21"/18" fälgar till KTM 625 SMC -05

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Ja, måste verkligen ha detta nu. suget efter skog och grusväg är betydligt större än att slanga längre och göra högre stoopis.

Men då frågan, EXAKT vad behöver jag köpa mer än fälgarna? Axlar, distanser mm? vilka fälgar passar? måste de vara exel?

Kan jag ha 19" bakfälg tex?

Ni som har både och kan väll berätta hur ni gjort:tummenupp :gnissla

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Bra initiativ! :tummenupp

Tror det finns betydligt fler uppsättningar crosshjul på blocket än motardhjul.
Exakt vad du behöver borde nog Mark kunna hjälpa dig med.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Du kan ha 19" bak oxå.
Du behöver inte ngt extra om du köper EXC-fälgar fom -03 och nyare... (tror jag det var)
Ska kolla upp det.....

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tja tja!

Jag vet inte nåt om EXC-fälgarna som Rasorblade pratar om men han borde ju kunna sin skit.

Själv har jag lite för smal fälg både fram och bak. Det innebär att jag måste ha en bricka/distans på några mm. Dvs mellan fälg och gaffel/sving.

Vid byte får jag flytta över bakdrev och bromsskiva fram oxå. Finns lite olika lösningar på detta tror jag men så gör jag.

Hängde du med? :tungan

Marky

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Tja tja!
Vid byte får jag flytta över bakdrev och bromsskiva fram oxå. Finns lite olika lösningar på detta tror jag men så gör jag.

Marky

Det bästa är ju, om man nu har tid, att köra med helt annan utväxling på grusväg. Går det lätt att få tag på vanlig broms fram är det nog att rekomendera också (de är ju betydligt billigare att hantera än motardskivan)
Det händer att skivor spricker av stenskott mm.

Men allt detta kan vara krångligt så det förslår om man bara ska slänga på grusdäck för en eftermiddag.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tja tja!

Jag vet inte nåt om EXC-fälgarna som Rasorblade pratar om men han borde ju kunna sin skit.

Själv har jag lite för smal fälg både fram och bak. Det innebär att jag måste ha en bricka/distans på några mm. Dvs mellan fälg och gaffel/sving.

Marky

Sorry självklart behöver du distanser då nav är smalare..... felformulerat av mig.

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Sorry självklart behöver du distanser då nav är smalare..... felformulerat av mig.

Går de att köpa dessa distanser på tex johans mc? som "orginaltillbehör" eller är de något man måste hitta någon som kan svarva till åt en?:confused:

Tja tja!

Marky

Jo är med på vad du menar. men du kör på excel va? och hur stora är distanserna då?

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Går de att köpa dessa distanser på tex johans mc? som "orginaltillbehör" eller är de något man måste hitta någon som kan svarva till åt en?:confused:

Jo är med på vad du menar. men du kör på excel va? och hur stora är distanserna då?

Jag har fått hjälp med mina distanser. Tror inte att dom säljes som org. tillbehör. Det ska ju vara lite krånligt, får då skiljer man proffsen från amatörerna :D

Den som sitter där bak fick jag med fälgarna när jag köpte dom. Den där fram hjälpte en kompis/granne mig med som jobbar på volvo.

Du får gärna mäta mina och sen försökta hitta egna. Eller så kanske min kompis/granne kan byta med dig mot en påse bullar :tungan

Jag har excel fälg fram, o nåt annat bak.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Är det samma sving och framgaffel (breddmässigt) på motard och exc modellerna?

isf borde det väl gå att få tag på distanser ganska enkelt? om inte annat kan väl någon langa mått/ritning på såna distanser.

jag komemr förmodligen behöva samma information ganska snart.

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Är det samma sving och framgaffel (breddmässigt) på motard och exc modellerna?

isf borde det väl gå att få tag på distanser ganska enkelt? om inte annat kan väl någon langa mått/ritning på såna distanser.

jag komemr förmodligen behöva samma information ganska snart.

Tror både sving och framgaffeln är olika på en 625:a som på en EXC

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...