2017, hur vill ni ha SH forumet? Tankar och idéer

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Jag besöker SH väldigt sällan numera och tittar då nästan bara i racingforumet och hojbyggen.
Anledningen till det beror på att jag ledsnat på mängden inlägg typ,
Vilken hoj kan jag köra på mitt A2 kort, hur kopplar jag in mina LED blinkers och "jag är en dumskalle, vilken hjälm passar mig?"

Det skulle kanske finnas en forumdel som heter kunskapsbanken. Där kan man ha "hur Göra" inlägg om allt möjligt som gäller tekniska frågor, och kanske lägga in relevanta skisser eller Youtubelänkar.

Annars så tycker jag att du Swedie gör ett bra jobb med sajten:Bugar, innehållet måste ju vi medlemmar stå för:fakta

Gott Nytt år på er:)

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag är mindre intresserad av vad folk kör (många offroadrävar är mer "sportiga" i sitt mindset) men det som minskat mitt intresse är den nya mentaliteten. Det fanns en sund spänst som gick från "Ghostrider" till lagom för fort förut men nu är det för mycket moralpanik som jag hoppas försvinner 2017. Alla borde vara välkomna men det skall vara tydligt vilken inriktning forumet har. Jämför med att läsa gamla Superbike (för den hette Bike), det var inte lika proffsigt men fan så mycket roligare.

Angående content så är principen med nyheter via Motorrad bra men lite klumpigt implementerad (nyhet, som länkar till forumtråd, som länkar till tidningen). Jag skulle även gärna se lite mer rapportering från MotoGP och WSBK samt SM (om det nu blir något).

Jimmy

Guest
Det har blivit tristare här. Jämför en tråd 'wheela förbi fartkamera' från 2005 och skapa en liknande idag. Men så är det väl antar jag? Galningarna finns men har blivit lite tystare. Ingen nämnd, ingen JJcbrJJ glömd...:krama:D

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Fråga 1
Jag har inga problem med vad folk kör. Jag kör ju mest engelskt och det är ärligt inte en majoritet som gör det. :D

För min del måste det inte gå fort bara för att jag kör SportHoj. Om någon tycker jag är en fjolla som blir omkörd av en förare på en Virago 535 så kan jag ta det. Jag vet att jag kan köra 250+ men väljer att inte göra det på landsvägen.
Men lika lite som jag skulle gå in på en glidarsida och berätta hur fel de har hur de kör med sina Kromslädar lika lite känns det intressant att läsa icke SportHojare skriva skit här. Men det löser jag med att inte läsa! :tummenupp
Jag kan glida och väljer ibland att göra det. Men jag väljer själv hur jag kör! :arsele

BG kör fortare med en Er6 än många av oss klarar med större och starkare hojar, så det är naturligtvis en SportHoj.
Jörgen bygger en Harley som definitivt är en SportHoj.

Det är vad du är inte vad du kör! :tummenupp

Fråga 2: Vad skulle ni vilja se mer av i forumet?

Trevliga diskussioner, utbyten av åsikter! :tummenupp
Att det ibland spårar ur gör inget bara det inte blir personangrepp. :(

Det får inte bli som SMCs forum där det bara är "rätt" åsikter som får komma fram.
Nu gillar jag inte Spökgöstas och hans efterföljares sätt att köra men historiskt har det alltid funnits och kommer att finnas kvar tills vi alla är loggade och alltid kan kontrolleras.
Det jag tycker är just det, och måste inte vara rätt, men det du tycker måste inte vara fel, bara inte min åsikt. :)

Tips var man hittar saker.

Tips om att bli snabbare på bana. Så jag inte ligger i vägen för den trevlige mannen från Mariestad! :D

Tekniska frågor.

Resor, både sådana som jag gjort och som jag inte skulle gjort är intressant att läsa om.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Jag hänger på flera forum och har inte upplevt någon "Facebookdöd" - det är bara här på SH man märker av den minskande aktiviteten, men det har knappast med Facebook att göra.

Modernisera hela forumet. Det är alldeles strax 2017, inte 2003. Gör om förstasidan totalt, öka användarvänligheten. Lägg fokus på att vara ett diskussionsforum. Skippa blogg, garaget och annonsmarknaden - sånt finns det andra, bättre sidor för.

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Jag är djävligt kluven. Jag skulle vilja ha mer aktivitet på SH. Samtidigt är det just "den ålderdomliga knirkigheten" med SH tekniskt som så distinkt skiljer ut SH från FB (som jag hatar ohyggligt mycket).

Så jag vill nog att man ändrar så lite som möjligt samtidigt som jag skulle vilja locka in fler snorungar. FB kommer alltid vika ner sig mot "de rättrådiga" när det gäller gränslandsfrågor (läs extremt beteende). Och även om jag ogillar "extremt beteende i trafiken" så tycker jag att det är en del, en dum del, av kulturen som måste finnas.

Så mitt förslag inför 2017 är att vi som trivs måste bli bättre på att värva in fler. Och det gör vi genom att delta, orka fostra kidsen och ägna mer tid här än på kanaler som fokuserar på att publicera bilder på lunchen och inredningsbilder på senaste soffan.

Tycker i och för sig att vi ska införa en tråd där Pit Stop i Karlskoga MÅSTE publicera en bild på dagens rätt varje dag de har öppet. Sedan kan de andra bancaféerna haka på.

Kommer själv skapa lite udda trådar under 2017. Och stå för det.

PS. I sommar fyller jag 55. Efter min 55-årsdag tänker jag bli helt djävla omöjlig. Bara så att ni vet.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Några önskemål:

Jag vill kunna se när mina vänner är online och kunna skicka pm utan att leta ihjäl mig efter nicket.
Varför heter motorcykel fortfarande "yrke"?
Varför inte lite mer aktivitet i forumet av Motorrad-gänget?
Anteckningsmöjligheten försvann.

Det här har jag tagit upp förut, men många moderatorer har inte varit aktiva på månader/år, byt ut!!
Jag vill se fler tjejer som moderatorer.
Jag vill att vi ska vara snälla och behjälpliga åt 125-åkare, nästa generation.

Om någon nu frågar för tusende gången hur man kopplar in diodblinkers, svara inte med "Googla din idiot" utan ha lite tålamod och hjälp till istället, folk blir ju rädda för att fråga till slut.

Ibland får vi frågor om mopeder, som inte ska finnas på SH enligt reglerna, då får man en anmälan om att ta bort skiten eller vafan eru moderator för?
Sen får man på skallen för det och vafan eru moderator för?

Personligen är jag moderator för att jag älskar att banna folk :smasha:smasha:smasha :tummenupp

not

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Inte faan vet jag - bara kul hänga här och läsa "era" tokigheter - Gott Slut och ett Gott Nytt År på er allihopa! :rock :fyllisar

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Anledningen att sporthoj.com känns så starkt, med engagerade skribenter och att det alltid känns "nytt" när man loggar in (med nya trådar och nya inlägg i de befintliga) är att sporthoj låter det vara rejält högt i tak. Hade denna sidan modererats kraftigt så hade 99 % av medlemmarna inte "gnällt" - De hade bara slutat besöka sidan, med resultatet att den dött sotdöden.

Så fortsätt som ni gör och "skruva" inte på det som redan fungerar.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
@sportbike
Kan instämma i Sportbikes inlägg. Känns som om Motorrad seglar med ''gratis''.
SH måste väl ände generera trafik till Motorrads fördel?

Fö. så finns det inga dumma frågor, bara dumma svar från de som tror de vet allting.

Täppas

Guest
Politik och religion...?
Var letar du upp det? I OT2?
Skyll dig själv isf.

Surfar 95% Tapatalk, går på nya inlägg, där under kommer vad som helst upp.
Problemet är inte trådar som specifikt behandlar religion eller politik (vidhåller att andra forum finns för er/de som gillar sånt), tro mig jag brukar undvika dessa trådar...

Men skiten sipprar in i var och varannan vanlig tråd, där kan moderatorerna gärna röja hårt : thumbs up

PS. man behöver inte vara historielös eller politisk analfabet bara för man inte trycker ner sin uppfattning i halsen på andra så fort man får chansen ;)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
@sportbike
Kan instämma i Sportbikes inlägg. Känns som om Motorrad seglar med ''gratis''.
SH måste väl ände generera trafik till Motorrads fördel?

Fö. så finns det inga dumma frågor, bara dumma svar från de som tror de vet allting.
Javisst, grabbarna som startade"Bike"är ju fortfarande aktiva på ett eller annat sätt.
Vart tog andan och farten vägen?
Binge, Tomback, Gerry, Jonsson och hela gänget, vakna ur dvalan !!!
Du också Lofterud :hej:krama

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vad fan är motorrad?? Heter det inte motorras??

Men jag håller med dom som säger att sporthoj måste få bli det käftslängar forumet det engång var o att alla skitnödiga viktigpettrar vänder sig till facebook som jag hatar o ej har.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Vad fan är motorrad?? Heter det inte motorras??

Men jag håller med dom som säger att sporthoj måste få bli det käftslängar forumet det engång var o att alla skitnödiga viktigpettrar vänder sig till facebook som jag hatar o ej har.
Var fan har du varit ?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
.........
Anledningen till det beror på att jag ledsnat på mängden inlägg typ,
Vilken hoj kan jag köra på mitt A2 kort, hur kopplar jag in mina LED blinkers och "jag är en dumskalle, vilken hjälm passar mig?"

Det skulle kanske finnas en forumdel som heter kunskapsbanken. Där kan man ha "hur Göra" inlägg om allt möjligt som gäller tekniska frågor, och kanske lägga in relevanta skisser eller Youtubelänkar.

Annars så tycker jag att du Swedie gör ett bra jobb med sajten:Bugar, innehållet måste ju vi medlemmar stå för:fakta

Gott Nytt år på er:)

Där tror jag du har en poäng - Det skulle behövas en "Är du ny användare ? - Läs detta först". När man klickar på den kommer man till ett delforum och där skulle det finnas förklaringar om nu gällande regler för A2-körkort, regler vid bandagar (flaggor och liknande), länkar till försäkringsbolag, länkar till myndigheter .....och andra FAQ

Det ska såklart vara ett levande dokument som uppdateras så fort nya regler träder i kraft.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det vet du jag bad dej ta väck mej från sporthoj pga all djävla reklam som var nu mera går ju skiten att blockera till 100% o ändå ha full funktion på sporthoj..

Så im back:))

Raderad medlem 51742

Guest
Glöm inte bort att de som ställer de där "nybörjarfrågorna" kan ju vara just de potentiella nya unga medlemmar som forumet behöver för att på sikt inte dö ut.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Detta finns som ex på twostrokerider där finns även guider hur man gör nästan allt på moppar o lätta mc.... Tror ni någon djävul orkar leta? Nä samma fråga 100 gånger..
Kan jag trimma?
Kan polisen ta min hoj.
Den blödrar
Kedjan gick av
Bwhöver man tvätta.

Osv osv så det hjälper inte dom som frågar är den generationen som är för lata att söka efter info utan frågar hellre så någon annan letar åt dom.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin