25-åringen har erkänt

Status
Ej öppen för fler svar.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Ja se här på dynghuvet :kocko

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,415420,00.html

mij.jpg

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
ALWAYS FUN WITH OLD NEWS!!! :tuttar

Han är psykiskt sjuk, kan du inte förstå det?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
:kocko :gnissla :huvet :fatta! :mad: :dummer

Jag säger bara FY FAN....!!!!!!

Och så "hypoterar" jag....

Bevis väldigt starka.... erkänn skyldig....få rättspsykiatrisk undersökning... blir dömd till sluten vård.... nån jävla puckoläkare anser att han blir frisk... låååångt innan en "vanlig" strafftid går ut.....!!!

Ingenting är omöjligt... :rolleyes:

Förbannade jävla klåpare..... VAD finns att säga till hans försvar... för det är jag säker på att nån kan... :brinnerup

//MadH

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Frågan är ju varför i helvete det ska vara en rättegång när han har erkänt, bara låsa in han o kasta nyckeln! :fakta

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Va härligt! han kommer säkert sitta 2 år i fängelset.

Svenska rättsväsendet är:

Bifogat

• bullshit.jpg
    bullshit.jpg
    29.2 KB · Visningar: 56

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Problemet med rättssamhället är att om de får knasvård så kommer de ut när de anses friska. Om de anses psyksjuka ska de ha vård tills de blir friska och därefter avtjäna sitt fängelsestraff. Tror antalet "psyksjuka" vid rättegångar hade minskat med 90+% då.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,415480,00.html

Här finns många att klandra... om man vill.

Det vill inte jag. Hela situationen är för tragisk.
Det svenska rättsväsendet är väl en sak för sig i bland... men den svenska psykvården är obefintlig.

Kanske lärs något av dessa händelser som inträffat i år, annars lär fler dö.

Fängelse eller vård? Det relevanta är ju att det inte sker igen. 25 år i fängelse och upprepat brott alt. 5år vård och frisk? ( Inlåst på "äkta" livstid/ dödsstraff )De som dött kommer inte tillbaka oavsett vad...

HanneZ

Guest
Numera så ska de ju inte gå att komma ut om man blivit "frisk". är man frisk så skickar ska dom skicka dem till fängelset.

Och bara för nån erkänner nåt ska man ju inte skicka dom i fängelse, de kan ju täcka upp för någon annan. Händer ofta!

Icarus

WWweeeeeeeeee!!!
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Ingen just nu!
Tänk om detta hade hänt i nått annat land, te.x i USA, En högre uppsatt politiker mördas. Där hade han med största sannolikhet fått dödsstraff, eller kanske livstids fängelse. Men detta är ju inte USA eller nått annat land, detta är Sverige, ett land där man kan hävda att man är pskykiskt sjuk när man mördat nån, och får psykvård. Att Sverige inte införskaffar dödsstraff på sånhär skit så slipper vi dräggen... :fatta!

Men i andra avseenden är det tur att vi inte är som USA...

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
-Lowrider- skrev:
Tycker dina åsikter och argument är i klass med vad en fjortisklass skulle vräkt ur sig! Har du någonsin jobbat inom psykvården eller har liknande erfarenheter? Inte? Läs dig till fakta i någon psykoligi bok innan du vräker ur dig massa dynga
á la george bush om dödsstraff mm, Inse han kan vara psykisk sjuk vilket han nog isåfall inte själv har valt att vara utan något står inte rätt till i hans hjärnsubstans!

Okej okej...kan gå med på att killen kanske behöver "vård", men som flera ovan sagt,
-Han borde ju isåfall när han blir "frisk" få sitta i fängelse!!

Eller håller du inte med om det heller??

DU får tycka precis som du vill o jag säger inget om det, men detta är min åsikt!

/Niklas

Senetrec

Multiskilled !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flamma77 skrev:
Det svenska rättsväsendet är väl en sak för sig i bland... men den svenska psykvården är obefintlig.

Obefintlig ? Njae det tror jag väl ändå inte. Det finns många som får hjälp och lever ett bra liv trots att de lider av psykisk sjukdom. Visst, mycket kan bli bättre inom psykiatrin men att säga att den är obefintlig är fel.
Jag har jobbat inom psykiatrin i 16 år, både i kommun och landsting och har sett och varit med om en hel del. Tyvärr finns det mycket okunskap och fördomar om psykiatrin.

Ska man ändra på något så ska man i första hand ändra lagstiftningen och då tänker jag på LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård)

Som det är nu måste sjukdomsyttranden vara mycket grava innan ett nytt LPT kan bli aktuellt. Detta innebär stort lidande för patienten och anhöriga och risken för våldsdåd ökar.

Det borde bli lättare för oss att snabbare ta in de som mår väldigt dåligt istället för att få vänta tills de blir en fara för eget och andras liv.

Lagen hette förr LSPV men ändrades för att "skydda" de psykiskt sjuka vilket i praktiken fick motsatt effekt.

Så här blir det när de som bestämmer inte inser hur det fungerar.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
-Lowrider- skrev:
Så när har det blivit skillnad att mörda Sven-åke Bengtsson än att mörda Anna Lindh? Båda 2 är ju männsikor och bör ju vara lika värderade och inte bara för att hon var politiker. Sånt här händer ju dagligen att folk blir mördade och då står det en liten notis någonstans i Aftonbladet! Men när Anna Lindh blir mördad blir det hysteri.....förstår inte skillnaden :confused:

För att ett mord på en politiker (en person som ska representera en stor grupp människor) är ett hot mot demokratin. Det är det inte om Sven-Åke Bengtsson blir mördad.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
EBS skrev:
För att ett mord på en politiker (en person som ska representera en stor grupp människor) är ett hot mot demokratin. Det är det inte om Sven-Åke Bengtsson blir mördad.

Men det gäller väl mest när det är ett politiskt mord. Det verkar inte vara det i det här fallet.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
-Lowrider- skrev:
Precis det svaret jag visste att jag skulle få! Det är ju inte din egna åsikt utan något du hört på TV! Ett mord är ett mord,sen spelar det inte någon roll på vem det är! Du som många anser att det är ett hot mot demokratin,men på vilket sätt? Eller som andra säger,mordet på Anna Lindh är ett mord på svenska folket! Jasså? Inte på mig eftersom jag aldrig har delat hennes åsikter eller värderingar så detta måste isåfall bero på person till person!
Man kan inte bara lyssna på Tv och tidnings propaganda utan skaffa er egna åsikter och uppfattningar, men det är väl lite typiskt Svenskar överlag att alltid säga samma sak och även tycka som andra gör......tyvärr!

Va snackar du om?! Du kanske får det svaret eftersom det är det som är sant. Hört talas om ordspråket "Don't kill the messenger"? Precis samma sak, att bli mördad för att man försöker få fram andras åsikter (vilket dom flesta politiska mord beror på och då förutsatte det även i detta fall, även om det nu visar sig inte vara så) är något av det värsta som finns. Det handlar inte om propaganda eller va nissarna sitter å säger på TV, det handlar om ren och skär FAKTA. Det är som att mörda poliser, samma sak. Personen i sig är inte värd mer men deras titel och det dom står för är värt betydligt mycket mer.

EDIT: BTW. Kolla min avatar och fundera på hur mycket jag symatiserade med det hon stog för. Det handlar inte om vad en person tycker utan om vad en person gör.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife