204/80kg skinnställ?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tja! Sitter och kollar in olika skinnställ, dock är jag lite fundersam över storlekar och annat men jag hoppas att någon skulle kunna guida mig! Drar lite info om mig och olika kriterier nedan...

Jag: 204cm lång och väger 80kg,
Budget: max 10k.
Gärna: helställ, puckel och svart/vitt.

Finns det något ställ som matchar det här utan att jag ska behöva specialbeställa? Det ska sägas att jag gärna vill ha ett ställ att växa i.

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Du kommer aldrig hitta ett som passar dig, om du inte specialbeställer.
Kolla "http://www.psiscandinavia.com/wp/" där kan du få ett i valfr färg som passar för 10 000 kr.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
För 10k får jag inte så stor valmöjlighet men jag lägger hellre på 2,6k och får ett riktigt fint ställ (Racing Force). :)
402.jpg

Har dock en liten fråga, vad är egentligen skillnaden på ett vanligt ställ och ett motardställ? Har för mig att en polare sa att det va nått med benlängden men vad vet jag...

Last edited:

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Ett motardställ har mindre skinn och mer tyg för mer rörlighet. Men det går ju ofta inte lika fort på motard och man vill ju inte råka glida där det inte är skinn ;)

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S

Hyssna

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Hoj
07 CBR 1000 RR
Jag har ett PSI Racing Force. Måttsytt och jag är supernöjd med det. Känns även som att det är bra kvalitet på grejorna. Jag ändrade lite i färgkombinationerna så att det skulle matcha hojen. Jag har bilder på det i mitt garage här på sporthoj om du vill se hur det blev!

Dessutom är nog Magnus på PSI scandinavia en utav de mest service inriktade människor jag stött på. Jaf har bara positiva erfarenheter av PSI och skulle jag köpa nytt ställ idag så hade det blivit hos PSI igen.

/Gustav

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ett motardställ har mindre skinn och mer tyg för mer rörlighet. Men det går ju ofta inte lika fort på motard och man vill ju inte råka glida där det inte är skinn ;)

Det stämmer på vissa men andra har bra skydd.
Motardställ brukar även vara sydda med rakare ärmar och ben eftersom man inte har en lika hopkrupen körställning på motard.

För övrigt blir det svårt att hitta ett ställ på galje som passar TS kropp och ska man ha helställ så vill man ha tigt bra passform.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Spidi och Alpinestar har de längsta o smalaste modellerna i original sortiment. Jag tycker du ringer någon av de riktigt stora ÅF och berättar läget. Ibland har de udda storlekar, extra långa armar o ben.
Tips; ring till Lelles i Uppsala o fråga direkt. Jag var där häromdagen o de hade ett extremt långt o smalt ställ, kommer inte ihåg vilket, som var för långt för mig o samtidigt inte tillräckligt stort över kroppen. (193/86 kg e jag)

P

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag kan kolla med Lelles, men det ska sägas att jag gärna väntar några månader med ett inköp. Vill ha 50papp på "bra att ha"-kontot innan jag börjar spara till ett ställ, men jag är snart där. Så i maj hoppas jag att jag har hunnit bygga lite muskler och ha ett ställ i garderoben, eller än bättre, på mig. :)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife