honda-rc213v-s/

Säger du a får du säga b:

But, add on the optional race kit and that power jumps significantly, up to a massive 215. The race kit swaps out the ECU, shifter, front brake pads, air intake and lots more bits and bobs, making it a proper track tool. Lights and mirrors, meanwhile, are easy to remove. There is another catch, however, and it's a big one: this race kit will not be available in the US, and importing one won't be easy.

Honda representatives say this was the only way to bring the bike into the US due to American noise and emissions regulations. And, again due to US laws, it's impossible for them to sell a kit that would allow riders to make their bike non-street legal. However, given the choice of importing this bike in a limited form, or not importing it at all, they opted to at least bring the thing over.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Som Mc intresserad och lite MotoGP nörd, fri i sinnet vad det gäller tillverkare på mina makiner måste jag bara säga att den där väcker inget habegär hos mig. Är det bara jag som tycker den ser oerhört tråkig ut?

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Hade de inte sänkt styrvinkeln med typ 10 grader också jmf med MotoGP-versionen? Det ger ju också följdfrågan hur det är möjligt för de stora grabbarna att köra på så galet fort med bara 15 graders styrvinkel? Måste väl vara hur instabilt som helst?

Det är inte vinkeln på gaffeln som avgör hur stabil/lättsvängd en hoj är, det är försprånget på framhjulet som gör det (vilket ofta hänger ihop med gaffelvinkeln men det är också lätt att styra det genom förskjutning av hjulaxeln eller fästet i ramen när man designar hojen)

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Som Mc intresserad och lite MotoGP nörd, fri i sinnet vad det gäller tillverkare på mina makiner måste jag bara säga att den där väcker inget habegär hos mig. Är det bara jag som tycker den ser oerhört tråkig ut?

Den väcker habegäret hos mig i alla fall :)

Ser inte det minsta tråkig ut - Men å andra sidan är det egentligen innehållet mer än utseendet som jag vill åt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC