2016 MotoGP: Red Bull Ring – Austria

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Mmm. Vet Du om detta har hänt i modern racing tidigare? Att ett team så definitivt tar avstånd från en förare?

Om man ska leka brännvinsadvokat så måste Fenatis beteende ha varit något alldeles extraordinärt och dessutom möjligt att bevisa, för att bryta kontrakt i denna division krävs nog ett uppenbart brott mot något av dess klausuler för att det inte ska kosta skjortan...

Edit - mer info direkt från teamet: http://m.crash.net/motogp/news/232788/1/sky-vr46-we-have-rules-fenati-didnt-follow-them.html

John Kochinski åkte ut ur Suzuki´s 250 team när han loosade på Assen och rasade motorn med vilje efter målgång.
Plus som sagt Gobert som nämnts innan

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har inte haft problem med mitt videopass på vääääldigt länge. :)
Har funkat klockrent trots att mitt internet levereras på taggtråd och renstängsel. :crash

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ni som har videopass från motogp kan ni se tidsträningar från moto3 o moto2?
På viaplay kan jag bara se deras kval men jag kan se alla tidsträningar från motogp.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Alla klassers, inkl RookiesCup cup, fp, QP och race visas i MotoGP's videopass.
Dessutom presskonferenser, intervjuer osv.

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Svajiga resultat?

Han slutade 5:a och 4:a i 2014 och 2015 års Moto3 och ligger förnärvarande 3:a.
Jag tror Du måste titta på de individuella prestationerna race för race. I f t övriga unga toppförare på väg upp gäller det att utveckla en jämnhet över tid för att vinna mästerskap. Att blanda topplatserna med mediokra resultat kan vara ursäktligt för en ung förare utan erfarenhet men varefter erfarenheten av banor, medtävlare och miljö byggs upp förväntas påläggskalvarna utveckla denna jämnhet och undvika "plattmatcher".

Jag gissar att förväntningarna på Fenati denna säsong är högre än vad som presterats, han har talang och material nog att slåss om pallplatser varje helg. Men när detta inte lyckas gäller det att kunna analysera, dra slutsatser och åtgärda. Uppenbarligen var Fenatis slutsatser något helt annat än de slutsatser som teamet drog...

Vi kan nog konstatera att det inte är det mest stabila psyket i depån som VR46-teamet har att hantera i detta fall!

Edit - Oops var både snabbare och föredömligt fåordig :tummenupp

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
De är fyndiga de där kommentatorerna:
"Barbera should have gone to Specsavers"

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Bästa racet för i år, grattis iannone:klappar

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Lorenzos TV-personlighet blir bara trevligare och trevligare.
Ja, det blir intressant att följa JLo i ny omgivning hos Ducati och med en profil som inte på samma vis påverkas av Rossis skugga.

Racet var ju rätt bra och det är skönt att Yamaha-hojarna ändå lyckades bjuda upp till dans. För karriärens skull unnar jag faktiskt the Maniac att stå högst - om inte annat för att han vågade gå för de mjukare däcksblandningarna :)

MM på en smart femteplats, imponerande att en sådan nedskriven maskin ändå kan ha en sådan stor Mästerskapsledning. Det må förvisso tillskrivas MMs stora racecraft och ett väl utvecklat sinne för analyser och smartness inför denna säsong. Samtidigt vill jag nog nyansera kommentatorernas uttalanden, visst är MM en exeptionell förare på många plan men hans del i att utveckla en konkurrenskraftig maskin lämnar i mina ögon en del frågetecken som återstår att räta ut.

Rossi glad för Iannones skull, men hade idag ingen möjlighet att utmana JLo. Det är en lång och komplicerad väg fram till en eventuell tionde titel som återstår...

Men en imponerande förare i dagens lopp är trots allt Zarco, ser verkligen fram att se honom i MGP nästa säsong :)

Last edited:

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Hojlös för tillfället
Tjuvstartarnas tjuvstart där bak. Annars ett underhållande race.
Ja jag har aldrig sett lorre klänga o krama på det sättet, speciellt inte på nån han haft en dispyt med. Men skål för det:fyllisar

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Tjuvstartarnas tjuvstart där bak. Annars ett underhållande race.
Ja jag har aldrig sett lorre klänga o krama på det sättet, speciellt inte på nån han haft en dispyt med. Men skål för det:fyllisar

Jag kollade inte som vanligt på postrejssändningarna. Så jag undrar vem klängde han på?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Grattis till Iannone och Ducati förstås men bra race???
Inledningen var inte illa men därefter hände inte mycket av intresse.

vilket race anser du vara den bästa för säsongen då?

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Äntligen Ducati! Grattis, även om jag tyckte att det var fel duccatista som vann.

Överraskande med Jorge på tredje plats, efter en i övrigt ganska blek helg.

Pedrosa lyckades väl efter sina förmågor denna helgen att rädda hedern så gott det gick.

Ducati och Lorenzo de största vinnarna den här helgen och Marquez den största förloraren, även om han minimerar poängskadan så mycket det bara går.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år