2021 CBR650R med många ägare

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
Tja, har hittat en 2021 CBR650R för en rimlig summa som jag funderar på att köpa. Har gått nästan 500 mil, dock så kollade jag upp den på car.info och såg att den har 8 tidigare ägare. Är det vanligt att nyare hojar brukar ha så många ägare eller är det en varningssignal? Tycker att det verkar lite märkligt men skåningar kanske gör så?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kolla hur länge resp ägare har haft Hyndan, kort tid så är det säkert handlare som har bytt fordon mellan sig.

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
Screenshot 2023-07-03 at 14.30.05.pngVerkar vara lite blandat, mest privatpersoner.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tja, har hittat en 2021 CBR650R för en rimlig summa som jag funderar på att köpa. Har gått nästan 500 mil, dock så kollade jag upp den på car.info och såg att den har 8 tidigare ägare. Är det vanligt att nyare hojar brukar ha så många ägare eller är det en varningssignal? Tycker att det verkar lite märkligt men skåningar kanske gör så?
Det låter ju lite ovanligt mycket. Som sagt, kolla vilka de tidigare ägarna var. Om det är någon som bytt fram och tillbaka mellan familjemedlemmar kan det vara för att bli av med årsförsäkring. Men låter ju ändå lite väl mycket.
Om det är en lång lista med olika tidigare ägare kan det ju vara värt att se om du kan få tag på någon av dem och fråga om det finns nån anledning. Kan ju vara ett måndagsex, men annars ska en så ny hoj inte ha några problem.

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
Det låter ju lite ovanligt mycket. Som sagt, kolla vilka de tidigare ägarna var. Om det är någon som bytt fram och tillbaka mellan familjemedlemmar kan det vara för att bli av med årsförsäkring. Men låter ju ändå lite väl mycket.
Om det är en lång lista med olika tidigare ägare kan det ju vara värt att se om du kan få tag på någon av dem och fråga om det finns nån anledning. Kan ju vara ett måndagsex, men annars ska en så ny hoj inte ha några problem.
Det är sant, kan vara ägarbyte för att slippa årsförsäkringen för den är trots allt väldigt dyr. Hur kan man kolla vilka de tidigare ägarna var? Jag ser bara att byten gjorts på carinfo, inte mer: https://www.car.info/en-se/license-plate/S/NKM94C

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det är sant, kan vara ägarbyte för att slippa årsförsäkringen för den är trots allt väldigt dyr. Hur kan man kolla vilka de tidigare ägarna var? Jag ser bara att byten gjorts på carinfo, inte mer: https://www.car.info/en-se/license-plate/S/NKM94C
Ring transportstyrelsen: 0771-141516 (tror jag är numret)
Det brukade gå att se på nätet/sms, men eftersom att företag som carinfo scrapade infon så slutade de ha det.

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
Jag kollade upp den, senaste ägaren har ägt hojen ett år sen har Bröderna Nilssons Mc ägt den av o till. Däremellan i 2021 har den ägts typ max en månad var av folket. Regnumret är NKM94C, https://www.blocket.se/annons/skane/honda_cbr650r/109195119 Inte för att vara den men jag skulle ta denna alla dagar i veckan, 2 ägare mot 8, lägre miltal, https://www.blocket.se/annons/gavleborg/honda_cbr650r_qs_290mil/109903451
Jag ringde Transportstyrelsen men de sade att jag skulle maila hfi@transportstyrelsen.se, så jag gjorde det. Vet inte hur deras svarstider är dock. Miltalen bryr jag mig inte jättemycket om för jag tänkte ta och köra med den på en längre semester så den premium man betalar för det är inte värt det. Däremot känns det inte alls bra i magen med så många ägare på en 2 år gammal hoj som du säger, så det kanske blir den i Gävle. Då kan jag köra längst kusten ned till sthlm och hälsa på släktingar där.

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Kolla på biluppgifter.se Nysvenskar från Helsingborg som gjort en del ägarbyten. Det går väl inte att förstöra den så fort men en bra tumregel är att man inte köper fordon som ägts av någon från gettot.

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
Kolla på biluppgifter.se Nysvenskar från Helsingborg som gjort en del ägarbyten. Det går väl inte att förstöra den så fort men en bra tumregel är att man inte köper fordon som ägts av någon från gettot.
Ja det var en mycket bättre sida! Ja, det är väl lite det jag befarade. Vad jag hört av ortengrabbars handelskultur gör att jag inte vill ha med dem att göra varesig direkt eller indirekt, särskilt inte när det kommer till fordon eller andra dyra saker. Har dock bara vänners vänner som blivit direkt drabbade, men det räcker för mig egentligen.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
För mig 15000 per år.
Oj, det är lite dollars ändå. Nu är jag visserligen 40+ men bor i Malmö centralt och betalar under 9 papp/år för min Ducce. Tänker att den borde vara lite mer stöldbegärlig än en cbr650 men å andra sidan är kanske vi gubbar (och tydligen ganska populär även bland kvinnor) som äger denna modellen inte involverade i lika mycket olyckor som den typiska ägaren för CBRen som väl antagligen är lite yngre (inget riktat mot dig nu, guds mamma).

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
Oj, det är lite dollars ändå. Nu är jag visserligen 40+ men bor i Malmö centralt och betalar under 9 papp/år för min Ducce. Tänker att den borde vara lite mer stöldbegärlig än en cbr650 men å andra sidan är kanske vi gubbar (och tydligen ganska populär även bland kvinnor) som äger denna modellen inte involverade i lika mycket olyckor som den typiska ägaren för CBRen som väl antagligen är lite yngre (inget riktat mot dig nu, guds mamma).
Jag tror det har att göra med när jag tog kortet. Han som jag tänkt köpa den ifrån har mycket billigare försäkring och han har haft kort i 5 år. Jag är ändå 30+, trodde jag kunde få lite åldersrabatt på en sådan hoj. Den är ju trots allt relativt billig.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Inga problem. Köp den du, och ring sedan tillbaka till säljaren och säg att ABS fungerar dåligt. Då kan du få en del pengar tillbaka.

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
Du lär få höra det ett tag. Du tar det som en champ iaf! ??

Ja, den kommer nog följa med så länge jag är aktiv här. Lite roligt är det ju när man ser tillbaka på det och jag är ändå en erfarenhet rikare. Det var varken första eller sista gången jag gör bort mig. Av någon anledning verkar jag ha lite oflyt med inköp, varav vissa hade kunnat få en helt egen tråd.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ja, den kommer nog följa med så länge jag är aktiv här. Lite roligt är det ju när man ser tillbaka på det och jag är ändå en erfarenhet rikare. Det var varken första eller sista gången jag gör bort mig. Av någon anledning verkar jag ha lite oflyt med inköp, varav vissa hade kunnat få en helt egen tråd.
Vi har några användare som fått epitet efter något smart de skrivit. Som kung fotpinne. :hihi

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin