25-åringen har erkänt

Status
Ej öppen för fler svar.

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
Madhonda skrev:
Såklart att man inte vill att det ska hända igen..... men KAN dom bli "friska"... o när blir dom det.. !!???

Är man psykiskt frisk,när man inte går runt o dödar folk...??? Varför dödar vissa...?? Vad... b e r o r.... det på, är vi alla potensiella mördare.... :confused:

Äh.... jag blir fan inte klok.... men jag tycker nog ändå... lås in dom tills dom dör... :rolleyes: o förlåt alla ni... som är mer förlåtande än jag.

Jag vet att det inte får dom som förlorat sina nära o kära tillbaka till livet... men... tyvärr... så kan jag inte vända andra kinden till.

:Bugar
Helt korrekt! Asså jag fattar inte ens varför samhället daltar med dessa individer, det finns tydligen ursäkter för allt en människa ställer till med :kocko MEN! varför ens tänka tanken på att låta oss övriga i samhället vara försökskaniner när idioterna får prova att vara ute i "det fria" efter avslutad behandling. En gång sjuk alltid sjuk på sätt och vis, :4skrika LÄS HÄR: om en pederast döms för övergrepp mot barn och får vård och blir utskriven... blir han/hon automatiskt "straight" eller bög eller flata eller vad?? knappast! sexualdriften är den starkaste driften människan har näst att skaffa mat och att sova så varför ens tvivla om vederbörande kommer fortsätta på pederastlinjen....
och jag skulle inte chansa och låta mina kidz råka ut för nån för då blir det VEDERGÄLLNING som inte finns i lagboken. enkelt va?
:hihi Madhonda for president
/E

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
Madhonda skrev:
Såklart att man inte vill att det ska hända igen..... men KAN dom bli "friska"... o när blir dom det.. !!???

Är man psykiskt frisk,när man inte går runt o dödar folk...??? Varför dödar vissa...?? Vad... b e r o r.... det på, är vi alla potensiella mördare.... :confused:

Äh.... jag blir fan inte klok.... men jag tycker nog ändå... lås in dom tills dom dör... :rolleyes: o förlåt alla ni... som är mer förlåtande än jag.

Jag vet att det inte får dom som förlorat sina nära o kära tillbaka till livet... men... tyvärr... så kan jag inte vända andra kinden till.

:Bugar
Helt korrekt! Asså jag fattar inte ens varför samhället daltar med dessa individer, det finns tydligen ursäkter för allt en människa ställer till med :kocko MEN! varför ens tänka tanken på att låta oss övriga i samhället vara försökskaniner när idioterna får prova att vara ute i "det fria" efter avslutad behandling. En gång sjuk alltid sjuk på sätt och vis, :4skrika LÄS HÄR: om en pederast döms för övergrepp mot barn och får vård och blir utskriven... blir han/hon automatiskt "straight" eller bög eller flata eller vad?? knappast! sexualdriften är den starkaste driften människan har näst att skaffa mat och att sova så varför ens tvivla om vederbörande kommer fortsätta på pederastlinjen....
och jag skulle inte chansa och låta mina kidz råka ut för nån för då blir det VEDERGÄLLNING som inte finns i lagboken. enkelt va?
/E

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Ernst skrev:
LÄS HÄR: om en pederast döms för övergrepp mot barn och får vård och blir utskriven... blir han/hon automatiskt "straight" eller bög eller flata eller vad?? knappast! sexualdriften är den starkaste driften människan har näst att skaffa mat och att sova så varför ens tvivla om vederbörande kommer fortsätta på pederastlinjen....
/E

Om dina barn skulle utsättas för sexuella övergrepp och få sådana skador i sitt psyke att de växer upp och begår övergrepp själva, sexuella eller andra våldsbrott, så förutsätter jag att du tycker att de ska få samma behandling som killen som gav sig på dem. Vedergällning som inte finns i lagboken, låsas in med bortslängd nyckel med mera. Inget daltande med andra ord?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
-Lowrider- skrev:
Jo men då kan ju inte alla gå runt och säga åhhhh hon stod för mina åsikter bla bla. Skit snack! Hon framförde hennes egna och partiets åsikter! Kan inte för hela världen tro att hon framförde alla svenskars åsikter! Hon var som Tony Blair och de andra nissarna är! En knähund för USA och George Bush!
Kan inte tro att alla som bor i Sverige tyckte om hennes åsikter när hon gick ut i Tv och då som du säger skulle representera det svenska folkets åsikter att bomba sönder tex.Serbien mm. Vem stödde det? Inte jag iallafall! Så där faller ditt argument direkt att hon rep.det svenska folket! Och detta var bara ett exempel jag tog! Finns ett flertal till där inte det svenska folkets röst hörs! Utan allt är bara ett spel för kulisserna där hennes åsikter och partiets karriär står på spel! tro något annan och man är bara naiv! Vakna upp och se verkligheten!

När har Anna Lindh sagt att vi ska bomba sönder Serbien?! :3freak :va :kocko

Hon representerade folket vad du än tycker. Det är det en politiker är till för. Om dom sen sköter sitt jobb enligt punkt och pricka är en annan sak.

Jag tror att det är du som ska vakna upp och se verkligeheten. Allt är inte konspiration. Du nämnde tidigare att man inte skulle lyssna på allt man hör/ser i medierna. Det är precis det du har gjort om du på fullt allvar tror att alla knäböjer inför USA och att inget är det som folket vill. Snälla nån. Det finns gränser.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Senetrec skrev:
Obefintlig ? Njae det tror jag väl ändå inte. Det finns många som får hjälp och lever ett bra liv trots att de lider av psykisk sjukdom. Visst, mycket kan bli bättre inom psykiatrin men att säga att den är obefintlig är fel.
Jag har jobbat inom psykiatrin i 16 år, både i kommun och landsting och har sett och varit med om en hel del. Tyvärr finns det mycket okunskap och fördomar om psykiatrin.

Ska man ändra på något så ska man i första hand ändra lagstiftningen och då tänker jag på LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård)

Som det är nu måste sjukdomsyttranden vara mycket grava innan ett nytt LPT kan bli aktuellt. Detta innebär stort lidande för patienten och anhöriga och risken för våldsdåd ökar.

Det borde bli lättare för oss att snabbare ta in de som mår väldigt dåligt istället för att få vänta tills de blir en fara för eget och andras liv.

Lagen hette förr LSPV men ändrades för att "skydda" de psykiskt sjuka vilket i praktiken fick motsatt effekt.

Så här blir det när de som bestämmer inte inser hur det fungerar.

Jag får väl ändra mig till "mycket otillräcklig" då. :)
Min åsikt baserar sig även på de andra våldsdåd som uppmärksammats i massmedia; vansinneskörningen i Gamla stan och den flicka som blev mördad samma dag som Anna Lindh. Förutom det faktum att vårdsökande på flera platser i landet knappt får vård ens om de orkar tjata om det, pga otillräckliga resurser...

I "straffdebatten" har jag (också) åsikten att vård och sedan fängelse är lämpligt. Å andra sidan skulle jag föredra övervakad samhällstjänst framför fängelse. Det är bättre att aktivt sona sitt brott än att "pilla sig i naveln" inlåst. Men det blir dyrare, men både samhället och individen vinner mer på det?

Att vända andra kinden till är nödvändigt för att hämd leder aldrig till att ens egen smärta över en oförätt försvinner. Jag har däremot aldrig påstått att det skulle vara enkelt.

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Mycket dynga i den här tråden, precis som vanligt när dylika frågor diskuteras här på SH.

För det första era jävla haschpundare, så har han inte dömts ännu, rättegången har inte genomförts och för det andra så är en begäran om rättspsykiatrisk undersökning inte mer än just det, en undersökning. Det finns inget som i dagsläget säger att han kommer att dömas till sluten psykiatrisk vård. I alla demokratiska länder har man rätt till ett försvar och det vore högst oetiskt om försvararen inte begärde en rättspsykundersökning, det är hans skyldighet.

Jag antar att de dödsstraffsälskande asgamar och antidemokrater som häckar i den här tråden inte skulle vara så jävla gapiga om dom själva hamnade i klammeri med rättvisan och inte hade rätt till en schysst rättegång.

Vill ni leva i ett rättslöst samhälle så kan ni emigrera till Vitryssland, Burma eller liknande, så slipper ni rättegångar och kan istället delta i summariska avrättningar och annat mumsigt.

Och nej, jag är är inte för milda straff och för egen del hoppas jag att han döms till fängelse för mord vilket kommer rendera i ett livstidsstraff, men det skall ske i en schysst rättegång enligt demokratiska regler för jag älskar jag demokrati och vill leva i ett rättssamhälle och inte en kopia av nazityskland.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Lowrider, du är ju också jävligt patetisk. Kan du sluta se på den här affären genom några jävla nationalist-serb-glasögon. Hade du haft samma starka övertygelse om hans psykiska tillstånd om han hade härstammat från Ungern eller Örebro?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-Lowrider- skrev:
Jo det märks ju att du har följt med om vad som händer ute i världen de senaste åren! Varför tror du han valde Anna Lindh?? Av en slump eller? Nä han hatade anna lindh för att hon offentligt gick ut och sa att det Usa och Nato gjorde när de bombade Serbien var nödvändigt! Att hon till 100% stödde Usa och Nato i denna aktion! Med andra ord som du tidigare skrev så står ju då också hela svenska folket bakom detta beslut,eftersom hon för fram de svenska individernas åsikter! Först var Sverige och Göran Persson neutrala till att bomba mm. Men USA ville inte ta detta beslut utan att ha övriga världen med sig i sina aktioner! Sverige,Danmark Frankrike med många andra länder var emot Natos beslut! Men efter hot och påtryckningar från USA och Storbritanien så gav Sverige och många andra länder efter och gick då ut offentligt och stödde USA. Vad är man då? Vad kallas man då? JO KNÄHUND! En knähund ge med sig när andra börjar hota med sanktioner och straff! Och vågar inte stå för sina egna åsikter! Samma visa var det när man skulle inta och bomba Irak, Usa hade inte övriga världen med sig,men sket i detta denna gången! Vilka drabbar det? Knappast Saddam eller som i det andra fallet Milosevic! Det drabbade det serbiska folket! Alltså som han ansåg det,hans hemland och landsmän! Han hade ju därför uppenbarligen ett motiv! Det var ju inte så att det var en slump att det blev Anna Lindh då han tidigare klart och tydligt uttryckt ett starkt hat mot henne för just hennes åsikter och att bedja för USA:s kåta krigsutspel!
Det han inte för att han är psykiskt sjuk är att han uppfattade detta som ett personligt påhopp och inte att det var Milosevic regimen de villa ha bort,utan han trodde väl att det var ett slag mot hans land och landsmän! Alltså en avsaknad av verklighetsuppfattning!
MVH/ En halvblatte som kan sin svenska historia!

Men snälla du. Läs det du själv skriver. Du har just skrivigt det jag har sagt hela tiden. Hon framförde nån annans åsikt (hon tog inte beslut om hur sverige skulle stå i frågor ensam, det gjorde riksdagen. Men hon var utrikesminister och var ansvarig för utrikesfrågorna.

Sen va knappast frågan om Serbien "Ska vi bomba sönder skiten eller inte?". Att sen USA gör lite som dom själva vill har väl knappast nått med om våra politiker sitter å säger att det kanske inte är så bra att Milosevic och hans regim styr landet med järnhand.

Tycker vi sätter punkt för det här här eftersom det bevisligen inte går att disskutera med dig. Läs igenom det du skriver. Du argumenterar mot dig själv.

MVH
En helsvensk.

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
-Lowrider- skrev:
Jo det märks ju att du har följt med om vad som händer ute i världen de senaste åren! Varför tror du han valde Anna Lindh?? Av en slump eller? Nä han hatade anna lindh för att hon offentligt gick ut och sa att det Usa och Nato gjorde när de bombade Serbien var nödvändigt! Att hon till 100% stödde Usa och Nato i denna aktion! Med andra ord som du tidigare skrev så står ju då också hela svenska folket bakom detta beslut,eftersom hon för fram de svenska individernas åsikter! Först var Sverige och Göran Persson neutrala till att bomba mm. Men USA ville inte ta detta beslut utan att ha övriga världen med sig i sina aktioner! Sverige,Danmark Frankrike med många andra länder var emot Natos beslut! Men efter hot och påtryckningar från USA och Storbritanien så gav Sverige och många andra länder efter och gick då ut offentligt och stödde USA. Vad är man då? Vad kallas man då? JO KNÄHUND! En knähund ge med sig när andra börjar hota med sanktioner och straff! Och vågar inte stå för sina egna åsikter! Samma visa var det när man skulle inta och bomba Irak, Usa hade inte övriga världen med sig,men sket i detta denna gången! Vilka drabbar det? Knappast Saddam eller som i det andra fallet Milosevic! Det drabbade det serbiska folket! Alltså som han ansåg det,hans hemland och landsmän! Han hade ju därför uppenbarligen ett motiv! Det var ju inte så att det var en slump att det blev Anna Lindh då han tidigare klart och tydligt uttryckt ett starkt hat mot henne för just hennes åsikter och att bedja för USA:s kåta krigsutspel!
Det han inte för att han är psykiskt sjuk är att han uppfattade detta som ett personligt påhopp och inte att det var Milosevic regimen de villa ha bort,utan han trodde väl att det var ett slag mot hans land och landsmän! Alltså en avsaknad av verklighetsuppfattning!
Men ni måste inse att innan ni börjar vräka ur er en massa dynga, så låt killen få en rättegång och även rätt till en rättspsykriatisk undersökning som allt annat lösdrivande folk som finns i detta land! Man måste ju först ge honom en dom innan ni kan kommentera om nykeln ska slängas i brunnen eller om han ska spärras in på psykhospitalet!
MVH/ En halvblatte som kan sin svenska historia!

Hajde smirise malo brate. Pusti sve sta ovi znajo!

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-Lowrider- skrev:
Då tar vi det igen! Du anser ju själv "en person som ska representera en stor grupp människor" ,ja alltså deras åsikter!
Hennes åsikter är ju knappst en större del av svenska folkets åsikter! Det är ju för fan hennes och hennes partikamrates åsikter!
Så har du ju alltså inte skrivit innan,då du nu anser att hon framför någon annans åsikt???!!

ps.kan skriva på gammelsvenska också om du vill ha det tydligare..... :3freak

Som jag sa tidigare. Vi sätter punkt här. Du argumenterar mot dig själv.

God Natt

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
-Lowrider- skrev:
Då tar vi det igen! Du anser ju själv "en person som ska representera en stor grupp människor" ,ja alltså deras åsikter!
Hennes åsikter är ju knappst en större del av svenska folkets åsikter! Det är ju för fan hennes och hennes partikamrates åsikter!
Så har du ju alltså inte skrivit innan,då du nu anser att hon framför någon annans åsikt???!!

ps.kan skriva på gammelsvenska också om du vill ha det tydligare..... :3freak

Jesus kristus.

1. Ett mord är ett mord är ett mord, helt riktigt, och den handlingen skall straffas lika, oavsett om det är Anna Lindh eller Berra Bengtsson från Bengtstorp.

2. Att mörda en politiker är ett angrepp på demokratin, det system som Anna Lindh var en del av, en del av det systemet som jag anser mig vara en del av, sosse eller inte, majoritet eller inte.

3. Du inser själv att nyhetsvärdet på ett ministermord är högre än ett på stackars Bengt?

Sedan om du kommer ut lite grann ur ditt hörn och frågar exempelvis Bush så tror jag inte direkt han kommer ihåg Anna Lindh som en knähund.... Fast det är klart, du har ju dödskoll på historien!

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Jaja, vi får väl se vad som kommer fram i rättegången.
Jag har lite svårt att tro att det var en ren slump att han mördade Anna Lindh.
Som sagt var så stödde ju hon NATO´s bombningar av Serbien, och det hade ju kunnat vara ett motiv. Och om det är hans motiv, varför döljer han det då?

Diversion

Guest
-Lowrider- skrev:
...
Dra då för i helvete in på social bidrag och andra lat-bidrag som haglar ut som ett godisregn över svenska folket! Det kostar svenska staten biljoner åt alla som inte kan acceptera att ta ett skit jobb under tiden de försöker hitta något bättre! Nej då är det bekvämare att ligga hemma i soffan och kolla på Ricky Lake hela dagarna för det är ju bekvämare! Sätt alla arbetslösa och andra dagdrivare som vårdbiträde så har vi ju löst det problemet då det är brist på folk inom detta yrke. :huvet[.../QUOTE]

Har inte direkt med mordet att göra men... Nyanserad människosyn du har grabben...

Diversion

Guest
-Lowrider- skrev:
Japp så är det! Tycker det är kul att gå emot strömmen. Men mordet kanske kunde förhindrats om han kunde få hjälp!? Men det saknas ju pengar och resurser. Då är det väl ett vettigt förslag att sätta folk i arbete där det finns jobb istället för att låta dom gå hemma och driva! Jag tycker det verkar logiskt men som sagt alla har vi olika värderingar och synsätt!

Jag känner arbetslösa och har själv varit det. Jag tycker inte dom visat större tendenser till att parasitera än någon annan. Alla utan jobb är inte det frivilligt.

Fast du kanske inte hunnit söka ditt första jobb än...

Diversion

Guest
-Lowrider- skrev:
Jo jag har jobbat i 4 år och jag krävde inga glassiga jobb....pluggar nu till civilekonom så jag slipper oroa mig. Var inget klagomål över arbetslösa,,har med en del polare som går hemma,,men i detta land vill ju inte heller en del jobba utan går hellre på bidrag,så det är väl inget och sticka under stolen med!

Nej det är sant, det jag reagerade över var att du verkade dra alla över en kam.

HanneZ

Guest
Jag tycker också att det är allvarligare när en högt uppsatt person mördas. Vad man nu än tycker så har hon ett viktigt jobb, om hon då mördas för att hon har det jobbet så är det INTE bra för Sverige o världen. Nån som borde haft jobbet kanske inte vågar ta de? Dessutom tycker ju polisen att det är viktigare än andra mord i och med antalet poliser. Svenska befolkningen verkar också tyckar mordet är viktigare än andra, hur mkt har man hört om den stakkars lilla flickan på 5 år som mördades samma dag(eller va de dagen efter)?

Och sen att han säger att det inte är politiskt betyder ju inte att det är så. Jag skulle tippa på att hans advokat sa till honom att säga de för att lugna ner det hela. Verkar ju väldigt lustigt att ge sig på Anna Lindh utan att det är politiskt, han kände ju henne inte privat, då måste de bero på att han gjorde de för vad han ev. sett henne säga på teve eller läsa om vad hon tycker. Då blir det ju ett automatiskt ett politiskt mord. Vad är sannolikheten att han bara går o mördar vem som helst o att det råkar va Anna Lindh?

/ Hannes

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife