25 augusti! jävla VV

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Idag fick jag besked från VV om min uppkörningstid... Den 25 jävla augusti :mad: :4skrika

Jag skrev och klarade teorin den 5 maj och den 6 maj beställde körskolan en tid åt mig.

Vad jag har hört så är det 1 och en halv person som har hand om uppkörningarna i jönköpings län. Men inte fan ska ja behöva vänta mer än 4 månader? :va
Sommaren är ju slut då :(

Vart ringer man o kollar återbudstider?

Nu är jag sur :4skrika

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Du ringer till förarprovskontoret i din stad! Vet inte om du kan göra det eftersom du inte är privatist.. Annars, kör upp bakom ryggen på körskolan?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag gjorde min uppkörning i Eskilstuna, bor i stockholm. Ingeting är omöjligt!

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Huck skrev:
Idag fick jag besked från VV om min uppkörningstid... Den 25 jävla augusti :mad: :4skrika

Jag skrev och klarade teorin den 5 maj och den 6 maj beställde körskolan en tid åt mig.

Vad jag har hört så är det 1 och en halv person som har hand om uppkörningarna i jönköpings län. Men inte fan ska ja behöva vänta mer än 4 månader? :va
Sommaren är ju slut då :(

Vart ringer man o kollar återbudstider?

Nu är jag sur :4skrika
Bara att ringa om återbudstider varje dag.... jag fick min uppkörning 5 dar efter jag kuggat.... klarade det galant... idag faktiskt.

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Jag kom o tänka på en sak

Körskolan har ju redan bokat uppkörningen, men om ja ringer privat efter återbudstider och får en tidigare tid,
kan jag boka den då utan att ha avbokat den andra uppkörningen?

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Huck skrev:
Jag kom o tänka på en sak

Körskolan har ju redan bokat uppkörningen, men om ja ringer privat efter återbudstider och får en tidigare tid,
kan jag boka den då utan att ha avbokat den andra uppkörningen?
din andra uppkörning avbokas automatiskt. man får bara ha en

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
zpeppy skrev:
Vad kuggade du på.
Jag tyckte faktiskt det var skitlätt allting, utom döda vinkeln... alltså det är lätt, men jag visste inte ens om att den fanns hahaha. Jag har ju inte tagit några lektioner. Jag missade på 3 ämnen på grund av den jäveln. Tänk på den hela tiden när du byter fil, korsar cykel banor osv.... det är typ det enda man ska kunna.
Säkerhetskontrollen och manöverproven osv är ju inga problem. Tänk bara hela tiden på att kolla över axeln och spana noga på alla cykelbanor och övergångar mm. KOlla överdrivet mycket överallt, mycket uppmärksamhet osv. Spana in alla vägmärken och var jävligt noga med att anpassa farten tidigt och placera dig extremt mycket när du ska svänga.... sedan är det inga problem vettu! lycka till

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
gringoo skrev:
Jag tyckte faktiskt det var skitlätt allting, utom döda vinkeln... alltså det är lätt, men jag visste inte ens om att den fanns hahaha. Jag har ju inte tagit några lektioner. Jag missade på 3 ämnen på grund av den jäveln. Tänk på den hela tiden när du byter fil, korsar cykel banor osv.... det är typ det enda man ska kunna.
Säkerhetskontrollen och manöverproven osv är ju inga problem. Tänk bara hela tiden på att kolla över axeln och spana noga på alla cykelbanor och övergångar mm. KOlla överdrivet mycket överallt, mycket uppmärksamhet osv. Spana in alla vägmärken och var jävligt noga med att anpassa farten tidigt och placera dig extremt mycket när du ska svänga.... sedan är det inga problem vettu! lycka till
Tack så mycket för jag sak ju snart köra upp, 3 juni vettu.

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
zpeppy skrev:
Tack så mycket för jag sak ju snart köra upp, 3 juni vettu.
Fan va gött! Träna in garagevändningen också, så att du känner dig säker och bekväm med den. Och säkerhetskontrollen är viktig så att gubben ser att du förstår va du gör, så att du inte bara pillrar lite här och där. Kolla noga hur man "ska" göra när man kollar svinglager, hjullager, styrlager, fjädring, bromsbelägg, allt sånt. Iofs så har alla jag kännt bara fått kolla belysningen men ändå, gubben kanske är på dåligt humör haha.

Manöverbanan sedan så är det jävligt viktigt att du kör lugnt och sansat. Hellre att du klarar den på 22 sekunder och har perfekt kontroll än att du bränner runt på 15 sekunder och tar i foten, välter en kona, kör ryckigt osv. Skit i tiden på den!

Och sen i trafiken, som sagt, kolla överallt. Titta inte bara utan vrid hela huvet för att "markera" att du är uppmärksam. Gubben ser ju inte var du kollar med ögonen.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
gringoo skrev:
Fan va gött! Träna in garagevändningen också, så att du känner dig säker och bekväm med den. Och säkerhetskontrollen är viktig så att gubben ser att du förstår va du gör, så att du inte bara pillrar lite här och där. Kolla noga hur man "ska" göra när man kollar svinglager, hjullager, styrlager, fjädring, bromsbelägg, allt sånt. Iofs så har alla jag kännt bara fått kolla belysningen men ändå, gubben kanske är på dåligt humör haha.

Manöverbanan sedan så är det jävligt viktigt att du kör lugnt och sansat. Hellre att du klarar den på 22 sekunder och har perfekt kontroll än att du bränner runt på 15 sekunder och tar i foten, välter en kona, kör ryckigt osv. Skit i tiden på den!

Och sen i trafiken, som sagt, kolla överallt. Titta inte bara utan vrid hela huvet för att "markera" att du är uppmärksam. Gubben ser ju inte var du kollar med ögonen.
Mmm jag vet jag har tagikt lektioner men tack ändå.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
är det någon här som har koll på vart man kan få tidigare uppkörningstider?? :confused:
själv bor jag i gävle & här är det bokat fram till 24 aug.! :huvet
klara skrivningen idag och så fråga jag om dom hade nåra tider, först svarade hon att hon hade nån i mitten av juli :va , men sen såg hon att det var för hoj och då var tidigaste 24 aug :död

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...