2016 MotoGP: Red Bull Ring – Austria

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Kul att se nya vinner detta skapade helt klart ett bra race.
Lite märklig stämning postrace, en överlycklig vinnare och 3a.

Efter Marques monsterkrasch trodde jag inte han skulle klara sig så här bra.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis Ducati och Ianonne! :Bugar

Känns som Ianonne är något starkare än Dovi om allt stämmer för båda.
Dovi känns som den stabilare i längden och inte så "maniac'ig". :)
Hoppas Ducati kan fortsätta vara där framme även på andra banor.

Kul också att Vinales och Suzuki var med så länge.
MV kommer bli ett riktigt hot för alla nästa år.

MM förlustminimerar så gott det går med axeln i lindor.

Förutom spänningen om Ducati och isf vilken ducatista som skulle vinna ett ganska trist race.

Hållet med roffe_s om att det blir kul att följa Zarco i MotoGP! :tummenupp

Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kul med Ducati i topp igen. Hoppas inte det är en engångsföreteelse.

MM, Lorre, Rossi, Miller och iannone. Hur länge sedan är det vi hade så många olika segrare under en säsong? Och inte är det klart än heller.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kul med Ducati i topp igen. Hoppas inte det är en engångsföreteelse.

MM, Lorre, Rossi, Miller och iannone. Hur länge sedan är det vi hade så många olika segrare en säsong? Och inte är det klart än heller.

JAg håller tummarna för att Suzuki ska lyckas få till en seger med, så kommer vi definitivt ha en säsong som går till historien som en av de materiellt jämnaste. Hade dessutom inte Rossis motor gått åt under race hade ju han och JL legat väldans tajt nu.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag tycker snarare att MM gjorde ett grymt race med tanke på att han tog femteplaceringen före Vinales med en skadad axel. Vem annars hade lyckats så bra som han??

Sjukt roligt att Iannone vann. Trots sina idiotiska påhitt under tidigare race så känns det som att han var värd den här segern. Så sjukt snabb kille utan en enda vinst förens idag.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag tycker snarare att MM gjorde ett grymt race med tanke på att han tog femteplaceringen före Vinales med en skadad axel. Vem annars hade lyckats så bra som han??

Sjukt roligt att Iannone vann. Trots sina idiotiska påhitt under tidigare race så känns det som att han var värd den här segern. Så sjukt snabb kille utan en enda vinst förens idag.

Jag håller med dig till 100% i att MM gjorde en sjukt imponerande insats idag!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Tja, Lorenzo med nyopererat nyckelben var ju rätt imponerande han med. Det är ett alldeles särskilt virke i toppförarna.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Riktigt kul med Ianonne .. (på tiden något blev riktigt bra där) VR tycktes tyvärr inte ha farten/däcken att hänga (nyopererade) Jlo idag. Tätt med rejs framigenom nu :tummenupp

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Mmm. Vet Du om detta har hänt i modern racing tidigare? Att ett team så definitivt tar avstånd från en förare?

Det hör nog inte till vanligheterna att man stänger av en förare, men det finns ju en hel del exempel på förare som fått sparken på grund av disciplin-problem. Förutom det som redan nämnts om Gobert och Kockinski så kommer man osökt att tänka på Anthony West som fick sparken från KTM efter att ha urinerat i depåboxen.

Att det blev avstängning istället för sparken i detta fall har nog mest med juridiska saker att göra. Att kalla VR46 Rider Academy för idioter och att mucka gräl med VR's bäste vän lär inte passera obemärkt...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Att det blev avstängning istället för sparken i detta fall har nog mest med juridiska saker att göra. Att kalla VR46 Rider Academy för idioter och att mucka gräl med VR's bäste vän lär inte passera obemärkt...
Ouch, nej smartare approach kan man nog förvänta sig av en Alien in spe :) För övrigt må Du se till att både låsa och regla dörren ordentligt i kväll om Du är kvar i läderbyxlandet, har en känsla av att det kan rumla in ett gäng rödklädda, bubbelfryntliga kollegor framåt morgontimmarna... :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Den så kallade "romerska kejsaren" eller nått liknande blev väl mer eller mindre kickad från en fabriksstyrning hos Honda. Om jag minns rätt riktade väl han oxå kritik in mot det egna ledet. Vilket medförde nästa säsong att ingen av de andra teamen ville ta i honom trots att han hade ekonomiska uppbackningar.. Sen gick det iofs rätt hyfsat i wsbk combacken ..

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Den så kallade "romerska kejsaren" eller nått liknande blev väl mer eller mindre kickad från en fabriksstyrning hos Honda. Om jag minns rätt riktade väl han oxå kritik in mot det egna ledet. Vilket medförde nästa säsong att ingen av de andra teamen ville ta i honom trots att han hade ekonomiska uppbackningar.. Sen gick det iofs rätt hyfsat i wsbk combacken ..
Men inte under pågående säsong vad jag minns.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Fan vet om det hade varit så värst skoj att ratta runt ett team med både Iannone och Lorenzo i, speciellt efter en torpedering. :gnissla

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år