campar skrev:Frågan är ju varför i helvete det ska vara en rättegång när han har erkänt, bara låsa in han o kasta nyckeln!![]()
Flamma77 skrev:Det relevanta är ju att det inte sk...r... så kan jag inte vända andra kinden till.
-Lowrider- skrev:Tycker dina åsikter och argument är i klass med vad en fjortisklass skulle vräkt ur sig! Har du någonsin jobbat inom psykvården eller har liknande erfarenheter? Inte? Läs dig till fakta i någon psykoligi bok innan du vräker ur dig massa dynga
á la george bush om dödsstraff mm, Inse han kan vara psykisk sjuk vilket han nog isåfall inte själv har valt att vara utan något står inte rätt till i hans hjärnsubstans!
Flamma77 skrev:Det svenska rättsväsendet är väl en sak för sig i bland... men den svenska psykvården är obefintlig.
-Lowrider- skrev:Så när har det blivit skillnad att mörda Sven-åke Bengtsson än att mörda Anna Lindh? Båda 2 är ju männsikor och bör ju vara lika värderade och inte bara för att hon var politiker. Sånt här händer ju dagligen att folk blir mördade och då står det en liten notis någonstans i Aftonbladet! Men när Anna Lindh blir mördad blir det hysteri.....förstår inte skillnaden![]()
EBS skrev:För att ett mord på en politiker (en person som ska representera en stor grupp människor) är ett hot mot demokratin. Det är det inte om Sven-Åke Bengtsson blir mördad.
URRninja skrev:Men det gäller väl mest när det är ett politiskt mord. Det verkar inte vara det i det här fallet.
-Lowrider- skrev:Precis det svaret jag visste att jag skulle få! Det är ju inte din egna åsikt utan något du hört på TV! Ett mord är ett mord,sen spelar det inte någon roll på vem det är! Du som många anser att det är ett hot mot demokratin,men på vilket sätt? Eller som andra säger,mordet på Anna Lindh är ett mord på svenska folket! Jasså? Inte på mig eftersom jag aldrig har delat hennes åsikter eller värderingar så detta måste isåfall bero på person till person!
Man kan inte bara lyssna på Tv och tidnings propaganda utan skaffa er egna åsikter och uppfattningar, men det är väl lite typiskt Svenskar överlag att alltid säga samma sak och även tycka som andra gör......tyvärr!
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!